آژانس های مجری قانون ایالات متحده از ابزار “Fog Reveal” برای ردیابی کاربران با داده های برنامه های محبوب استفاده می کنند: گزارش

این گزارش بیان می‌کند که استفاده از این ابزار بسیار محرمانه بوده است – در برخی موارد، در سوابق دادگاه ایالات متحده ذکر نشده است، که می‌تواند مانع از دفاع وکلا از مشتریان خود در مواردی شود که از این فناوری استفاده می‌شود.

طبق گزارش مفصل آسوشیتدپرس بر اساس اسناد به دست آمده توسط بنیاد مرز الکترونیک (EFF)، ابزاری به نام افشای مه در حدود 40 قرارداد به بیش از 20 سازمان مجری قانون ایالات متحده فروخته شد. این ابزار توسط Fog Data Science مستقر در ویرجینیا ایجاد شده است و گزارش شده است که به طور گسترده توسط سازمان های مجری قانون در ایالات متحده استفاده می شود.

بر اساس این گزارش، بر خلاف ردیابی موقعیت مکانی قانونی کاربران که نیازمند فرآیند طولانی اخذ حکم است، استفاده از Fog Reveal به سازمان‌های مجری قانون اجازه می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند را با استفاده از داده‌هایی که از برنامه‌های محبوبی مانند Starbucks یا Waze به دست می‌آیند، ردیابی کنند. داده‌های مربوط به مکان‌های کاربر به آژانس‌ها اجازه می‌دهد تا حرکات افراد را در طول زمان ردیابی کنند، در حالی که “الگوهای زندگی” را ایجاد می‌کنند که بر اساس اطلاعات مکان است.

در حالی که شناسه‌های تبلیغاتی حاوی نام، شماره تلفن یا مشخصات شخصی کاربر نیستند، گزارش می‌گوید که از جزئیات مکان می‌توان در طول زمان برای ناشناس‌کردن کاربر و تجزیه و تحلیل حرکات آنها استفاده کرد.

همانطور که این گزارش اشاره می‌کند، دادگاه‌های ایالات متحده همچنان استفاده از اطلاعات مکان را بررسی می‌کنند و آخرین حکم دادگاه عالی ایالات متحده نشان می‌دهد که سازمان‌های مجری قانون در بیشتر موارد برای مشاهده سوابق جابجایی و مکان کاربران، به صدور حکم نیاز دارند.




منبع

Fog Reveal بر داده‌های منبع‌شده از برنامه‌های محبوب مانند Waze و Starbucks متکی است – که به کاربران یک شناسه تبلیغاتی اختصاص می‌دهند. بر اساس این گزارش، جزئیات مکان کاربران که به شناسه آنها گره خورده است، هر دو برای هدف قرار دادن آنها با تبلیغات استفاده می شود، در حالی که بر اساس این گزارش، راه خود را به شرکت هایی مانند Fog Data Science باز می کند، که بیان می کند شرکت ها از اینکه این داده ها بی اطلاع بوده اند. برای ابزار ردیابی موقعیت مکانی استفاده می شود.

طبق گزارش‌ها، سازمان‌های مجری قانون ایالات متحده با استفاده از ابزاری که توسط یک شرکت خصوصی ارائه شده است، به مکان 250 میلیون تلفن هوشمند دسترسی پیدا کرده‌اند تا به “صدها میلیارد رکورد” دسترسی پیدا کنند، این ابزار با استفاده از ابزاری ارائه شده توسط یک شرکت خصوصی که اطلاعات کاربران را توسط کارگزاران داده جمع‌آوری شده از برنامه‌های محبوب خریداری می‌کند. بر اساس گزارشی، ابزار ردیابی دستگاه این شرکت به شناسه‌های تبلیغاتی از تلفن‌های کاربر متکی است که به مقامات اجازه می‌دهد حرکات آنها را بدون نیاز به حکم، در طول زمان و در حین تمرکز و تجزیه و تحلیل الگوها ردیابی کنند.