اتحادیه اروپا پیمان جدید انتقال داده با ایالات متحده را اعلام می کند، با چالش های جدیدی روبرو می شود

شرمز افزود: “ما گزینه های مختلفی را برای چالش در حال حاضر در کشو داریم، اگرچه از این پینگ پنگ قانونی خسته و خسته شده ایم. ما در حال حاضر انتظار داریم که این موضوع تا ابتدای سال آینده به دیوان عدالت بازگردد.”

مدیرکل اتحادیه اروپا گفت: «جریان داده‌ها زیربنای صادرات سالانه 1 تریلیون یورو (نزدیک به 9075250 کرور) خدمات اتحادیه اروپا به ایالات متحده است و این تصمیم به شرکت‌ها اعتماد بیشتری برای انجام تجارت و کمک به رشد اقتصاد ما می‌دهد. سیسیلیا بونفلد دال گفت.

کمیسیون اروپا روز دوشنبه یک قرارداد جدید انتقال داده با ایالات متحده را اعلام کرد که به دنبال پایان دادن به بلاتکلیفی حقوقی هزاران شرکتی است که داده‌های شخصی را در سراسر اقیانوس اطلس انتقال می‌دهند.

دادگاه عالی اروپا دو قرارداد قبلی را پس از چالش های شرمز به دلیل نگرانی در مورد دسترسی سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده به داده های خصوصی شهروندان اروپایی لغو کرد.

در اوایل سال جاری، هیئت نظارت بر حریم خصوصی اتحادیه اروپا، هیئت حفاظت از داده‌های اروپا، گفت که آخرین توافقنامه داده‌ها همچنان کوتاه است و از کمیسیون خواست تا برای محافظت از حقوق حریم خصوصی اروپایی‌ها اقدامات بیشتری انجام دهد.

Schrems گفت که آخرین تجدید نظر کافی نبود.

با این حال، این اقدام بلافاصله توسط گروه غیرانتفاعی noyb به رهبری ماکس شرمز، فعال حریم خصوصی، مورد انتقاد قرار گرفت و گفت که این توافق را به چالش می کشد.

من بسیار مطمئن هستم که می جنگم و از توافقنامه داده های جدید دفاع می کنم.

© تامسون رویترز 2023


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این بیانیه آمده است که پادمان های الزام آور جدید، مانند محدود کردن دسترسی سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده به داده های اتحادیه اروپا به آنچه «ضروری و متناسب» است و تشکیل دادگاه بازنگری حفاظت از داده ها برای اروپایی ها، نگرانی های مطرح شده توسط دادگاه عالی اروپا را برطرف می کند.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا گفت اقدامات انجام شده توسط ایالات متحده تضمین می کند که سطح مناسبی از حفاظت از داده های شخصی اروپایی ها که از طریق اقیانوس اطلس برای استفاده تجاری منتقل می شود، باشد.

او در یک کنفرانس خبری گفت: «اصول چارچوب حفظ حریم خصوصی داده‌ها محکم است و من متقاعد شده‌ام که ما پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم که الزامات رویه قضایی دادگاه دادگستری اروپا را برآورده می‌کند».

پس از اینکه دادگاه عالی اروپا دو پیمان قبلی را که مبنی بر انتقال داده‌های شخصی در سراسر اقیانوس اطلس برای خدمات مختلف از زیرساخت‌های ابری گرفته تا حقوق و دستمزد و بانکداری بود، باطل کرد، کمیسیون و ایالات متحده برای دستیابی به یک توافق جدید در تلاش بودند.

گروه لابی DigitalEurope که اعضای آن شامل ایرباس، آمازون، اپل، اریکسون، نوکیا، فیلیپس و سامسونگ هستند، از این قرارداد استقبال کردند.

او در بیانیه‌ای گفت: «فقط اعلام اینکه چیزی «جدید»، «محکم» یا «موثر» است، آن را در دادگاه عدالت قطع نمی‌کند.

دیدیه ریندرز، رئیس دادگستری اتحادیه اروپا گفت که مطمئن است از هرگونه چالش قانونی جلوگیری می کند.