آیا هیوندای با سرمایه‌گذاری 2.45 میلیارد دلاری در هند می‌تواند سلطه خودروهای برقی چین را به چالش بکشد؟

حمایت دولت نقش مهمی در موقعیتی که چین امروز در آن قرار دارد دارد. بین سال‌های 2009 و 2022، چین بیش از 300 میلیارد یوان (43.5 میلیارد دلار) برای خرید یارانه‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از خودروهای برقی تولید داخل، اعم از برندهای داخلی و خارجی، اعطا کرد. دولت همچنین قراردادهای تدارکاتی بزرگی را برای خرید محصولات از شرکت های نوظهور خودروهای برقی پیشنهاد کرد که در سال های اولیه به آنها کمک کرد و بودجه تحقیق و توسعه بیشتر را تأمین کردند.

در چنای تامیل نادو که دیترویت آسیا نامیده می شود، هیوندای قصد دارد ظرفیت کارخانه خود در نزدیکی چنای را از حدود 775000 دستگاه به 850000 دستگاه در سال افزایش دهد. علاوه بر این، شرکت تابعه هندی این خودروساز، هیوندای موتور هند، یک واحد مونتاژ بسته باتری با ظرفیت سالانه 178000 دستگاه ایجاد خواهد کرد و 100 ایستگاه شارژ EV را در سراسر ایالت جنوبی در پنج سال آینده نصب خواهد کرد.

در سنگاپور، هیوندای اوایل سال جاری اعلام کرد که کارخانه مونتاژ سنگاپور آن در جورونگ، پس از تاخیری که بخشی از آن به دلیل همه‌گیری کووید-19 بود، تا اواسط سال جاری عرضه Ioniq 5 الکتریکی را آغاز خواهد کرد. در ابتدا قرار بود در نوامبر گذشته تکمیل شود.

دور از کانون توجه، هیوندای در سال 2022 به تدریج به جایگاه سوم در رقابت جهانی برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهانی سقوط کرد. بر اساس داده های صنعت گردآوری شده توسط CNBC، هیوندای و کیا در سال گذشته در مجموع 6.85 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان فروختند که 2.7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سگ برتر تویوتا نزدیک به 10.5 میلیون دستگاه فروخت در حالی که غول خودروسازی اروپایی فولکس واگن حدود 8.26 میلیون دستگاه فروخت.

هیوندای قصد دارد در سال 2025 خودروهایی را بر اساس دو پلت فرم جدید EV، eM و eS معرفی کند که انتظار می‌رود منجر به توسعه خودرو کارآمدتر و کاهش هزینه‌های بیشتر شود.

هیوندای سود خالص 3.42 تریلیون وون (2.56 میلیارد دلار آمریکا) را گزارش کرد که نسبت به 1.78 تریلیون وون در مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل 24.7 درصد رشد کرد و از 30.3 تریلیون وون به 37.78 تریلیون وون رسید.

خودروهای الکتریکی آن در حال حاضر بر روی یک پلت فرم پیشرفته سفارشی EV، پلتفرم مدولار جهانی هیوندای الکتریک (E-GMP) توسعه یافته اند. SUV کراس اوور Ioniq 5 2021 اولین مدل از برند فرعی هیوندای Ioniq متمرکز بر خودروهای برقی بود که بر روی E-GMP توسعه یافت. هیوندای متعاقباً مدل سدان Ioniq 6 را در سال 2022 عرضه کرد. پلت فرم EV تولید مدل‌های آینده را افزایش می‌دهد و هزینه‌های توسعه و ساخت را کاهش می‌دهد.

در رتبه دوم اروپا قرار دارد و پس از آن آمریکای شمالی، به ترتیب 17 و 11 درصد از خودروهای برقی جهانی ساخته شده در سال 2022 را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل Jaehoon Chang به CNBC گفت: “ما اکنون در حال توسعه دو پلتفرم دیگر هستیم و این به ما امکان می دهد تا سال 2030 18 مدل داشته باشیم. و ما (هدف داریم) تا حدود سال 2030 به فروش 2 میلیون خودروی برقی دست یابیم.”

کانگ گفت: “هدف ما تبدیل شدن به برند شماره یک EV در سنگاپور است.” این موقعیت در حال حاضر در اختیار تسلا است.


