آینده متاورس: آیا آماده هستید که خدا شوید؟


این هفته Siggraph 2022 است که انویدیا یکی از سخنرانی های اصلی را انجام خواهد داد.

در حالی که متاورس در سمت مصرف‌کننده، استفاده صنعتی است، خارج از بازی که سال‌ها به طور موثری از نمونه‌های متاورس تشکیل شده است، انویدیا در Siggraph در مورد رهبری خود در ادغام هوش مصنوعی در فناوری، ایجاد و کاربرد دوقلوهای دیجیتال و موفقیت‌ها صحبت خواهد کرد. در کارخانه های بزرگ رباتیک جدید مانند کارخانه ای که BMW با کمک زیمنس ایجاد کرده است.

اما چیزی که به نظر من جالب‌تر می‌شود این است که وقتی ابزارهای متاورس مانند Omniverse انویدیا برای مصرف‌کننده‌تر می‌شوند، توانایی استفاده از هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتال انسان به ما این امکان را می‌دهد تا جهان‌های خود را بسازیم. ما قوانین را دیکته کنید و دوقلوهای دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی ما از افراد و حیوانات واقعی تقلید کنند.

در آن مرحله، من انتظار دارم که ما باید بیاموزیم که خدای جهان هایی که می سازیم به چه معناست، و من شک دارم که تقریباً آماده باشیم، هم از نظر ماهیت اعتیادآور چنین محصولاتی و هم از نظر نحوه ایجاد این ابرواژه های مجازی. دنیاها به روش هایی که می توانند مبنایی برای جاودانگی دیجیتالی خودمان شوند.

بیایید این هفته قابلیت‌های متاورس را بررسی کنیم، سپس با محصول هفته من به پایان می‌رسیم: Microsoft Surface Duo 2.

Siggraph و متاورس مبتنی بر هوش مصنوعی

اگر در یک بازی ویدیویی چند نفره مانند Warcraft شرکت کرده باشید، شکل ابتدایی متاورس را تجربه کرده اید. شما همچنین کشف کردید که اشیایی که کارهایی را در دنیای واقعی انجام می‌دهند – مانند درها و پنجره‌هایی که باز می‌شوند، برگ‌هایی که با باد حرکت می‌کنند و افرادی که مانند مردم رفتار می‌کنند – هنوز وجود ندارند.

با معرفی دوقلوهای دیجیتال و فیزیک از طریق ابزارهایی مانند Omniverse Nvidia، این در حال تغییر است به طوری که شبیه‌سازی‌های وابسته به واقعیت، مانند شبیه‌سازی‌هایی که ماشین‌ها و ربات‌های خودران را توسعه می‌دهند، با دقت کار می‌کنند و اطمینان می‌دهند که تصادفات احتمالی بدون اینکه انسان یا حیوانات واقعی را در معرض خطر قرار دهد کاهش می‌یابد. زیرا این حوادث ابتدا در دنیای مجازی اتفاق می افتد.

در Siggraph، انویدیا در مورد قابلیت‌های فعلی متاورس و آینده نزدیک آن صحبت خواهد کرد که در آن، برای مدتی، پول و بزرگترین قابلیت‌ها به استفاده صنعتی و نه سرگرمی گره می‌خورد.

برای این منظور، خارج از شبیه‌سازی‌هایی که برای آموزش افراد در نظر گرفته شده‌اند، نیاز به ایجاد احساس در یک ناظر به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. اما آموزش انسان هدف شبیه‌سازی‌ها نیز هست، و ایجاد دوقلوهای دیجیتالی انسانی گامی حیاتی برای توانایی ما در استفاده از هوش مصنوعی آینده برای تصاحب مقدار فزاینده‌ای از قسمت تکراری و آزاردهنده بار کاری ما خواهد بود.

اعتقاد من این است که پیشرفت بزرگ بعدی در بهره‌وری انسان، توانایی افراد معمولی برای ایجاد دوقلوهای دیجیتالی از خودشان است که می‌توانند تعداد فزاینده‌ای از وظایف را به طور مستقل انجام دهند. تکمیل خودکار یک نقطه عطف اولیه بسیار ابتدایی در این مسیر است که در نهایت به ما امکان می دهد کلون های مجازی از خودمان ایجاد کنیم که می توانند ما را پوشش دهند یا حتی دسترسی ما را به میزان قابل توجهی گسترش دهند.

انویدیا در لبه این فناوری قرار دارد. برای هرکسی که می‌خواهد بداند امروز متاورز چه توانایی‌هایی دارد، شرکت در سخنرانی اصلی Siggraph باید در فهرست کارهای حیاتی شما باشد.

اما اگر 20 یا چند سال آینده را پیش بینی کنیم، با توجه به سرعت عظیم توسعه در این فضا، توانایی ما برای غوطه ور شدن در دنیای مجازی و همچنین توانایی ما برای ایجاد این موجودات افزایش خواهد یافت. جهان‌هایی که فیزیک آن‌طور که می‌شناسیم نه تنها اختیاری است، بلکه می‌توانیم انتخاب کنیم تا خود را در «حالت خدا» قرار دهیم و به عنوان حاکمان نهایی فضاهای مجازی که ایجاد می‌کنیم در جهان‌های مجازی قدم بزنیم.

