افزایش حملات امنیت سایبری، آسیب پذیری های شرکت های هندی را به عنوان دیجیتالی کردن عملیات برجسته می کند.

پرادان گفت: «این کشور از نظر اهمیتی که به امنیت سایبری داده می شود، بسیار عقب تر از کشورهای توسعه یافته است.

به گفته یکی از شرکت‌های تابعه گوگل، افزایش حملات سایبری خطری حیاتی برای جاه‌طلبی‌های اقتصادی هند به همراه دارد، زیرا صنایع از تولید تا داروسازی با دیجیتالی کردن عملیات آسیب‌پذیرتر می‌شوند. آمیت پرادان، رهبر مشاور هندی شرکت امنیت سایبری Mandiant که متعلق به Google Cloud آلفابت است، گفت: حملات در شش ماه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. رخنه ای در سوزوکی موتور سیکلت هند باعث شد این شرکت در ماه مه تولید را متوقف کند و بزرگ ترین داروساز هند در ماه مارس گفت که حمله باج افزاری بر درآمد تأثیر خواهد داشت.

Kotadiya گفت: «قبلاً اشتباهات گرامری وجود داشت که می توانستیم در ایمیل های فیشینگ تشخیص دهیم. هکرها اکنون باهوش‌تر از همیشه هستند.

کارشناسان امنیت سایبری می گویند که محبوبیت فزاینده هوش مصنوعی ثابت شده است که هم یک مزیت و هم آفت است. شرکت‌های نرم‌افزار امنیتی مانند Crowdstrike Holdings Inc. از هوش مصنوعی برای شناسایی حفره‌های موجود در سیستم‌های فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند. Smit Kotadiya، مشاور CrowdStrike گفت: اما از سوی دیگر، هکرها از ChatGPT و ابزارهای دیگر برای نوشتن کد بدافزار و ایمیل‌های فیشینگ متقاعدکننده استفاده می‌کنند.

افزایش حوادث پرمخاطب تقاضا برای نرم افزارهای امنیتی را افزایش داده است. پرادان گفت که اکنون شرکت ها نه تنها در مواقع اضطراری بلکه برای اجرای اقدامات پیشگیرانه به Mandiant نزدیک می شوند. با این حال، محدودیت‌های بودجه به این معناست که شرکت‌های هندی همچنان نسبت به همتایان خود در بسیاری از مناطق دیگر، هزینه‌های کمتری را برای حفاظت هزینه می‌کنند.

© 2023 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این نقض ها نشان می دهد که چگونه شرکت ها در پرجمعیت ترین کشور جهان ممکن است امنیت سایبری را نادیده گرفته باشند زیرا آنها به سرعت زیرساخت های دیجیتال خود را ساخته اند. هند به شدت در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک نیروی جهانی در صنایعی مانند تولید لوازم الکترونیکی و جایگزینی برای چین است که بخشی از جذابیت خود را به عنوان کارخانه جهان در میان تنش ها با ایالات متحده از دست داده است.

بر اساس گزارش CERT-In، آژانس تهدیدات سایبری این کشور، حملات باج افزار، که در آن یک هکر فایل ها را رمزگذاری می کند و درخواست پرداخت باج می کند، در سال 2022 در هند 53 درصد افزایش یافت. بر اساس این گزارش، گروه‌های باج‌افزار حملات خود را در بخش‌های حیاتی گسترش داده‌اند.

پرادان گفت: «هر شرکتی در هند می خواهد دیجیتالی شود. خطرات نیز همراه با آن در حال افزایش است.

مطمئناً، برخی از شرکت ها اقداماتی را برای کاهش آسیب پذیری انجام می دهند. به گفته آبهیشک سینها، مدیر عملیات L&T در حال برنامه ریزی برای افزایش هزینه های امنیت سایبری تا 50 درصد در سال آینده است. او گفت که این شرکت در حال حرکت به سمت «معماری با اعتماد صفر» است که در آن دسترسی کارمندان و فروشندگان را فقط به داده‌هایی که نیاز دارند محدود می‌کند.