استفاده بهتر از فناوری آموزشی هدفی است که شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری به شدت به دنبال آن هستند.
درگیر نگه داشتن دانش آموزان در دنیای پر حواس پرتی امروز کار ساده ای نیست. معلمان اغلب مجبورند با ابزارهای رقیب مانند تبلت ها و گوشی های هوشمند که دانش آموزان را از آموزش گروهی منحرف می کند، مبارزه کنند.
با این حال، هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد، فناوری هایی مانند تخته های هوشمند و دستگاه های ارائه مبتنی بر هوش مصنوعی شکل یادگیری را تغییر می دهند و محیط های یادگیری مثبتی را برای دانش آموزان ایجاد می کنند.
ترفند این است که توجه آنها را جلب کنید و آنها را درگیر نگه دارید. بسیاری از شرکتها به ایجاد و فروش راهحلهایی که آن وظایف را انجام میدهند اختصاص داده شدهاند.
به گفته مریم حسنی، سرپرست موقت گرایش ها و نوآوری در سازمان پیش از دوران کودکی ابوظبی (ECA)، گزارش ها نشان می دهد که بازار جهانی EdTech قرار است تا سال 2032 با نرخ مرکب سالانه 12.9 درصد رشد کند. در سال 2022، آمریکای شمالی رهبری این امر را بر عهده داشت. شارژ با سهم درآمد 36 درصدی.
او به TechNewsWorld گفت: «این افزایش در EdTech مسیرهای یادگیری را تغییر میدهد، راهحلهای نوآورانهای را برای چالشهایی مانند برانگیختن کنجکاوی در زمینههای STEM (علم، فناوری، مهندسی، و ریاضی) ارائه میکند و درسهای متناسب را برای کودکان با نیازهای ویژه ارائه میکند.
دانش آموزان آموزش اولیه و ویژه تنها ذینفعان فن آوری نوآورانه تدریس نیستند. انقلاب سریع فناوری تقریباً همه جنبه های زندگی ما را متحول کرده است و آموزش در همه سطوح از این قاعده مستثنی نیست. ابزارهای فناوری با ویژگیهای هوش مصنوعی به طور فزایندهای به مربیان کمک میکنند تا مفاهیم پیچیده را آسانتر درک کنند و در همه سطوح آموزشی قابل ارتباطتر باشند.
آخرین روندهای آموزشی رانندگی EdTech
JQ Sirls، بنیانگذار و مدیر عامل Storytailor، که محصولش محتوا را متناسب با تجربیات منحصر به فرد دانش آموزان، شخصی سازی می کند، EdTech به طور مداوم در حال پیشرفت است، با برخی از روندهای هیجان انگیز در حال ظهور است.
او به TechNewsWorld گفت: «یادگیری شخصی از طریق هوش مصنوعی باعث میشود آموزش متناسبتر با نیازهای فردی باشد.
گیمیفیکیشن یادگیری را به یک تجربه جذاب تبدیل می کند. تمرکز فزاینده بر فراگیری و دسترسی تضمین می کند که ابزارهای یادگیری مدرن در دسترس همه دانش آموزان، صرف نظر از پیشینه یا توانایی هایشان باشد.
سرلز افزود: “این روندها نحوه رویکرد ما به آموزش را تغییر می دهند و آن را پویاتر و فراگیرتر می کنند.”
Smart Technologies نمونه بارز این است که چگونه روشهای مبتنی بر رایانه، فناوری ed را مؤثرتر میکنند. این شرکت پیشگام راه حل های یادگیری است که مربیان را در سراسر جهان قادر می سازد تا با استفاده از طیف کاملی از محصولات، ارتباطات مهمی را ایجاد کنند.
برای اثربخشی بیشتر، مدارس باید با تفکر بیشتری به فرآیند پذیرش فناوری نوآورانه نزدیک شوند. این یک فرآیند دو مرحله ای است که ابتدا ابزارهای نرم افزاری مورد نیاز را شناسایی می کند. به گفته جف لو، معاون اجرایی و مدیر ارشد تجاری Smart، تنها پس از آن به دنبال سختافزار ایدهآل برای دسترسی به آن در کلاسهای درس است.
«فرمول بسیار ساده است. شما با روش های تدریس و یادگیری شروع می کنید و سپس گام بعدی این است که به نرم افزار نگاه کنید. ببینید چه نرمافزاری با نتیجه دلخواه مطابقت دارد و میتواند به فعال کردن این شیوههای آموزش و یادگیری کمک کند.» او به TechNewsWorld گفت.
