آژانس ایالات متحده به قانونگذاران می گوید که Neuralink ایلان ماسک قوانین تحقیقات حیوانات را فراتر از حادثه 2019 نقض نکرده است.

رایان مرکلی، مدیر حمایت از تحقیقات PCRM، گفت که USDA به Neuralink “یک مجوز رایگان” می دهد.

قانونگذاران ایالات متحده همچنین نگرانی هایی را در مورد تضاد منافع احتمالی در هیئت نظارت بر تحقیقات حیوانات به وزارت کشاورزی ایالات متحده ابراز کرده بودند، پس از اینکه رویترز گزارش داد که این هیئت مملو از افراد داخلی شرکت است که ممکن است با پیشرفت این شرکت در اهداف خود از نظر مالی سود ببرند.

رئیس آژانس ایالات متحده که مسئول رفاه حیوانات است به قانونگذاران گفته است که هیچ تخلفی از قوانین تحقیقات حیوانات در Neuralink ایلان ماسک را فراتر از حادثه ای در سال 2019 که شرکت کاشت مغز قبلاً گزارش کرده بود، پیدا نکرده است.

رویترز از طریق مصاحبه ها و اسناد داخلی چندین سال، چهار آزمایش شامل 86 خوک و دو میمون را شناسایی کرد که با خطاهای انسانی آسیب دیده بودند. این اشتباهات ارزش تحقیقاتی آزمایش‌ها را تضعیف کرد و نیاز به تکرار آزمایش‌ها داشت که منجر به کشته شدن حیوانات بیشتری شد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا با درخواست شرکتی مبنی بر آغاز آزمایش دستگاه ایمپلنت مغزی خود در انسان موافقت کرد. رویترز گزارش داده است که در ابتدا درخواست Neuralink برای آزمایش انسانی در سال گذشته را به دلایل ایمنی رد کرد.

هیئت نظارت

شکایتی که آخرین بازرسی را آغاز کرد، در فوریه 2022 توسط PCRM علیه Neuralink و دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، که در آن زمان با این شرکت همکاری می کرد، انجام شد. این شرکت ادعا می‌کند که این شرکت بین سال‌های 2017 تا 2020 آزمایش‌های مرگباری را روی 23 میمون انجام داده است. Neuralink در سال 2020 به همکاری خود با UC Davis پایان داد.

از آن زمان، دفتر بازرس کل USDA (OIG)، به درخواست یک دادستان فدرال، در بحبوحه شکایات کارکنان داخلی Neuralink مبنی بر اینکه آزمایش‌های آزمایشی روی حیوانات آن عجله داشته و باعث رنج و مرگ بی‌ضروری شده است، در حال بررسی نقض احتمالی رفاه حیوانات است. رویترز گزارش داده است.

نمایندگان Neuralink و OIG به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

Vilsack نوشت که قانون هیئت نظارت را ملزم می‌کند که شامل یک دامپزشک حاضر و یک فرد غیروابسته به مرکز تحقیقاتی یا کارمندان آن باشد تا یک ناظر بی‌طرف ارائه دهند – آستانه‌ای که Neuralink به طور رسمی با آن روبرو می‌شود. او گفت که بازرسان آژانس به طور کلی چنین سوابق و پروتکل‌هایی را بررسی می‌کنند، “که باید هرگونه تضاد منافع را آشکار کند.”

Vilsack نوشت، این بازرسی شامل بازدیدهایی از دو تأسیسات Neuralink در ژانویه 2023 بود و افزود که بازرسی های بیشتری وجود خواهد داشت.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بلومناور با درخواست فوریت بیشتر در این کاوشگر پاسخ داد. وی در بیانیه ای گفت: «من از دفتر بازرسی کل می خواهم که به سرعت تحقیقات خود را به پایان برساند و یافته های خود را علنی کند.

Vilsack هیچ به روز رسانی در مورد پیشرفت کاوشگر OIG ارائه نکرد. او نوشت: «اگر (OIG) تأسیسات Neuralink را بررسی کند و متوجه شود که USDA باید اقدامات بیشتری انجام دهد، ما به طور کامل برای انجام این اقدامات همکاری خواهیم کرد.

حتی پس از تایید سازمان غذا و دارو، این شرکت با چالش های دیگری مواجه است. وزارت حمل و نقل در حال بررسی است که آیا Neuralink به طور غیرقانونی پاتوژن های خطرناک را بر روی تراشه های برداشته شده از مغز میمون ها بدون مهار مناسب منتقل کرده است یا خیر.

بر اساس ایمیل‌ها و سوابق عمومی به‌دست‌آمده توسط کمیته پزشکی مسئول (PCRM)، در حادثه سال 2019، یک جراح Neuralink از یک درزگیر برای بستن سوراخ‌های حفر شده در جمجمه میمون استفاده کرد که توسط پانل نظارت بر تحقیقات حیوانات تایید نشده بود. گروه حمایت از حیوانات

Neuralink در حال آماده شدن برای آزمایش دستگاه ایمپلنت مغزی خود بر روی انسان است.

توماس ویلساک، دبیر آژانس، در نامه ای در 14 ژوئیه به ارل بلومناور، نماینده کنگره در نامه ای در 14 ژوئیه به ارل بلومنوئر نوشت که مقامات وزارت کشاورزی (USDA) در پاسخ به شکایتی در مورد نحوه مدیریت آزمایشات حیوانی توسط شرکت، بازرسی “متمرکز” انجام دادند، اما هیچ گونه نقض انطباق را شناسایی نکردند. توسط رویترز

Vilsack در نامه خود گفت که آژانس او ​​در استنادات بازرسی خود یک “رویداد جراحی نامطلوب” در Neuralink را که در آگوست 2019 رخ داده است، وارد نکرده است. شرکت به طور فعال آن را گزارش کرده و اقدامات اصلاحی را انجام داده است، که در آن زمان با سیاست مطابقت داشت. USDA قوانین خود را در سال 2021 تغییر داد به طوری که خود گزارش تخلف دیگر از نقل قول جلوگیری نمی کند.

ماسک بلندپروازی‌های بزرگی را برای استارت‌آپ ایمپلنت مغزی خود ابراز کرده است و گفته است که تراشه آن به افراد سالم و ناتوان اجازه می‌دهد تا به امکانات محله برای قرار دادن سریع دستگاه‌های جراحی برای درمان چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی مراجعه کنند. او حتی می بیند که از آنها برای وب گردی و تله پاتی استفاده می شود.