آیفون 15 پرو مکس دارای چیدمان دوربین اصلاح شده برای تطبیق با لنز پریسکوپ است: جزئیات

چرا؟ زیرا در لنز پایین جایی برای پریسکوپ وجود ندارد. به خاطر باتری پایین نمیاد به دلیل اسکنر LiDAR نمی توان درست رفت.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

دوربین فوق عریض 15 پرو مکس در مقایسه با دوربین 14 موقعیت خود را با تله فوتو عوض می کند.

ارزش آن را دارد که این ادعاها را با کمی نمک کنار بگذاریم زیرا اپل هنوز هیچ برنامه ای برای ارتقای قابلیت های زوم آیفون 15 پرو مکس آینده فاش نکرده است. در همین حال، وادیم یوریف از Max Tech پیشنهاد می کند که لنز پریسکوپ در تلفن هوشمند ادعا شده باید زیر دوربین زاویه فوق عریض و بالای دوربین اصلی قرار گیرد، زیرا در دو موقعیت دیگر جایی برای لنز پریسکوپ وجود ندارد.

این اولین باری نیست که اپل قصد دارد آیفون 15 پرو مکس را به لنز پریسکوپ مجهز کند. ماه گذشته، گزارش شد که انتظار می‌رود گوشی آینده دارای لنز دوربین پریسکوپ با پشتیبانی از زوم اپتیکال تا 6 برابر باشد. مقدار شایعه شده هنوز کمتر از زوم اپتیکال 10 برابری دوربین پریسکوپ سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا است. همانطور که قبلا ذکر شد، اپل هنوز جزئیاتی از برنامه های خود برای تجهیز آیفون 15 پرو مکس به لنز پریسکوپ اعلام نکرده است.

راه اندازی دوربین پریسکوپ در مقایسه با یک دوربین تله فوتو معمولی، فاصله بیشتری بین سنسور تصویر و لنز را امکان پذیر می کند، اما فضای قابل توجهی را به صورت افقی می گیرد. در نتیجه، افزودن لنز پریسکوپ نیازمند جابجایی اجزای دیگر است.

Tipster Unknownz21 (توئیتر: @URedditor) ادعاها که اپل چیدمان تنظیمات دوربین سه گانه عقب را در آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس تغییر خواهد داد و موقعیت دوربین های زاویه فوق عریض و تله فوتو را عوض می کند. دوربینی که بین LiDAR و فلاش LED قرار دارد، یک لنز پریسکوپ در iPhone 15 Pro Max و یک دوربین تله فوتو استاندارد در iPhone 15 Pro خواهد بود.

یوریف ادعاها که باتری زیر لنز پایین و اسکنر LiDAR دو جزء هستند که از تجهیز لنز پریسکوپ در پایین ماژول دوربین توسط شرکت جلوگیری می کنند. او ادعا می کند که موقعیت لنز میانی به اپل اجازه می دهد تا طراحی برد منطقی را برای سازگاری با لنز جدید تغییر دهد – چیزی که به دلیل فضای محدود در آیفون 15 پرو کوچکتر امکان پذیر نخواهد بود.