آگاهی از امنیت سایبری برای المپیک 2024

زمانی که المپیک 2024 پاریس با مراسم افتتاحیه در 26 ژوئیه آغاز می شود، انتظار می رود یک میلیارد بیننده از راه دور آن را تنظیم کنند، در حالی که صدها هزار نفر برای تماشای این نمایش حضوری حاضر خواهند بود. در میان انبوه مردم کسانی خواهند بود که به دنبال سوء استفاده از این توجه جهانی برای اهداف مخرب هستند.

گزارش اخیر شرکت امنیت سایبری DataDome تخمین می‌زند که 4 میلیارد حمله سایبری در طول بازی‌ها انجام خواهد شد که عمدتاً مشاغل در بخش‌های صنعتی مجاور را هدف قرار می‌دهند.

صنایع در خط آتش می تواند شامل سفر، مهمان نوازی، بلیط فروشی، خرده فروشی، رسانه، شرط بندی ورزشی، خدمات مالی، شبکه های اجتماعی و زیرساخت های بخش عمومی باشد. این حملات احتمالاً طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها را شامل می‌شوند، از بات‌نت‌های پیچیده و باج‌افزار گرفته تا پر کردن اعتبار و تصاحب حساب‌ها، مهندسی اجتماعی، و سایر اشکال کلاهبرداری آنلاین.

وینسنت استروبل، رئیس آژانس ملی امنیت سایبری فرانسه، ANSSI، به آسوشیتدپرس گفت که سطح تهدیدات سایبری مورد انتظار که بازی‌های تابستانی 2024 را هدف قرار می‌دهد، بی‌سابقه است. این آژانس در حال آماده شدن برای سیلی از فعالیت های مخرب است که بسیار فراتر از 450 میلیون حمله سایبری تخمین زده شده است که به زیرساخت های المپیک توکیو در سال 2020 ضربه زد.

استروبل در نشستی در ماه می گفت: «حملات سایبری در طول بازی‌ها و پارالمپیک‌ها رخ خواهد داد. برخی جدی نخواهند بود. برخی از آنها جدی خواهند بود اما تاثیری بر بازی ها نخواهند داشت. و شاید مواردی وجود داشته باشند که جدی باشند و بر روی بازی‌ها تأثیر بگذارند.»

آمادگی امنیت سایبری برای المپیک 2024

ماری واندوال، تحلیلگر تهدیدات در شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، هشدار داد: «بازی‌های المپیک به دلیل حجم عظیم تعاملات دیجیتالی چالشی منحصر به فرد است.

جیک مور از ESET، یکی دیگر از ارائه دهندگان نرم افزار امنیتی، بر نیاز به “رویکردهای امنیتی چند لایه، از جمله آموزش کاربر و نظارت در زمان واقعی” تاکید کرد.

DataDome که مقر آن در فرانسه و ایالات متحده است، در حال حاضر به شرکت های فرانسوی نسخه ممتاز سرویس نظارتی جدید SOC (مرکز عملیات امنیتی) خود را ارائه می دهد تا به مقابله با حجم تهدید در اندازه المپیک کمک کند.

بنجامین باریر، مدیر ارشد استراتژی DataDome گفت: «دوره المپیک 2024 از نظر امنیت سایبری بسیار مهم است. “تهدید سایبری قابل توجه خواهد بود زیرا بازی ها توجه کل جهان را به فرانسه جلب می کند و یک فرصت طلایی برای مجرمان سایبری است تا بیایند و جشن را مختل کنند. سرویس SOC DataDome به تیم‌های امنیت سایبری اجازه می‌دهد تا تهدیدات را قبل از اینکه تأثیر قابل‌توجهی بر عملیات تجاری داشته باشند، شناسایی و اصلاح کنند.»

تاکتیک‌های اضافی که کسب‌وکارها می‌توانند برای کمک به بازدارندگی و دفاع در برابر حملات مورد انتظار اتخاذ کنند، شامل استقرار استراتژی‌های تشخیص و کاهش ربات پیشرفته، افزایش امنیت حساب با تأیید اعتبار چند عاملی (MFA) و محافظت از سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی دیجیتال در برابر کلاهبرداری تبلیغاتی است.

درک چشم‌انداز تهدید و اجرای راه‌حل‌های امنیتی قوی برای کسب‌وکارها ضروری است تا رویدادهای بزرگی مانند المپیک ۲۰۲۴ را بدون آسیب ببینند. آماده‌سازی هم‌اکنون با استراتژی‌های امنیتی پیشرفته می‌تواند خطرات را کاهش دهد و از کسب‌وکارها – و مشتریانشان – در برابر قربانی شدن توسط تهدیدات سایبری بالقوه در طول این رویداد جهانی پرمخاطب محافظت کند.

منبع