انتظار می رود ایلان ماسک با 54.20 دلار به ازای هر اشتراک توییتر معامله کند: گزارش

این خبر پیش از رویارویی بسیار مورد انتظار ماسک و توییتر در دادگاه سلطنتی دلاور در 17 اکتبر منتشر شد که طی آن این شرکت رسانه های اجتماعی قرار بود به دنبال دستوری باشد که ماسک را به بستن معامله با قیمت 54.20 دلار برای هر سهم بخواهد.

ماسک در ماه آوریل با خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار موافقت کرد، اما در عرض چند هفته گفت که تعداد حساب های ربات بسیار بیشتر از تخمین توییتر برای کمتر از 5 درصد از کاربران است.

سهام توییتر 12.7 درصد جهش کرد و به 47.93 دلار (تقریباً 3900 روپیه) رسید، قبل از اینکه معاملات برای دومین بار متوقف شود، در حالی که تسلا، شرکت خودروهای الکتریکی که ماسک ریاست آن را بر عهده دارد، حدود 3 درصد سقوط کرد.

یک خبرنگار خبری بلومبرگ روز سه شنبه در توییتی نوشت که انتظار می رود ایلان ماسک میلیاردر پیشنهاد کند که تصاحب توییتر را با قیمت 54.20 دلار (تقریباً 4400 روپیه) برای هر سهم ادامه دهد.

این مبادلات متنی در اسناد ویرایش شده ای گنجانده شد که وکلای ماسک در اوایل پنجشنبه پس از به چالش کشیدن ادعای توییتر مبنی بر اینکه نمی توان آنها را علنی کرد، زیرا حاوی اطلاعات حساسی بودند، ارائه کردند. تعدادی از “نسخه های عمومی” این اسناد توییتر حاوی ویرایش های عمده هستند و تقریباً به طور کامل سیاه شده اند. در مقابل، اسناد حاوی متون ماسک و آگراول نبودند.

بلومبرگ گزارش داد که ماسک این پیشنهاد را در نامه ای به توییتر ارائه کرد و به نقل از افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، درباره اطلاعات محرمانه صحبت کردند.

وکلای توییتر و ماسک بلافاصله برای اظهار نظر از سوی رویترز در دسترس نبودند.

ودبوش گفت: “این نشانه واضحی است که ماسک تشخیص داده است که به دادگاه دلاور می رود که شانس برنده شدن در مقابل هیئت مدیره توییتر بسیار بعید است و این معامله 44 میلیارد دلاری (تقریباً 358500 روپیه) به هر طریقی تکمیل می شود.” تحلیلگر دن ایوز پس از این خبر در یادداشتی نوشت.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

هفته گذشته، پیام های متنی تازه فاش شده بین ماسک و مدیر عامل توییتر پاراگ آگراوال نشان داد که این دو مرد در بهار به دلیل عشقشان به مهندسی برای مدت کوتاهی با هم پیوند خوردند.