اتحادیه اروپا پرداخت‌های رمزنگاری فرامرزی به روسیه را ممنوع کرد

در ماه جولای، آژانس نظارت مالی روسیه، Rosfinmonitoring گفته بود که از نرم‌افزاری برای ردیابی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال با امید به بهبود قابلیت‌های خود استفاده می‌کند.

درگیری روسیه و اوکراین که در ماه فوریه آغاز شد، هنوز به پایان نزدیک به نظر نمی رسد. در بحبوحه تنش‌های مداوم بین دو کشور، اتحادیه اروپا (EU) ممنوعیت کاملی را برای تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی که به سمت روسیه انجام می‌شوند، وضع کرده است. به دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، روسیه یک حمله نظامی تمام عیار به اوکراین را در پس زمینه تنش های ژئوپلیتیک غالب انجام داد. چندین کشور در سراسر جهان با انتقاد از رویکرد خشونت‌آمیز روسیه به این مسائل، تحریم‌هایی را اعمال کرده‌اند و روسیه را از دسترسی به وجوهی از حساب‌های نظارتی که می‌توانست سوخت بیشتری بر آتش اضافه کند، باز دارند.

در همین حال، این کشور همچنین نظارت دقیقی بر بخش کریپتو دارد و تضمین می کند که ساکنان روسیه در معرض خطرات مالی قرار نگیرند.

طبق گفته تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا، این مرحله هشتم تحریم‌ها علیه روسیه قصد دارد ارتش و صنایع روسیه را از اجزای کلیدی محروم کند.

در نتیجه وب سایت OKX غیرفعال شده است. OKX که در سال 2017 در چین تأسیس شد، اکنون در سیشل مستقر است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

خود این هفته، آژانس نظارت بر رسانه Roskomnadzor روسیه ادعا کرده است که وب سایت صرافی ارز دیجیتال OKX اطلاعات مالی جعلی را منتشر کرده و مردم را در معرض خطرات پولی قرار داده است.

اتحادیه اروپا: «ممنوعیت‌های موجود در مورد دارایی‌های رمزنگاری با ممنوعیت همه کیف‌پول‌ها، حساب‌ها یا خدمات نگهبانی دارایی‌های رمزنگاری تشدید شده است، صرف نظر از مقدار کیف پول (که قبلاً حداکثر 10000 یورو (تقریباً 8 میلیون روپیه) مجاز بود.» در یک پست رسمی گفت.

به گفته وزارت دارایی روسیه، رویکرد این کشور به ارزهای رمزنگاری شده آرام خواهد ماند، زیرا زیرساختی که آنها قصد راه اندازی دارند برای ارزهای دیجیتال بسیار سفت و سخت است.

تصمیم اتحادیه اروپا تنها چند روز پس از آن اتخاذ می‌شود که دولت روسیه اجازه استفاده از دارایی‌های دیجیتال مجازی برای پرداخت‌های فرامرزی را داد.

در ماه سپتامبر، معاون وزیر دارایی روسیه، الکسی مویزف گفت که بانک مرکزی موافقت کرده است که به روس‌ها اجازه ارسال و دریافت پرداخت‌های فرامرزی با استفاده از رمزارز را بدهد.

اکنون ما یک لایحه در این بخش داریم که قبلاً با بانک مرکزی در مورد خروجی توافق شده است… به طور کلی نحوه به دست آوردن ارز دیجیتال را توضیح می دهد، چه کارهایی را می توان با آن انجام داد، و چگونه می توان یا نمی توان آن را در وهله اول با آن تسویه کرد. مویزف در آن زمان گفته بود که در شهرک های فرامرزی.