غوطه ور شدن حیاتی است

در حالی که ما گام‌های میانی با استفاده از پروتز خواهیم داشت که از اشکال پیشرفته‌تری از هاپتیک استفاده می‌کند تا به ما احساس غرق شدن در این جهان‌های مجازی را بدهد، تلاش‌هایی مانند الون ماسک برای ایجاد رابط‌های انسان و ماشین بهتر است که تفاوت واقعی را ایجاد می‌کند.

با اتصال مستقیم به مغز، باید بتوانیم تجربیاتی را خلق کنیم که از دنیای واقعی قابل تشخیص نیستند و ما را در این واقعیت های جایگزین به مراتب واقع بینانه تر قرار دهیم.

Meta Reality Labs در حال تحقیق و توسعه دستکش های لمسی است تا حس لامسه را در آینده به متاورژن بیاورد.


با این حال، همانطور که ما توانایی ایجاد این دنیاها را به دست می‌آوریم، تغییر این ارتباطات برای ارائه واقعیت بیشتر (مثلاً تجربه درد در نبردها) اختیاری خواهد بود و به ما این امکان را می‌دهد تا در میان رویارویی‌ها طوری قدم برداریم که گویی قدرت فوق‌العاده‌ای داریم.

دوقلوهای دیجیتال انسان

یکی از بزرگترین مشکلات بازی های ویدیویی این است که NPC ها، صرف نظر از اینکه چقدر گرافیک خوب هستند، تمایل به استفاده از اسکریپت های بسیار محدود دارند. آنها یاد نمی‌گیرند، تغییر نمی‌کنند، و به سختی از انیماترونیک‌های دیزنی لند توانایی بیشتری دارند.

اما با ایجاد دوقلوهای دیجیتالی انسانی، ما این توانایی را به دست خواهیم آورد که جهان هایی را که ایجاد می کنیم با شهروندانی بسیار واقعی تر پر کنیم.

تصور کنید که بتوانید مجوز دوقلو دیجیتالی را که ایجاد می کنید برای ارائه به دیگران و استفاده در شرکت ها یا بازی هایی که ایجاد می کنند، دریافت کنید. این NPC ها بر اساس افراد واقعی خواهند بود، واکنش های واقع بینانه تری نسبت به تغییرات خواهند داشت، به طور بالقوه قادر به یادگیری و تکامل خواهند بود و به جنسیت یا حتی فرم فیزیکی شما گره نخواهند خورد.

برای مثال، یک اژدهای سخنگو بر اساس دوقلو دیجیتالی شما چطور؟ حتی می‌توانید دنیای متاورزی را که ایجاد می‌کنید با تعداد زیادی کلون پر کنید که به گونه‌ای تغییر یافته‌اند که شبیه به یک جمعیت متنوع از جمله حیوانات هستند.

برنامه‌های کاربردی شامل همه چیز از کلاس‌های مجازی با معلمان مجازی، تا آموزش پلیس و نظامی با شرکای مجازی علیه مجرمان مجازی می‌شود – همه بر اساس افراد واقعی، امکان آموزش با تعداد نامحدودی از سناریوهای واقعی را فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال، برای یک افسر پلیس، یکی از سخت ترین چیزهایی که باید برای آن آموزش داد، مزاحمت های خانگی است. این رویارویی‌ها می‌توانند از هر راه به سمتی پیش بروند. من موارد بسیاری را می‌شناسم که افسر پلیس برای محافظت از همسر مورد آزار قرار گرفته و سپس توسط همان همسری که ناگهان تصمیم می‌گیرد از شوهرش در برابر افسر دفاع کند، به این موضوع برخورد کرده است.

امروز داستانی در مورد یک تازه کار خواندم که به یک غیرنظامی مسلح قانونی نزدیک شد که در ملک خودش بود. این افسر تقریباً مورد اصابت گلوله قرار گرفت زیرا او سعی داشت به غیرنظامی که هیچ قانونی را زیر پا نمی گذاشت بکشد. آن غیرنظامی کاملاً آماده بود تا افسر را بکشد اگر این اتفاق می افتاد. افسر برای این کار اخراج شد اما ممکن بود بمیرد.

توانایی آموزش در موقعیت‌هایی مانند این به صورت مجازی می‌تواند به اطمینان از ایمنی غیرنظامی و افسر کمک کند.

جمع بندی: حالت خدا

هر کسی که تا به حال یک بازی را در حالت God انجام داده است، می داند که واقعاً ارزش بازی را بسیار از بین می برد. بله، شما می توانید در کسری از زمان بازی را بسوزانید، اما به نوعی مانند خرید یک کتاب و سپس خواندن یک خلاصه جامع با اسپویل است. بخش اعظم سرگرمی یک بازی کشف پازل ها و حل چالش هاست.

