آواتار: راه آب باکس آفیس به یک میلیارد دلار می رسد، تنها در 2 هفته به کلوپ می پیوندد

نقد آواتار: راه آب: جیمز کامرون بزرگترین «فیلم بازی ویدیویی» را به ما می دهد

علاوه بر آواتار: راه آب، در سال 2022، تنها دو فیلم دیگر توانسته اند از مرز میلیارد دلار عبور کنند: تاپ گان: ماوریک به رهبری تام کروز با 1.4 میلیارد دلار (حدود 11592 کرور) و کریس. بازی Jurassic World Dominion با بازی پرات، در کمتر از چهار ماه 1.003 میلیارد دلار (حدود 8304 کرور) به دست آورد. اولی موفق شد تنها در 31 روز از زمان نمایشش در سینما به آستانه دست پیدا کند.

آواتار: راه آب اکنون بخشی از کلوپ فیلم های میلیارد دلاری است. تنها در 14 روز پس از اکران، دنباله آواتار به کارگردانی جیمز کامرون توانسته است سریع‌ترین فیلمی باشد که از آستانه باکس آفیس جهانی امسال عبور کرده است، پس از رکورد Spider-Man: No Way Home در سال 2021. دومی موفق شد این شاهکار را تنها در 12 روز انجام دهد. ، تبدیل شدن به اولین فیلم در دوران همه گیر COVID-19 که به نقطه عطف رسیده است. آواتار: راه آب ششمین فیلم تاریخ است که در دو هفته اول اکران خود یک میلیارد دلار فروخته است و چهارمین فیلم دیزنی است که به این میزان دست یافته است. طبق آخرین اعداد موجود، آواتار 2 712.7 میلیون دلار (حدود 5900 کرور) از بازارهای خارج از ایالات متحده جمع آوری کرده است و آن را به رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های سال 2022 رسانده است. این فیلم 317.1 میلیون دلار (حدود روپیه) فروش داشته است. 2625 کرور) از داخل ایالات متحده و کانادا، که مجموع دوام آن را به 1.025 میلیارد دلار (حدود 8487 کرور) می رساند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

همانطور که قبلاً اشاره شد، Avatar: The Way of Water از Dominion جهان ژوراسیک پیشی گرفت و به شماره 2 اکران سال 2022 در سراسر جهان و شماره 3 در دوره همه گیر تبدیل شد. این فیلم تا فوریه رقیب بزرگ هالیوودی ندارد، یعنی زمانی که Ant-Man and the Wasp: Quantumania – فیلم بعدی مارول – در سینماها اکران می شود. این باند فرودگاه شفاف فقط باید به موفقیت آواتار 2 کمک کند.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع در حالی که دستاوردی در چنین مقیاسی در بیشتر موارد دیگر بسیار مثبت تلقی می‌شود، هنوز مشخص نیست که آیا آواتار 2 می‌تواند به شکست تخمینی برسد یا خیر. به یاد داشته باشید، کامرون قبلاً گفته بود که فیلم باید به “سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ” تبدیل شود تا به این هدف برسد. موقعیت هایی که در حال حاضر توسط فیلم عاشقانه فاجعه خود او در سال 1997 در اختیار دارد تایتانیکو جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد – هر دو فیلم 2 میلیارد دلار (حدود 16551 کرور) درآمد داشته اند. هیچ سخنی رسمی در مورد بودجه نیز وجود ندارد، با گزارش های متعددی که محدوده آن چیزی بین 350 میلیون دلار (حدود 2898 کرور) و 400 میلیون دلار (حدود 3312 کرور) است.

Avatar: The Way of Water اکنون در سینماهای سراسر جهان در حال نمایش است. در هند، آواتار 2 به زبان‌های انگلیسی، هندی، کانادایی، مالایالام، تامیل و تلوگو در دسترس است.

امسال همچنین برای اولین بار در مدت طولانی است که یک فیلم ابرقهرمانی یا یک فیلم جنگ ستارگان در صدر جدول باکس آفیس جهانی قرار نگرفته است – به استثنای مجموعه فیلم های سال 2020 که به لطف همه گیری کووید-19 اکران های بسیار کمی داشت. قرنطینه ها بنابراین، آخرین باری که شاهد یک نمونه مشابه بودیم در سال 2014 بود، جایی که Transformers: Age of Extinction با 1.1 میلیارد دلار (حدود 9105 کرور) در فروش جهانی بلیت تسلط داشت.