آمازون قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا را به چالش می‌کشد، سایر شرکت‌های بزرگ فناوری که انتظار می‌رود از این روش پیروی کنند

سخنگوی آمازون گفت: “آمازون با این توصیف از “پلتفورم آنلاین بسیار بزرگ” تحت DSA مطابقت ندارد و بنابراین نباید به این عنوان تعیین شود.”

آمازون یک چالش حقوقی را علیه گنجاندن خود در گروهی از شرکت‌های مشمول قوانین سخت‌گیرانه محتوای آنلاین اتحادیه اروپا راه‌اندازی کرده است، اقدامی که کارشناسان فناوری گفته‌اند ممکن است سایر غول‌های فناوری را وادار به پیروی از آن کند.

© تامسون رویترز 2023

این شرکت آمریکایی گفت که بزرگ‌ترین خرده‌فروش در هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا نیست که در آن فعالیت می‌کند و رقبای بزرگ‌ترش در این کشورها به این عنوان معرفی نشده‌اند.

این شرکت از دادگاه عمومی درخواست کرد که تعیین آن را باطل کند. اجرایی اتحادیه اروپا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

یکی از سخنگویان آمازون گفت: “اگر نام VLOP برای آمازون اعمال شود و نه برای سایر خرده فروشان بزرگ در سراسر اتحادیه اروپا، آمازون به طور غیرمنصفانه مشخص می شود و مجبور می شود به تعهدات اداری سنگینی که به نفع مصرف کنندگان اتحادیه اروپا نیست عمل کند.”


(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

چالش آمازون در دادگاه عمومی مستقر در لوکزامبورگ، دومین دادگاه عالی اروپا، اولین مورد از سوی یک شرکت فناوری بزرگ است و دو هفته پس از شکایت خرده‌فروش آنلاین آلمانی Zalando از کمیسیون اروپا بر سر همین موضوع صورت گرفت.

بر اساس قانون خدمات دیجیتال (DSA) که سال گذشته لازم الاجرا شد، 19 پلتفرم آنلاین و موتورهای جستجو به عنوان پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) برچسب گذاری شدند زیرا بیش از 45 میلیون کاربر دارند. تعیین VLOP از شرکت‌ها می‌خواهد تا برای مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی بیشتر تلاش کنند.