“وست ورلد” بررسی کرد که اگر افراد مجازی که برای تقلید از انسان ها ساخته شده اند، متوجه شوند که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند، چه اتفاقی می افتد. برای واقع بینانه بودن، این خلاقیت ها نیاز به تقلید از درد، رنج و گامبیت کامل احساسات دارند، و مطمئناً امکان غلبه بر برنامه ریزی آنها بسیار دور است.

با این حال، احتمال دیگر این است که افرادی که به طور کامل در حالت خدا غوطه ور هستند ممکن است نتوانند بین آنچه می توانند در یک دنیای مجازی و یک دنیای واقعی انجام دهند، تفاوت قائل شوند. این می تواند منجر به برخی رفتارهای زننده در دنیای واقعی شود.

من فکر می‌کنم متوجه خواهیم شد که بین افرادی که می‌خواهند جهان‌های بادوام بسازند و با آن دنیاها رفتار سودمندی داشته باشند، و کسانی که می‌خواهند جهان‌هایی بسازند که به آنها امکان می‌دهد فانتزی‌های پیچیده و خواسته‌های مخفی‌شان را کشف کنند، مرز مشخصی وجود خواهد داشت.

این ممکن است راهی برای تعیین اینکه آیا شخصی شخصیت مناسبی برای رهبری دارد یا خیر، زیرا سوء استفاده از قدرت در دنیای مجازی بسیار آسان خواهد بود و تمایل به سوء استفاده از قدرت باید یک پرچم قرمز بزرگ برای هر کسی باشد که به سمت مدیریت می رود.

ما احتمالاً هنوز ده‌ها سال با این قابلیت فاصله داریم، اما باید به محدودیت‌های استفاده از این فناوری برای سرگرمی فکر کنیم تا توده‌ای مهم از مردم ایجاد نکنیم که دیگران را متفاوت از افراد مجازی که در دنیای پرپیچ و خم از آنها سوء استفاده می‌کنند، نگاه نمی‌کنند. ایجاد خواهند کرد.

چه نوع خدای فراجهانی خواهید بود؟

محصول فناوری هفته

محصول هفته: Microsoft Surface Duo 2

من چندین ماه است که از Surface Duo 2 استفاده می کنم و گوشی مورد علاقه من باقی مانده است. من از اینکه چند نفر به سراغ من آمدند و در مورد تلفن از من پرسیدند و بعد از اینکه با آنها در میان گذاشتم که چه کار می کند، به من مراجعه کردند، گفتند که می خواهند یکی بخرند، شگفت زده شدم.

در هنگام مصرف ایمیل با پیوست ها یا پیوندها مزایای زیادی دارد. پیوست یا پیوند بدون ایجاد اختلال در جریان خواندن ایمیلی که آن را ارسال کرده است، در صفحه دوم باز می شود. هنگام باز کردن وب سایتی که نیاز به احراز هویت دو مرحله ای دارد، از تلفن استفاده می کنید. برنامه احراز هویت در صفحه دوم است، بنابراین لازم نیست به عقب برگردید و سعی کنید صفحه‌ای را که در آن بودید پیدا کنید، و دوباره گردش کار را حفظ کنید.

برای مطالعه، مانند یک کتاب با دو صفحه مجازی، یکی در هر صفحه، می خواند و نگه می دارد. در حالی که فکر می‌کردم ممکن است در تماشای فیلم‌ها به دلیل فاصله بین صفحه‌ها مشکل داشته باشم، مدتی است که ویدیوها را روی هر دو صفحه تماشا می‌کنم و برخلاف مشکلاتم که در استفاده از نمایشگرهای دو صفحه‌ای که جداسازی را آزاردهنده می‌دانم، این فاصله وجود ندارد. اصلا اذیتم نکن

در حالت ایده‌آل، این گوشی با یک هدست یا ساعت هوشمندی که مانند اپل واچ، می‌توانید صحبت کنید و به آن گوش دهید، بهترین کار را انجام می‌دهد – زیرا نگه داشتن این ضریب شکل روی سرتان ناخوشایند است. با این حال، بسیاری از ما به هر حال از ویژگی بلندگوی تلفن های هوشمند خود استفاده می کنیم و Surface Duo 2 به خوبی کار می کند.

در پایان، فکر می‌کنم این نشان می‌دهد که چرا با یک دستگاه انقلابی – مانند آیفون و سرفیس دو 2 – بازاریابی هوشمند زیادی لازم است تا مردم واقعاً مزایای طراحی متفاوت را درک کنند. در غیر این صورت، آنها آن را دریافت نمی کنند.

به یاد بیاورید که طراحی آیفون، که از گوشی شکست خورده قبلی ال‌جی پرادا تقلید می‌کرد، با بازاریابی زیادی پشتیبانی می‌شد، در حالی که پرادا، اگرچه در ابتدا برند لوکس قوی‌تری داشت، چنین نبود.

در هر صورت، مایکروسافت Surface Duo 2 گوشی هوشمند مورد علاقه من باقی مانده است. این واقعاً عالی است – و محصول هفته من.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.



منبع