© تامسون رویترز 2023
از متای والدین فیس بوک خواسته شد قوانین دسترسی را برای تأیید آگهی توسط سازمان دیده بان ضد تراست فرانسه تغییر دهد
این پرونده توسط Adloox، یک شرکت کوچک و مستقل تأیید آگهی فرانسوی مطرح شد، که تلاش ناموفقی برای دسترسی به دادههای متا برای این خدمات از سال 2016 تا 2022 داشت.
Adloox سال گذشته به مرجع رقابت شکایت کرد و مقامات دریافتند که مانع ورود ایجاد شده توسط Meta به طور خاص به Adloox و همچنین به بخش تأیید آگهی مستقل آسیب “فوری و جدی” وارد می کند.
در بیانیه ای، مقام رقابت اعلام کرد متا باید معیارهای دسترسی جدید را برای شرکای خود منتشر کند که به دنبال استفاده از ابزارهای تحلیلی آن هستند تا ارزیابی کنند که آیا کمپین های تبلیغات آنلاین واقعاً توسط مردم دیده شده اند و به گونه ای نمایش داده نمی شوند که به اعتبار برند آسیب برساند.
این نهاد فرانسوی گفت که رویکرد فقط دعوت متا به بزرگترین اپراتورها اجازه دسترسی به دادههای آن را میدهد و ممکن است در زمینههای پیشنهادات «قابل مشاهده» و «ایمنی برند» شرکت تبعیض آمیز تلقی شود.
سخنگوی متا در بیانیه ای ایمیلی گفت: “ما در حال بررسی تصمیم موقت و بررسی همه گزینه های خود هستیم.”
این بیانیه گفت که معیارهای جدید باید شفاف، عینی، بدون تبعیض و متناسب باشد.
ناظر ضد تراست فرانسه روز پنجشنبه به متا مالک فیس بوک دو ماه فرصت داد تا قوانین دسترسی خود را برای شرکای تأیید تبلیغات تغییر دهد و گفت که این شرکت به طور بالقوه از موقعیت غالب بازار در تبلیغات آنلاین استفاده ناعادلانه می کند.
شرکتهای تأیید آگهی خدماتی از جمله اندازهگیری تعداد بازدیدهای تبلیغات آنلاین، شناسایی ترافیک آنلاین تقلبی، و اطمینان از عدم نمایش تبلیغات مشتری در وبسایتهایی که به برند آنها آسیب میزند، مانند سایتهای پورنوگرافی ارائه میدهند.