“اجرای” اتحادیه اروپا از متا و توییتر بازدید می کند تا آمادگی را بررسی کند زیرا قوانین محتوای آنلاین جدید در حال ظهور است

هنگامی که در معرض دستورات حذف توسط یک پلتفرم قرار می‌گیرند، کاربران همچنین حقوق بی‌سابقه‌ای برای ارائه درخواست تجدیدنظر خواهند داشت.

اما با کاهش حقوق و دستمزد توییتر و از بین رفتن تیم‌های تعدیل محتوا، ناظران تردید دارند که آیا ماسک در موقعیتی است که به تعهد خود پایبند باشد یا خیر.

راث گفت که این امر به ویژه برای متا یک چالش خواهد بود که از زمان رسوایی نقض داده های کمبریج آنالیتیکا در سال 2018 دسترسی اشخاص ثالث به داده ها را به شدت محدود کرده است.

مانند مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا، انتظار می رود که DSA به یک معیار جهانی تبدیل شود زیرا دولت ها در سراسر جهان برای یافتن راه هایی برای مهار افراط در رسانه های اجتماعی تلاش می کنند.

برتون با مارک زاکربرگ متا و ایلان ماسک مالک توییتر که اواخر سال گذشته مدیریت این پلتفرم بسیار تاثیرگذار را بر عهده گرفت، ملاقات خواهد کرد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا در حال مذاکره نهایی برای تکمیل قانون هوش مصنوعی، یکی دیگر از قوانین اروپایی پیشنهادی با پتانسیل برای تحمیل نفوذ عظیم بر شرکت های بزرگ فناوری ایالات متحده هستند.

راث گفت که بزرگترین چالش DSA برای پلتفرم های بزرگ الزامات شفافیت خواهد بود.

و در تلاش برای کسب درآمد، توییتر و ردیت همچنین دسترسی به داده‌ها را با دریافت هزینه‌های بالا برای افراد خارجی – از جمله محققان – قطع کرده‌اند تا از طریق چیزی به نام API که تا همین اواخر رایگان بود، به داده‌های خود دسترسی داشته باشند.

بازدید دو روزه تیری برتون تنها چند هفته قبل از اجرایی شدن کامل قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) برای بزرگترین پلتفرم های جهان، از جمله فیس بوک و اینستاگرام، که هر دو متعلق به متا هستند، و همچنین TikTok و Twitter انجام می شود.

برتون ماه گذشته هنگام اعلام این سفر به پولیتیکو گفت: “من مجری آن هستم. من نماینده قانون هستم که خواست دولت و مردم است.”

“این به این می رسد که اولین اقدام اجرایی چگونه به نظر می رسد. چه کسی نمونه خواهد شد؟” یوئل راث، رئیس سابق اعتماد و ایمنی در توییتر، که اکنون یکی از همکاران سیاست گذاری فناوری در UC Berkeley است، گفت.

برای رعایت قوانین جدید، توییتر، متا، تیک تاک و سایر پلتفرم‌ها باید سرمایه‌گذاری هنگفتی برای ایجاد تیم‌های انطباق داشته باشند، درست در زمانی که شرکت‌های بزرگ فناوری کارکنان خود را اخراج کرده‌اند، از جمله نیروی کار تعدیل محتوا.

همه نگاه‌ها به ماسک است که از زمانی که مالکیت توییتر را در دست گرفت، گاهی اوقات به‌طور ناگهانی، قوانین زیادی را در مورد زبان مجاز در سایت تغییر داده است، حتی اگر توهین‌آمیز تشخیص داده شود یا حاوی نفرت و اطلاعات نادرست باشد – در مخالفت مستقیم با قوانین جدید اتحادیه اروپا. .

“من فکر می کنم کارفرمای سابق من یک هدف آسان است، اما چگونه به نظر می رسد؟” او در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت.

ماسک هفته گذشته در سفری به پاریس گفت که تمام قصدش برای برآورده کردن خواسته‌های DSA است.

DSA گسترده دارای مقررات بسیار دیگری است، از جمله این تعهد است که پلتفرم‌ها نماینده‌ای را در اتحادیه اروپا تعیین کنند که مسئول مسائل محتوا باشد.

بر اساس DSA، 19 پلتفرم به عنوان “پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ” تعیین شده اند، که از 25 آگوست، زمانی که قواعد کامل مقررات اعمال می شود، مشمول قوانین مشخص شده خواهند بود.

تحت DSA، متا، توییتر و سایرین باید به مقامات و محققان دسترسی بی‌سابقه‌ای به الگوریتم‌ها و تصمیمات محتوایی خود ارائه دهند.

ماسک در تلاشی برای اطمینان دادن به اروپایی‌ها پذیرفته است که توییتر تحت یک “تست استرس” DSA قرار می‌گیرد تا ببیند آیا پلتفرم او به استانداردهای اتحادیه اروپا می‌رسد یا خیر، اگرچه نتایج عمومی نخواهد بود.

کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول اجرای قوانین شاخص جدید اروپا در مورد محتوای آنلاین است، روز پنجشنبه به سانفرانسیسکو می رود تا از آماده بودن پلتفرم های بزرگ اطمینان حاصل کند.

نقض عمده قوانین DSA می تواند غول های فناوری را با جریمه هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه مواجه کند و در صورت تداوم تخلفات، به عنوان آخرین اقدام به طور کامل از اتحادیه اروپا منع شوند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

برتون همچنین قصد دارد در کالیفرنیا با سام آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI، شرکت فناوری ChatGPT و همچنین رئیس سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی Nvidia، دیدار کند.

DSA یکی از جاه طلبانه ترین قوانین در زمینه کنترل محتوای آنلاین از زمان ظهور رسانه های اجتماعی است که تعهدات عمده ای را در مورد نحوه برخورد بزرگترین پلتفرم های جهان با جریان آزاد بیان می گذارد.