انویدیا و دیزنی می توانند زندگی را در متاورس نفس بکشند


در حالی که نت اسکیپ اینترنت یا HTML را اختراع نکرد، این شرکتی بود که اینترنت را واقعی کرد. نت اسکیپ با ایجاد HTML توسط تیم برنرز لی پیشرفت کرد و در تبدیل آن به چیزی که دنیا را تغییر داد، نقش بسزایی داشت.

هفته گذشته در Siggraph، سخنرانی افتتاحیه انویدیا، Universal Scene Description (USD) توسعه یافته توسط Pixar، که یکی از شرکت های تابعه دیزنی است، را به عنوان معادل HTML برای متاورس شناسایی کرد. از آنجایی که پیکسار بدون استیو جابز وجود نخواهد داشت، این به نوعی مانند قرار دادن پیکسار در جایی است که برنرز لی بود، و انویدیا در جایی که نت اسکیپ بود، اما برخلاف نت اسکیپ، انویدیا بسیار خوب اداره می شود و می داند که چگونه نبردهای خود را انتخاب کند.

انویدیا همچنین در مورد آینده متاورس صحبت کرد، جایی که آواتارها شبیه مرورگرها خواهند شد و سطح جدیدی از رابط انسان/ماشین را تشکیل خواهند داد. انویدیا همچنین مفهوم گرافیک عصبی را اعلام کرد که به شدت مبتنی بر هوش مصنوعی است تا عناصر گرافیکی متاورس واقعی‌تر را با کار بسیار کمتر ایجاد کند.

این هفته بیایید بیشتر در مورد آنچه در Siggraph اتفاق افتاد صحبت کنیم – و اینکه Nvidia و Disney چگونه می توانند و باید نقاط قوت خود را در خط مقدم متاورس به نمایش بگذارند.

سپس با محصول هفته من، به‌روزرسانی یک محصول HP Halo، لپ‌تاپ Dragonfly که به‌تازگی نسخه سوم خود را منتشر کرده، پایان می‌دهیم. محصولات Halo توانایی‌های کامل فروشنده را به نمایش می‌گذارند و مردم را به سمت برند جذب می‌کنند، و این یکی به خوبی در برابر بهترین‌های اپل قرار می‌گیرد.

متاورس و دیزنی

من یک کارمند سابق دیزنی هستم و نمی توانم به شرکت دیگری در زمینه محتوا فکر کنم که پایه و اساس بهتری برای ایجاد متاورس باشد.

دیزنی همیشه در مورد تخیل و تلاش برای واقعی جلوه دادن جادو بوده است. در حالی که این شرکت در طول سال ها مشکلاتی در حفظ رهبری نوآورانه خود داشت، اما هنوز هم از نظر مکان های فیزیکی و جادویی برای بازدید و محتوای فیلم که در همه گروه های سنی، به ویژه جوانان، جذابیت دارد، از همتایان خود پیشی می گیرد.

جالب است که مفهوم چندجهانی، که به راحتی می تواند به یک ساختار متاورس تبدیل شود، همانطور که توسط دنیای مارول، که همچنین متعلق به دیزنی است، نشان می دهد که با حرکت متاورس به بازار مصرف، دیزنی ممکن است حتی قدرتمندتر شود. محرک این فناوری جدید برای سرگرمی.

این یک راه طولانی برای گفتن است که با توجه به پیوندهایش با دلار و سرگرمی، دیزنی ممکن است بهترین شرکت رسانه ای باشد که از این پارادایم جدید استفاده کند و نسخه متاورس خود را به چیزی واقعا شگفت انگیز تبدیل کند. پتانسیل پارک‌های متابور دیزنی را تصور کنید که بچه‌ها می‌توانند از خانه‌هایشان در هنگام رویدادهای شدید آب و هوایی، بیماری‌های همه‌گیر یا جنگ‌ها لذت ببرند.

جنبش One Metaverse Nvidia

در حال حاضر، متاورز به نوعی آشفته است. به نظر می‌رسد شرکت‌هایی مانند متا و گوگل در حال ایجاد تجربیاتی هستند که به نظر می‌رسد بیشتر شبیه CompuServe و AOL در ابتدای اینترنت بوده‌اند، از این نظر که آن چیزی که بازار می‌خواست نیست.

دلیل اینکه آن تلاش‌های باغ دیواری دوام نیاورد این است که هیچ شرکتی نمی‌تواند نیازهای هر کاربر را برطرف کند. هنگامی که آنها جای خود را به اینترنت باز دادند، این فناوری واقعاً اوج گرفت و AOL و CompuServe تا حد زیادی در تاریخ محو شدند.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، به متاورژن اعتقاد زیادی دارد. او از آن به عنوان وب 3.0 یاد می کند – جانشین وب 2.0 (اینترنتی که امروز می شناسیم، با تغییر به فضای ابری و محتوای تولید شده توسط کاربر). این مفهوم متاورس معمولی، با عناصری که می‌توانید به صورت یکپارچه از آن‌ها بازدید کنید، نیاز به استانداردسازی و پیشرفت زیادی در رابط‌های فیزیکی مانند عینک‌های واقعیت مجازی دارد.

