آلمان به دلیل نگرانی‌های امنیتی، هواوی و اجزای ZTE را از شبکه‌های 5G ممنوع می‌کند

مهلت حذف تمامی تجهیزات هواوی از شبکه های 5G بریتانیا تا پایان سال 2027 بدون تغییر باقی می ماند.

بنر می‌گوید: «به نظر می‌رسد قدمی در مسیر درست باشد، اما خیلی دیر می‌آید». ما 4.5 سال بحث جدی روی هواوی و 5G داشتیم و هنوز به نتیجه ای نرسیدیم.

منتقدان هواوی و زد تی ای می گویند که ارتباط نزدیک آنها با سرویس های امنیتی پکن به این معنی است که تعبیه آنها در شبکه های تلفن همراه همه جا در آینده می تواند به جاسوسان و حتی خرابکاران چینی به زیرساخت های ضروری دسترسی پیدا کند.

Zeit Online روز دوشنبه به نقل از منابع گزارش داد که ممنوعیت آلمان می تواند شامل اجزایی باشد که قبلاً در شبکه ها ساخته شده اند و اپراتورها را ملزم به حذف و جایگزینی آنها می کند.

Zeit Online گفت آژانس امنیت سایبری برلین و وزارت کشور ماه‌ها در حال بررسی هستند که آیا اجزایی در شبکه‌های رو به رشد 5G وجود دارد که می‌تواند امنیت آن را به خطر بیندازد.

آلمان در سال 2021 قانون امنیت فناوری اطلاعات را تصویب کرد که موانع زیادی را برای سازندگان تجهیزات مخابراتی برای شبکه‌های نسل بعدی ایجاد کرد، اما مانند برخی از کشورها از ممنوعیت هواوی و ZTE کوتاهی کرد.

وزارت کشور آلمان به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

در همین حال، بریتانیا از شرکت‌های مخابراتی می‌خواهد تجهیزات و خدمات را از هواوی در عملکردهای شبکه اصلی تا 31 دسامبر 2023 از هدف اولیه 28 ژانویه 2023 حذف کنند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

یک منبع دولتی گفت که آلمان قصد دارد اپراتورهای مخابراتی را از استفاده از قطعات خاصی که توسط شرکت‌های چینی Huawei و ZTE در شبکه‌های 5G ساخته شده‌اند، در اقدامی بالقوه قابل توجه برای رفع نگرانی‌های امنیتی منع کند.

زیت آنلاین به نقل از منابع دولتی گفت که این نظرسنجی به طور رسمی پایان نیافته بود، اما نتیجه از قبل مشخص بود. دولت اپراتورها را از استفاده از برخی عناصر کنترلی هواوی و زد تی ای در شبکه های 5G منع می کند.

تورستن بنر، کارشناس چین و مدیر مؤسسه سیاست عمومی جهانی در برلین گفت: «شیطان در جزئیات است، اگر این شامل تمام اجزای شبکه دسترسی باشد که اپراتورها در سال‌های اخیر بیش از حد از هواوی استفاده کرده‌اند، گام بزرگی به جلو خواهد بود. .

نوآ بارکین، سردبیر شرکت تحقیقاتی Rhodium Group در چین که متخصص در روابط آلمان و چین است، گفت: «این نشانه‌ای است که دولت آلمان ممکن است در نهایت خطرات مربوط به چین را برای امنیت ملی جدی بگیرد.»

هواوی، زد تی ای و دولت چین این ادعاها را رد می کنند و می گویند که انگیزه آنها یک تمایل حمایت گرایانه برای حمایت از رقبای غیر چینی است.

بنر گفت: “اما در حال حاضر مشخص نیست که چه مولفه های مهمی هستند که توسط مقامات شناسایی خواهند شد.”

یکی از سخنگویان هوآوی گفت که در مورد حدس و گمان ها اظهار نظری نکرده و گفته است که در طول 20 سال ارائه فناوری به آلمان و سایر نقاط جهان “سابقه امنیتی بسیار خوبی” داشته است. ZTE بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

برای جزئیات جدیدترین راه اندازی ها و اخبار سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو و سایر شرکت ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، از مرکز MWC 2023 ما دیدن کنید.



منبع

بارکین افزود: «اما پس از سال‌ها سرخوردگی، شبکه 5G آلمان عمیقاً به تأمین‌کنندگان چینی وابسته است. سال‌های زیادی طول می‌کشد تا این مشکل برطرف شود».

دولت آلمان که اکنون در بحبوحه ارزیابی مجدد روابط خود با شریک تجاری اصلی چین است، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آلمان عقب مانده است

در حالی که چندین کشور در سراسر اروپا هنوز در حال تدوین سیاست‌های مخابراتی هستند، تنها بریتانیا و سوئد تاکنون هواوی و ZTE را از تامین تجهیزات حیاتی شبکه 5G منع کرده‌اند.

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که آلمان برای تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی 5G خود (RAN) حتی بیشتر از شبکه 4G خود به هواوی وابسته شده است، حتی اگر اپراتورها از استفاده از فناوری این شرکت برای شبکه‌های اصلی خودداری کنند.

دولت آلمان ماه گذشته نتوانست به درخواست اخیر پارلمان درباره تعداد اپراتورهای هواوی در شبکه های 5G خود پاسخ دهد.

تنظیم کننده مخابرات سوئد PTS که در سال 2020 شرکت های چینی را از عرضه 5G منع کرد، به اپراتورهای مخابراتی که در مزایده های 5G شرکت می کردند تا اول ژانویه 2025 فرصت داد تا تجهیزات را از چین از زیرساخت ها و عملکردهای اصلی خود حذف کنند.