انتظار می رود تصاحب 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Call of Duty Maker Activision تاییدیه ضد تراست اتحادیه اروپا را تضمین کند.

مایکروسافت در ژانویه سال گذشته پیشنهاد اکتیویژن را اعلام کرد که بزرگ‌ترین پیشنهاد آن تا به حال، برای مقابله با رهبران Tencent (0700.HK) و Sony (6758.T)، در بازار پررونق بازی‌های ویدیویی و سرمایه‌گذاری در دنیای متاورس، دنیای آنلاین مجازی است. مردم می توانند کار کنند، بازی کنند و معاشرت کنند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت: “تعهد ما برای اعطای دسترسی طولانی مدت 100 درصدی برابر به Call of Duty به سونی، استیم، انویدیا و سایرین، مزایای این قرارداد را برای گیمرها و توسعه دهندگان حفظ می کند و رقابت را در بازار افزایش می دهد.”

این معامله در بریتانیا با مشکلات نظارتی روبرو است، جایی که آژانس رقابت بریتانیا به مایکروسافت پیشنهاد داده است که Call of Duty را برای رفع نگرانی های خود واگذار کند، در حالی که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) از یک قاضی خواسته است تا این معامله را مسدود کند.

ماه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که قراردادهای مجوز ده ساله با نینتندو (7974.T) و انویدیا (NVDA.O) امضا کرده است که Call of Duty را به پلتفرم‌های بازی خود می‌آورد، با این قراردادها مشروط به چراغ سبز قرارداد Activision است. .

انتظار می‌رود شرکت مایکروسافت (MSFT.O) با پیشنهاد معاملات مجوز به رقبا، سه نفر از آشنایان با موضوع، موافقت اتحادیه اروپا را برای خرید 69 میلیارد دلاری (تقریباً 5,68,094 کرور) Activision (ATVI.O) کسب کند. گفت و به آن کمک کرد تا یک مانع بزرگ را برطرف کند.

براد اسمیت، رئیس مایکروسافت ماه گذشته گفت که گروه نرم‌افزاری ایالات متحده آماده است تا به رقبای خود قراردادهای مجوز برای رفع نگرانی‌های ضدانحصار ارائه دهد، اما فرنچایز سودآور «ندای وظیفه» Activision را نمی‌فروشد.

یکی از این افراد گفت، علاوه بر قراردادهای مجوز برای رقبا، مایکروسافت ممکن است مجبور باشد راه حل های رفتاری دیگری را نیز برای رفع نگرانی طرف های دیگر به جز سونی ارائه دهد. چنین راهکارهایی معمولاً به رفتار آینده شرکت ادغام شده اشاره دارد.

مایکروسافت گفت که “متعهد به ارائه راه حل های موثر و قابل اجرا است که نگرانی های کمیسیون اروپا را برطرف می کند.”

مجری رقابت اتحادیه اروپا از اظهار نظر خودداری کرد.

برای جزئیات جدیدترین راه اندازی ها و اخبار سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو و سایر شرکت ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، از مرکز MWC 2023 ما دیدن کنید.



منبع

اسمیت گفت که امکان پذیر یا واقع بینانه نیست که فکر کنیم می توان یک بازی یا یک تکه از Activision را حک کرد و از بقیه جدا کرد.

به گفته مردم، کمیسیون اروپا، که قرار است تا 25 آوریل در مورد این معامله تصمیم گیری کند، انتظار نمی رود که مایکروسافت برای جلب رضایت آن، از مایکروسافت تقاضای فروش دارایی کند.

سهام اکتیویژن که پس از انتشار خبر رویترز در معاملات پیش از بازار 1.8 درصد جهش کرد، در اواخر معاملات 2.6 درصد افزایش یافت.

© تامسون رویترز 2023


پس از مواجهه با بادهای مخالف در هند در سال گذشته، شیائومی قرار است در سال 2023 رقابت را به عهده بگیرد. برنامه های این شرکت برای سبد محصولات گسترده و تعهد آن به ساخت در هند در این کشور چیست؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.