هوانگ در سخنرانی اصلی به این موضوع پرداخت و از پیشرفت های عظیم در فناوری هدست صحبت کرد که در آینده عینک های VR را بسیار به اندازه و وزن عینک مطالعه نزدیک می کند و باعث می شود کمتر خسته کننده و آزار دهنده باشد. اگرچه، با یادآوری مشکلاتی که در مورد عینک های سه بعدی داشتیم، صنعت همچنان باید تلاش کند تا بر بیزاری شدید مصرف کنندگان از رابط های مصنوعی غلبه کند، اگر تلاش برای دستیابی به پتانسیل کامل آن باشد.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این ارائه، مفهوم گرافیک عصبی یا گرافیک‌هایی بود که به‌طور قابل‌توجهی توسط هوش مصنوعی تقویت شده‌اند که باعث کاهش هزینه و افزایش سرعت اسکن اشیا در دنیای واقعی و تبدیل آنها به تصاویر آینه‌ای در دنیای مجازی می‌شود. در این رویداد، انویدیا حدود 16 مقاله در زمینه گرافیک عصبی ارائه کرد که دو مورد از آنها جوایزی دریافت کردند.

با تکیه بر مفهوم توصیف صحنه جهانی پیکسار، هوانگ به این موضوع اشاره کرد که چگونه، پس از ایجاد این عناصر مجازی، آنها از طریق هوش مصنوعی به هم متصل می شوند تا اطمینان حاصل شود که با دنیای واقعی همگام می مانند و دوقلوهای دیجیتال پیچیده را قادر می سازند که می توانند به طور موثر برای دقت بسیار مورد استفاده قرار گیرند. شبیه سازی برای اهداف تجاری و سرگرمی

این باعث شد به این فکر کنم که چقدر طول می‌کشد تا آواتار هوانگ، که در طول سخنرانی ظاهر می‌شد، در واقع سخنرانی اصلی را انجام دهد. با پیشرفت هایی که هوانگ از نظر واقع گرایی آواتار و احساسات برجسته کرد، زمانی فرا می رسد که آواتارها در ارائه هایی مانند این بسیار بهتر از انسان ها خواهند بود.

در این مرحله، هوانگ مفهومی به نام Audio2Face ارائه کرد که یک آهنگ صوتی را به آواتاری متصل می‌کند که حالات چهره واقعی را ایجاد می‌کند، احساسات را منتقل می‌کند و اغلب از ظاهر یک بازیگر قابل تشخیص نیست.

برای انجام این کار به صورت واقع بینانه، آنها ماهیچه های صورت را ترسیم کردند و سپس به هوش مصنوعی اجازه دادند تا یاد بگیرد که چگونه مردم آن عضلات را برای احساسات مختلف دستکاری می کنند و توانایی ویرایش آن احساسات را بعد از این واقعیت ایجاد می کنند. من شک ندارم که بچه های فردا با این کار بسیار سرگرم خواهند شد و برخی از مسائل دیپ فیک آینده را ایجاد خواهند کرد که باید به آنها رسیدگی کنیم.

Audio2Face همراه با MDL، یک زبان تعریف مواد جدید، و Neural VDB که می‌تواند اندازه فایل‌های ویدئویی را تا 99% کاهش دهد، الگویی از وضوح و واقع‌گرایی افزایش می‌دهد و در عین حال هزینه کلی تلاش را به شدت کاهش می‌دهد.

به دیزنی برگردیم: این فناوری می تواند به شرکت اجازه دهد تا محتوای پخش فیلم و سینمای جذاب تری تولید کند و در عین حال بودجه ساخت خود را کاهش دهد، که برای خطوط اصلی و پایین آن بسیار زیاد است.

در نهایت، هوانگ در مورد یک سرویس انتشار ابری برای آواتارها به نام Omniverse ACE صحبت کرد. این ممکن است به طور بالقوه بازاری را برای ایجاد آواتار باز کند که به خودی خود می تواند یک صنعت فناوری جدید بسیار سودآور باشد.

بسته بندی

با دلار آمریکا و مزایای فوق العاده در محتوای گروه های سنی، دیزنی در موقعیت منحصر به فردی برای بهره مندی از حرکت ما به متاورس قرار دارد.

