اسپیس ایکس ایلان ماسک به دنبال مجوز برای خدمات اینترنت ماهواره ای Starlink در هند است: گزارش

اسپیس ایکس همچنین به دنبال تاییدیه های قانونی از دولت برای حق فرود و دسترسی به بازار خواهد بود و افزود که احتمالاً از وزارت ارتباطات (DoT) برای راه اندازی دروازه های محلی به دنبال تاییدیه است.

در اوایل سال جاری، دولت هند از استارلینک خواست تا تمام پیش‌سفارش‌های خود را تا زمانی که مجوز فعالیت در این کشور دریافت کند، بازپرداخت کند. Gadgets 360 در ماه ژانویه گزارش داد که Starlink شروع به ارسال ایمیل به کاربران هندی کرده است که در صورت پیش‌سفارش، مبلغی را بازپرداخت می‌کنند.

SpaceX و DoT بلافاصله پس از ساعات معمول به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اکونومیک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که SpaceX کارآفرین میلیاردر ایلان ماسک قرار است به دنبال مجوز راه اندازی خدمات اینترنت ماهواره ای در هند با نام تجاری Starlink خود باشد و سومین شرکتی باشد که برای چنین مجوزی درخواست می کند.

در آن زمان، استارلینک در ایمیل به مشتریان گفت که جدول زمانی دریافت مجوز برای فعالیت در هند “در حال حاضر ناشناخته است” و “چندین مشکل” وجود دارد که باید در چارچوب مجوز حل شود تا به شرکت اجازه دهد Starlink را در این زمینه راه اندازی کند. کشور.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بخش اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس گفته بود که وزارت مخابرات به آن دستور داده است تا پیش خریدها را تا زمانی که مجوز سرویس اینترنت این شرکت در هند دریافت کند، بازپرداخت کند. پیش از این تصور می شد که این شرکت در حال کار بر روی راه اندازی خدمات خود در هند در ده حوزه انتخابیه روستایی لوک سبها است.

در این گزارش بدون ارائه جزئیات بیشتر آمده است که SpaceX به زودی برای مجوز خدمات جهانی ارتباطات شخصی موبایل از طریق ماهواره (GMPCS) به مقامات هندی درخواست خواهد کرد. OneWeb تحت حمایت گروه Bharti و بازوی ماهواره ای Reliance Jio قبلاً برای این مجوز درخواست داده اند.