«این در راستای برخی از اهداف پارامترهای برنامه درسی ملی است [PCN, Brazilian government guidelines for secondary schools]ویتا گفت: طبق آن مدارس مسئولیت آموزش بهداشت از جمله شناسایی خطرات سلامت فردی و جمعی و مداخلات مبارزه با آنها و همچنین ترویج عادات خودمراقبتی با توجه به امکانات و محدودیت های بدن را بر عهده دارند. در حال حاضر در کالج Eduvale به عنوان عضو هیأت علمی در گروه فیزیوتراپی در آواره، ایالت سائوپائولو، و برنامه تحصیلات تکمیلی دانشگاه ساپوکای ولی در آموزش، دانش و جامعه در پوسو آلگره، ایالت میناس گرایس، به تدریس و تحقیق مشغول است.
TSP در گروه های سنی مختلف جمعیت عمومی در سراسر جهان رایج است و شیوع آن بین 15 تا 35 درصد در بزرگسالان و 13 تا 35 درصد در کودکان و نوجوانان است. رشد انفجاری در استفاده از دستگاه های الکترونیکی در طول همه گیری COVID-19 به وضوح این مشکل را بدتر کرد. بر اساس تحقیقات متعدد، عوامل خطر مرتبط با TSP عبارتند از: فیزیکی، فیزیولوژیکی، روانی و رفتاری. همچنین شواهد قوی از تأثیر فعالیت بدنی، عادات کم تحرک و اختلالات روانی بر سلامت ستون فقرات وجود دارد. همه این عوامل توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در آخرین بررسی جهانی شواهد و دستورالعملها، حیاتی تلقی میشوند.
یک مطالعه توسط محققان برزیلی که توسط FAPESP حمایت مالی شد و در مقاله ای منتشر شده در مجله علمی Healthcare گزارش شد، چندین عامل خطر برای سلامت ستون فقرات را شناسایی کرد، مانند نگاه کردن به صفحه نمایش برای بیش از سه ساعت در روز، نزدیکی چشم به صفحه نمایش، و نشستن یا دراز کشیدن روی شکم.
بر اساس این مقاله، اطلاعات در مورد عوامل خطر برای TSP در دانشآموزان دبیرستانی مهم است زیرا کودکان و نوجوانان مبتلا به کمردرد غیرفعالتر هستند، پیشرفت تحصیلی کمتری دارند و مشکلات روانی اجتماعی بیشتری دارند. علاوه بر این، مطالعات کمتری در مورد TSP نسبت به درد کمر و گردن انجام شده است. یک بررسی سیستماتیک از ادبیات مربوط به TSP تنها دو مطالعه آینده نگر را در مورد عوامل پیش آگهی یافت.