با این حال، شرکت فناوری برای تماشا در این فضا، انویدیا است که در خط مقدم ایجاد این ساختار متاورز وب 3.0 است که به طور فزاینده ای اینترنت را همانطور که می شناسیم تسخیر می کند و تجربیات شگفت انگیز جدیدی را به ما می دهد – و بدون شک مشکلات جدید ما را آزار می دهد. هنوز شناسایی نکرده اند – بسیار شبیه به اینترنت.

در مناطق مربوطه خود، انویدیا و دیزنی هر دو نیروهای طبیعت هستند، و ثابت شده است که شرط بندی علیه هر یک از شرکت ها غیرعاقلانه است. آنها با هم در حال ایجاد یک متاورزی هستند که شگفت زده، سرگرم کننده و به حل مشکلات جهانی مانند تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

برخی از چیزهایی که برای متاورس ایجاد می شود به سادگی شگفت انگیز است. برای مثال دیگر، این را بررسی کنید:

ما در خط مقدم یک انقلاب تکنولوژیکی دیگر قرار داریم. پس از انجام، جهان به ترکیبی از واقعیت و مجازی تبدیل خواهد شد و دوباره برای همیشه تغییر خواهد کرد.

محصول فناوری هفته

HP Elite Dragonfly G3

محصولات Halo گران قیمت و تا حدودی انحصاری هستند که اغلب نشان می‌دهند که یک شرکت بدون توجه به قیمت چه کاری می‌تواند انجام دهد.

HP Elite Dragonfly G3 نسل سوم این محصول Halo است و ویترین نسبتاً مقرون به صرفه ای از قابلیت های لپ تاپ HP است.

این لپ تاپ 2.2 پوندی سبک تر از بسیاری از رقبای خود، از جمله مک بوک، دارای آخرین پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core، و نویدبخش عمر باتری تا 22 ساعت (فیلم) است، این لپ تاپ 2.2 پوندی یک کیت چشمگیر است.

نوت بوک HP Elite Dragonfly G3

HP Elite Dragonfly G3 | اعتبار تصویر: HP


برخی از ویژگی های جالب عبارتند از سایه مکانیکی حریم خصوصی برای دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی که به صورت الکترونیکی از صفحه کلید فعال می شود.

این لپ‌تاپ به رنگ آبی منحصربه‌فرد عرضه می‌شود که به نظر من عالی به نظر می‌رسد. این آخرین نسل برای دنیای هیبریدی جدید طراحی شده است که بسیاری از ما اکنون در آن زندگی می کنیم، جایی که هر دو از خانه کار می کنیم، اما گهگاه باید به دفتر کار برویم.

دارای Wi-Fi 6E برای اتصال بی سیم بهتر و پشتیبانی از شبکه 5G WAN برای مواقعی که وای فای خیلی ناامن یا غیرقابل تحقق است.

Elite Dragonfly G3 به جای نمایشگر پانورامای رایج تر، نسبت تصویر منحصر به فرد 3:2 دارد. دومی ممکن است برای فیلم بهتر باشد اما 3:2 برای کار برتر است. انتظار می رود لپ تاپ های این کلاس بیشتر بر تولید محتوا تمرکز کنند تا سرگرمی. این صفحه نمایش بالاتر همچنین یک صفحه لمسی بزرگتر را فعال می کند که شامل یک خواننده اثر انگشت برای امنیت است.

پورت های این واحد که دارای صفحه نمایش 13.5 اینچی است، به طور شگفت انگیزی برای یکی از باریک ترین لپ تاپ هایی که تا به حال تست کرده ام کامل است. علاوه بر دو درگاه USB-C Thunderbolt، دارای یک پورت USB با اندازه کامل و یک درگاه HDMI با اندازه کامل است که هر دو در کل غیرعادی هستند اما در لپ تاپ هایی به این کوچکی و سبک بی سابقه هستند.

پورت های HP Elite Dragonfly G3

پورت سمت راست HP Elite Dragonfly G3 | اعتبار تصویر: HP


این محصول نسبتاً پایدار است و از یک قاب منیزیم/آلومینیوم استفاده می‌کند که هم عمدتاً از فلزات بازیافتی است و هم طوری طراحی شده است که پس از قدیمی شدن لپ‌تاپ دوباره بازیافت شود.

در نهایت، این به طور بالقوه یکی از امن ترین لپ تاپ های کلاس خود با گزینه Wolf Pro Security برای کسانی است که می خواهند محافظت بیشتری داشته باشند. جالب اینجاست که نسخه امنیتی Wolf با قیمت کمتر از 2000 دلار نیز یکی از مقرون به صرفه ترین هاست.

من در راه اندازی اولین لپ تاپ Dragonfly از HP بودم و از این پیشنهاد که محصول هفته من است بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. من از پس دادن این لپ تاپ متنفرم.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.



منبع