آماده اعتصاب بازیگران هالیوود پس از پایان مذاکرات استودیویی بدون توافق و افزودن به اعتصاب نویسندگان در حال انجام

در حالی که اعتصاب نویسندگان قبلاً تعداد فیلم‌ها و نمایش‌های در حال تولید را به‌طور چشمگیری کاهش داده است، کناره‌گیری بازیگران تقریباً همه چیز را تعطیل می‌کند. برخی از تلویزیون های واقعیت، انیمیشن، و برنامه های گفتگو می توانند ادامه داشته باشند. اوایل روز چهارشنبه، اتحادیه های هالیوود به نمایندگی از کارگردانان، کارگران پشت صحنه فیلم و نویسندگان بیانیه ای از “حمایت و همبستگی بی دریغ” با بازیگران صادر کردند.

ما عمیقاً از اینکه SAG-AFTRA تصمیم گرفته است از مذاکرات کناره گیری کند، ناامید هستیم. این انتخاب اتحادیه است، نه انتخاب ما. استودیوهای هالیوود از میانجی های فدرال برای کمک به حل این بن بست دعوت کرده بودند – اقدامی که در آخرین لحظه توسط SAG-AFTRA به عنوان یک “ترفند بدبینانه” توصیف شد.

اما امروزه، پخش‌کننده‌هایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس، آمار تماشای برنامه‌های خود را فاش نمی‌کنند و نرخ ثابتی را برای همه چیز در پلتفرم‌های خود، صرف‌نظر از محبوبیت آن، ارائه می‌کنند. گل آلود کردن بیشتر آب ها مسئله هوش مصنوعی است. هم بازیگران و هم نویسندگان ضمانت هایی برای تنظیم استفاده از آن در آینده می خواهند، اما استودیوها تاکنون از تسلیم شدن خودداری کرده اند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این بیانیه آمده است: «در حالی که استودیوها دارای ارزش جمعی تریلیون‌ها دلار، میلیاردها بیننده در سطح جهان و سودهای بسیار بالا هستند، این مبارزه بر سر بازیگران علیه استودیوها نیست. از فرسایش شرایطی که ما دهه‌ها برای رسیدن به آن جنگیدیم، از شرکت‌های بزرگ جلوگیری کنیم.»

پرداخت و هوش مصنوعی

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد که مذاکره کنندگان اتحادیه به اتفاق آرا به کمیته ملی آن توصیه کرده بودند که اعتصاب کنند، کمیته ای که قرار بود صبح پنجشنبه در مورد انجام اقدامات صنعتی رای گیری کند. «اعتصاب مضاعف» بازیگران و نویسندگان که از سال 1960 در هالیوود دیده نشده بود، تقریباً تمام تولیدات سینمایی و تلویزیونی ایالات متحده را متوقف می کرد.

حتی جوایز امی، نسخه تلویزیونی اسکار، که قرار است در 18 سپتامبر برگزار شود، ظاهراً در نظر دارد تا نوامبر یا حتی سال آینده به تعویق بیفتد. فرانک شرما، رئیس آکادمی تلویزیونی، در حالی که نامزدهای امی روز چهارشنبه اعلام شد، گفت: “ما امیدواریم که مذاکرات جاری صنفی بتواند به یک راه حل عادلانه و سریع برسد.”

وضوح سریع

اتحادیه ای که نماینده بازیگران هالیوود است، روز پنجشنبه گفت که مذاکرات سخت با استودیوها برای جلوگیری از تعطیلی بزرگ صنعت بدون توافق پایان یافته است و راه را برای رأی گیری در مورد اولین اعتصاب بازیگران در بیش از چهار دهه گذشته هموار می کند. انجمن بازیگران سینما (SAG-AFTRA) که نماینده 160000 بازیگر از جمله ستارگان A-list است، گفت که مذاکرات نهایی نتوانسته است خواسته های آنها را در مورد کاهش دستمزد و تهدید ناشی از هوش مصنوعی حل کند.

سریال های محبوبی که قرار است امسال به تلویزیون بازگردند، با تاخیرهای طولانی مواجه خواهند شد. و اگر اعتصابات ادامه یابد، فیلم‌های پرفروش آینده نیز به تعویق خواهند افتاد. بازیگران خواستار پرداخت بهتر و حمایت در برابر استفاده آینده از هوش مصنوعی در تلویزیون و فیلم هستند.

اما یک اعتصاب باعث می‌شود اولین اکران این فیلم در ایالات متحده که قرار است روز دوشنبه در نیویورک برگزار شود، و همچنین مراسم رونمایی از فرش قرمز برنامه‌ریزی شده آخر هفته در دیزنی لند برای فیلم جدید Haunted Mansion، از مسیر خارج می‌شود. و گردهمایی عظیم فرهنگ پاپ سالانه Comic-Con در سن دیگو در هفته آینده ممکن است از ستاره های خود محروم شود.

SAG-AFTRA نشان دهنده ستارگان فهرست A مانند مریل استریپ، جنیفر لارنس، و گلن کلوز است و همه اعضا در صورت عدم انجام معامله، اقدام صنعتی را از قبل تایید کرده اند.

نمایش های برتر و مهمانی ها

مانند نویسندگانی که پیش از این 11 هفته را در صفوف اعتصاب گذرانده‌اند، بازیگران خواستار دستمزد بالاتر برای مقابله با تورم و تضمینی برای معیشت آینده خود هستند. بازیگران علاوه بر دستمزد زمانی که فعالانه کار می‌کنند، هر بار که یک فیلم یا نمایشی که در آن بازی می‌کنند از شبکه یا کابل پخش می‌شود، دستمزدهایی به نام «بازمانده‌ها» دریافت می‌کنند – به‌ویژه زمانی که اجراکنندگان بین پروژه‌ها هستند.

یک اعتصاب بلافاصله از ستارگان از تبلیغ برخی از بزرگترین فیلم‌های سال، درست در اوج فصل پرفروش تابستانی صنعت سینما جلوگیری می‌کند. در لندن، اولین نمایش چهارشنبه شب برای کریستوفر نولان اوپنهایمر به گزارش ورایتی، یک ساعت جلوتر آمد تا بازیگرانی از جمله رابرت داونی جونیور، مت دیمون و امیلی بلانت بتوانند بدون نقض قوانین اتحادیه در آن شرکت کنند.