Google I/O 2023 شاهد بودیم که گوگل به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طرح سرمایه گذاری در پی اعلام اخیر دولت اتحادیه مبنی بر افزایش مالیات بر خودروهای وارداتی به منظور تشویق تولید داخلی صورت می گیرد.

علاوه بر Ioniq 5، Ioniq 6 تازه رونمایی شده و کونا الکتریک جدید نیز در تاسیسات Jurong مونتاژ خواهند شد. این کارخانه قرار است تا سال 2025 سالانه 30000 خودرو تولید کند.

بر اساس تحقیقات SNE، خودروساز کره جنوبی که برندهای آن شامل هیوندای، کیا و جنسیس است، سال گذشته 510000 دستگاه EV تحویل داده است که نسبت به سال 2021 افزایش 40.9 درصدی داشته است. رتبه اول به BYD چین با 1.87 میلیون دستگاه رسید و پس از آن تسلا با 1.31 میلیون دستگاه قرار گرفت. فولکس واگن آلمان و جیلی چین به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در حال حاضر، به نظر می رسد چین پیشتاز غیرقابل حلی در رقابت برای تبدیل شدن به تولید کننده پیشرو خودروهای برقی الکتریکی شده است. با این حال، هنوز روزهای ابتدایی است، اما با توجه به اینکه تنها 9 درصد از تمام وسایل نقلیه سبک سال گذشته خودروهای برقی ساخته شده اند، فضای زیادی برای سایر بازارها وجود دارد که بتوانند عقب نشینی کنند.

هفته گذشته، هیوندای موتور کره جنوبی اعلام کرد که 2.45 میلیارد دلار (تقریبا 20000 کرور روپیه) در تامیل نایدو طی 10 سال آینده سرمایه گذاری خواهد کرد تا تولید خودروی الکتریکی خود را در هند تقویت کند.

SNE Research که تحقیقات و مشاوره بازار جهانی را به صنعت باتری های قابل شارژ ارائه می دهد، هیوندای را به عنوان ششمین خودروساز برتر خودروهای برقی الکتریکی در سال 2022 رتبه بندی کرد. تا سال 2030

“من فکر می کنم اولین گامی که ما به آن نگاه می کنیم این است که چگونه می توانیم ظرفیت عملیاتی را در چین بهینه کنیم. و گام بعدی باید تمرکز ما بر مجموعه محصولات باشد که باید برای مشتریان محلی با عملکردهای نرم افزاری قابل مقایسه جذاب باشد. چانگ در مصاحبه با CNBC گفت: همچنین سخت افزار و ویژگی های طراحی.

چانگ گفت: هیوندای افزایش سالانه 92 درصدی سود خالص را برای سه ماهه اول 2023 گزارش داد که “عمدتاً توسط ایالات متحده و اروپا هدایت می شد.”

این خودروساز سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه، ساخت کارخانه ها و پلت فرم های جدید و همچنین توسعه خطوط و ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی انجام می دهد.

اندی کانگ، رئیس گروه نوآوری فروش هیوندای موتور گفت که این کارخانه در ابتدا پوسته بدنه کاملا رنگ شده خودرو را از کارخانه تازه افتتاح شده خود در اندونزی وارد می کند و سایر قطعات را از کره جنوبی ارسال می کند. این شرکت قصد دارد به تدریج پس از افزایش حجم تولید، قطعات را به صورت محلی تامین کند.

در سال 2022، چین تقریباً دو سوم کل خودروهای برقی باطری جهان را تولید کرد و از هر چهار خودروی فروخته شده در چین، یک دستگاه برقی است. در چین، بیش از 94 برند با هم بیش از 300 مدل را ارائه می دهند که فقط از 5000 تا بیش از 90000 دلار به فروش می رسد. برندهای محلی 81 درصد از بازار خودروهای برقی را در اختیار دارند که در میان آنها BYD، Wuling، Chery، Changan و GAC تعدادی از بازیگران برتر هستند.

مدیر عامل شرکت چانگ گفت: ما یک سرمایه گذاری مشترک در چین داریم. بر اساس تحقیقات Counterpoint، انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی چین در سال 2023 به بیش از 8 میلیون دستگاه برسد.

هیوندای می‌خواهد در بازار خودروی چین تأثیر بگذارد، اما در حال حاضر حضور این شرکت بسیار محدود است.