وی افزود: سه عامل کلیدی در ساخت این اثر دخیل هستند. توسعه دهندگان محصول شرکت او با مدارس مشتری در مورد نیاز به انتخاب ابزارهای فن آوری مناسب برای دانش آموزان، شناسایی نیازهای خاص آنها و انتخاب ابزارهایی که با اهداف برنامه درسی همسو باشد بحث می کنند.
«وضعیت EdTech آنقدرها کارآمد نیست، یا به نتیجه رسیده است، زیرا این فرمول اغلب به آن پایبند نیست. در جهت مخالف به آن نگاه می شود. ما یک شرکت سخت افزاری با سخت افزار و نرم افزار هستیم، بنابراین بخشی از این معادله نیز هستیم.»
استفاده بهتر از EdTech نیازمند تمرین، آموزش است
به گفته لو، گاهی اوقات، مدارس جدیدترین و بهترین فناوری را بدون ایده روشن از آنچه معلمان و دانشآموزان با آن انجام میدهند یا نحوه تطبیق آن با شیوههای تدریس و یادگیری استفاده میکنند. این اغلب یک تصمیم سخت افزاری تصادفی است. مدیران مدرسه باید تصمیم بگیرند که چگونه اعمال شود و چه نرم افزاری روی آن اجرا شود.
آخرین مرحله در فرآیند پذیرش فناوری، آموزش و توسعه حرفه ای است. آموزش باید بر نحوه پشتیبانی فناوری از شیوه های آموزش و یادگیری تمرکز کند، نه فقط بر نحوه استفاده از فناوری.
او افزود: «فکر میکنم همه اهمیت آموزش را درک میکنند، اما اغلب آموزشها حول محور فناوری هستند. در عوض، باید روی نتیجه مطلوب برای دانشآموز و معلم تمرکز کند و اینکه چگونه فناوری آن را بهتر میکند، که نوع متفاوتی از آموزش است.»
لو اشاره کرد که محصولات Smart Technology عمدتا توسط معلمان برای معلمان آموزش داده می شود. این شرکت دارای کارکنان زیادی از مربیان فعلی و سابق است که منجر به طیف گسترده ای از مهارت ها در پذیرش فناوری می شود که به مشتریان کمک می کند.
چالش در مقیاس گذاری آن بینش نهفته است. اگر فقط به عنوان یک رویداد حرفه ای یک روزه ارائه شود، آموزش نمی تواند موثر باشد. لو هشدار داد که این مانعی برای موفقیت است.
«بیشتر اوقات، این بیشتر یک رویکرد معلم به معلم است، که در آن شما مدافعان واقعی در یک مدرسه یا یک بخش دانشگاهی دریافت می کنید که بسیار عمیق آموزش می بینند، شاید توسط ما، سپس آن را به عنوان ماموریت خود برای آموزش تعدادی در نظر می گیرند. از دیگر معلمان یک مدرسه.»
به گفته لو، افزایش مقیاس آموزش کلید موفقیت است. مسئولان مدرسه باید این را اجرا کنند تا سطح مدیر و مدیران فنی در مدرسه را شامل شود.
بنابراین، همه اینها باید هماهنگ شوند. اما اگر از طریق آن فرآیند فکر نکنید، به نفع کامل نخواهید رسید. در غیر این صورت، فقط به یک فضای شلوغ تبدیل میشود و فشار بیشتری بر معلمان، بر زمان آنها، نه فقط با فناوری جدید، بلکه با هر چیز دیگری که در زندگی آنها میگذرد، بیشتر میشود.»
تضمین موفقیت و پذیرش EdTech
این همان چیزی است که مدارس آجیل واقعی باید بشکنند. Smart Technologies با برنامه سفیر خود به دستیابی به این هدف کمک می کند. محصولات این شرکت در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین هزاران معلم در سراسر جهان بخشی از یک جامعه آنلاین هستند که این شرکت برای کمک به یکدیگر حمایت مالی می کند.
معلمان می توانند سؤالات خود را ارسال کنند، و هرکسی که از برنامه های نرم افزاری و ابزارهای سخت افزاری مختلف استفاده می کند، جامعه کمک متقابل را فراهم می کند. به گفته لو، کارشناسان سطح جامعه در سراسر جهان که از یکدیگر به زبان های مختلف حمایت می کنند بسیار مؤثر بوده اند. نه تنها با آموزش، بلکه با بهترین شیوه ها برای استفاده از فناوری و ساخت وب سایت با یادگیری خودگام.
سودمندی آن چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد. برای موفقیت بسیار مهم است.
لو گفت: «وقتی یک مربی میتواند ببیند که این کار با کاری که انجام میدهد تفاوتی ندارد، استفاده از فناوری ویرایش به لیست بیپایانی از کارهایی که معلمان باید انجام دهند تبدیل نمیشود.»