آزمایشات CBDC هند برای انجام بین المللی، RBI با بانک مرکزی امارات متحده عربی شریک می شود: جزئیات

در هند، در حال حاضر روپیه الکترونیکی بیش از روپیه ارزش دارد. 130 کرور به عنوان بخشی از آزمایشات در حال گردش است. این جزئیات را نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند در اوایل این هفته فاش کرد. بیش از 50000 آزمایش کننده، 5000 تاجر منتخب و چندین بانک در اجرای آزمایشی CBDC روپیه الکترونیکی شرکت دارند.

RBI در اطلاعیه خود افزود: “CBUAE و RBI به طور مشترک اثبات مفهوم (PoC) و پایلوت(های) پل CBDC دوجانبه را برای تسهیل تراکنش های بین مرزی CBDC حواله ها و تجارت انجام خواهند داد.”

استفاده از CBDC ها برای تسهیل تراکنش های بین المللی ارزان خواهد بود و هیچ واسطه ای هزینه های خدمات را در این فرآیند کاهش نمی دهد. CBDCها قادر خواهند بود این نقل و انتقالات برون مرزی را فوراً پردازش کنند و همچنین جزئیات تراکنش را در قالبی دائمی و غیرقابل تغییر در شبکه های بلاک چین ثبت کنند. این امر باعث شفافیت سیستم های مالی موجود می شود.

هند و امارات، هر دو کشور در مراحل پیشرفته آزمایشات CBDC خود هستند و آماده اند تا آزمایشات را تا حدی بالا ببرند. بانک های مرکزی هر دو کشور در تاریخ 15 مارس تفاهم نامه جدیدی را در ابوظبی امضا کردند.

انتظار می‌رود این تعامل دوجانبه در مورد آزمایش استفاده فرامرزی از CBDCها باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش کارایی معاملات فرامرزی و روابط اقتصادی بین هند و امارات شود. RBI در بیانیه رسمی خود گفت: این تفاهم نامه همچنین همکاری فنی و اشتراک دانش در مورد موضوعات مربوط به محصولات و خدمات فین تک و مالی را فراهم می کند.

با ورود کشورهای بیشتری به واگن CBDC، انتظار می‌رود که تراکنش‌ها در این ارزهای دیجیتال فیات در سال‌های آینده به طور تصاعدی افزایش یابد. در حال حاضر، حدود 100 میلیون دلار (تقریباً 826 میلیون روپیه) در CBDCها در نقاط مختلف جهان که دولت‌ها در حال انجام آزمایش‌ها هستند، در گردش است.

طبق یک مطالعه اخیر توسط Juniper Research، انتظار می رود تا سال 2030، این رقم به 213 میلیارد دلار (تقریبا 17,60,880 کرور) با رشد تخمینی 260,000 درصد برسد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

CBDC ها یا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نماینده بلاک چین ارزهای فیات هستند. چندین کشور در سراسر جهان، از جمله هند، ژاپن، استرالیا و چین در حال کار بر روی توسعه CBDC های مربوطه خود هستند، که فشار بر بانک ها را برای ایجاد و مدیریت اسکناس های نقدی فیزیکی کاهش می دهد.

به عنوان بخشی از این تفاهم نامه، هند و امارات متحده عربی توافق کرده اند در اجرای آزمایش های اثبات مفهوم بر روی CBDC های خود برای تجزیه و تحلیل توانایی های خود برای پردازش تراکنش های فرامرزی با یکدیگر همکاری کنند.

در همین حال، امارات متحده عربی، CBDC ها را به عنوان ابزاری جدایی ناپذیر گنجانده است که به شهروندانش کمک می کند تا در یک اقتصاد کاملاً بدون پول نقد در سال های آینده حفظ کنند. انتظار می رود برنامه های CBDC آن تا سال 2026 با پتانسیل کامل اجرا شود.

روپیه دیجیتال CBDC هند، که به عنوان بخشی از مرحله آزمایشی آزمایشی در نوامبر سال گذشته راه اندازی شد، قرار است در سطح بین المللی آزمایش شود. بانک مرکزی هند (RBI) با بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) همکاری کرده است تا قابلیت همکاری e₹-R CBDC خود را آزمایش کند. هر دو، RBI و CBUAE یک یادداشت تفاهم (MoU) امضا کرده‌اند که به امارات متحده عربی اجازه می‌دهد تا CBDC خود را در هند آزمایش کند. این اولین توافقی است که در آن دو کشور گرد هم آمده اند تا موارد استفاده از ارزهای دیجیتال مربوطه خود را در سطح بین المللی مدیریت کنند.