Final Fantasy XVI در سال 2023 به طور انحصاری برای PS5 منتشر شد و این بازی در نهایت ماه گذشته به رایانه شخصی راه یافت. اکشن-RPG هنوز در ایکس باکس در دسترس نیست، بدون هیچ برنامه تایید شده ای برای راه اندازی کنسول مایکروسافت. اکنون، ناشر Square Enix بهروزرسانیای را در مورد نسخه احتمالی Final Fantasy 16 در Xbox Series S/X ارائه کرده است.
Final Fantasy XVI در ایکس باکس
طبق گفته های تولید کننده و اسطوره صنعت Final Fantasy 16، Naoki Yoshida، معروف به Yoshi-P، Square Enix می خواهد یک پورت Xbox را برای FFXVI منتشر کند، اما این شرکت هنوز نمی تواند جدول زمانی را برای آن تایید کند.
یوشیدا در مصاحبه ای با بازی های ویدیویی که هفته گذشته منتشر شد، گفت: «البته ما نسخه رایانه شخصی بازی را معرفی کردیم، بنابراین به دنبال نسخه ایکس باکس، می خواهیم آن را برای ایکس باکس منتشر کنیم. او افزود: «اما وقتی صحبت از مشخصاتی مانند زمان عرضه بازی و مواردی از این دست میشود، ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم چیزی را به اشتراک بگذاریم.»
با این حال، سازنده از بازیکنان ایکس باکس خواست که امید خود را از دست ندهند و گفت که اسکوئر انیکس بسیار دوست دارد این بازی به ایکس باکس پورت شود. اما البته، من میخواهم بگویم که انگار هیچ امیدی وجود ندارد، و ما بسیار میخواهیم به آن برسیم. بنابراین بازیکنان نباید از نظر امیدهای خود تسلیم شوند.»
نه اسکوئر انیکس و نه مایکروسافت هنوز وجود پورت ایکس باکس برای بازی Final Fantasy 16 را تایید نکرده اند.
Final Fantasy 16 برای اولین بار در 22 ژوئن 2023 بر روی PS5 عرضه شد. این بازی اخیراً به رایانه شخصی راه پیدا کرده است و در 17 سپتامبر در فروشگاه Steam و Epic Games عرضه می شود. نسخه کاملی که بسته های الحاقی Echoes of the Fallen و The Rising Tide را به همراه دارد. بازی اصلی نیز به تازگی بر روی PS5 عرضه شده است.
اسکوئر انیکس بازی های Final Fantasy اخیر خود را به طور انحصاری بر روی PS5 راه اندازی کرده است، استراتژی که در نهایت به فروش آسیب رسانده است. در اوایل سال جاری، ناشر در گزارش درآمد خود اعلام کرد که فروش بازیهای اخیر با بودجه کلان ناامیدکننده بوده است. به گفته مدیر عامل شرکت تاکاشی کیریو، فروش Final Fantasy VII Rebirth، Final Fantasy XVI و Foamstars – همه انحصاریهای PlayStation – از نظر درآمد و سود کمتر از انتظارات بود.
در نتیجه، اسکوئر انیکس از آن زمان تحت بازسازی قابل توجهی قرار گرفته است و از رویه خود برای انتشار عناوین اصلی خود برای اولین بار در پلی استیشن فاصله گرفته است. طبق گفته Kiryu، در آینده، نسخههای بزرگ عرضههای چند پلتفرمی خواهند بود که در پلیاستیشن، نینتندو سوییچ، ایکسباکس و رایانههای شخصی در دسترس خواهند بود.