اوبر، سایر شرکت های تحویل غذا مبتنی بر برنامه از قانون شهر نیویورک در مورد حداقل دستمزد شکایت کردند

© تامسون رویترز 2023


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

حامیان این قانون، که اولین در نوع خود در ایالات متحده است، می گویند که این قانون مورد نیاز است زیرا کارگران تحویل در شهر به طور متوسط ​​حدود 11 دلار (تقریبا 910 روپیه) در ساعت پس از هزینه ها، بسیار کمتر از 15 دلار شهر (تقریبا روپیه) درآمد دارند. 1240) حداقل دستمزد.

Uber Technologies، DoorDash و دیگر شرکت‌های تحویل غذا مبتنی بر اپلیکیشن روز پنجشنبه شکایت‌هایی را برای لغو قانون جدید شهر نیویورک که حداقل دستمزد را برای کارگران تحویل‌دهنده تعیین می‌کند، تنظیم کردند.

DoorDash در بیانیه ای که شکایت خود را اعلام کرد، گفت: “این روند قانون گذاری ناقص و ذهنی به طرز شگفت انگیزی این سیاست های مشکل ساز را بدتر کرد.”

مایوگا در بیانیه‌ای گفت: «کارگران تحویل، مانند همه کارگران، مستحق دستمزد منصفانه برای کار خود هستند و ما از مخالفت Uber، DoorDash، Grubhub و Relay ناامید هستیم.

به گفته این شرکت‌ها، اپلیکیشن‌های تحویل باید تعداد سفرهای تکمیل‌شده در ساعت را افزایش دهند تا هزینه‌های جدید نیروی کار را جذب کنند و آنها را مجبور به کوچک‌تر کردن مناطق خدماتی و آسیب رساندن به مصرف‌کنندگان و رستوران‌ها کند.

شرکت‌های حاضر در شکایت‌هایی که روز پنج‌شنبه ارائه شده‌اند می‌گویند که مقامات شهری این قانون را بر اساس مطالعات و آمارهای ناقص توجیه کرده‌اند.

Uber و DoorDash در ماه مه هر دو پیش‌بینی درآمد سالانه خود را پس از غلبه بر انتظارات درآمد سه ماهه افزایش دادند که ناشی از افزایش سفارش‌های غذا، خواربار و محصولات رفاهی بود.

Relay Delivery همچنین شکایتی را در همان دادگاه تنظیم کرد و مدعی شد که این قانون شرکت مستقر در نیویورک را از تجارت خارج می کند مگر اینکه هزینه هایی را که برای رستوران ها دریافت می کند افزایش دهد.

معمولاً با کارگران تحویل مبتنی بر برنامه به عنوان پیمانکاران مستقل به جای کارمندان شرکت رفتار می شود، بنابراین قوانین کلی حداقل دستمزد برای آنها اعمال نمی شود.

شکایت‌ها همچنین ادعا می‌کنند که این قانون بر این فرض استوار است که رستوران‌ها از سفارش‌های مبتنی بر اپلیکیشن سود کمی می‌برند و الزامات سنگینی را برای ثبت سوابق تحمیل می‌کند.

این شرکت‌ها گفتند که نظرسنجی‌های شهر از کارگران تحویل‌دهنده جانبدارانه و برای ایجاد پاسخ‌هایی طراحی شده بود که حداقل دستمزد را توجیه می‌کرد.

این شرکت‌ها شکایت‌های جداگانه‌ای را در دادگاه ایالت نیویورک تسلیم کردند و ادعا کردند این قانون که از 12 جولای اجرایی می‌شود، بر اساس سوء تفاهم از نحوه عملکرد صنعت تحویل مواد غذایی است. Grubhub در شکایت خود به DoorDash پیوست.

ویلدا ورا مایوگا، رئیس اداره حمایت از مصرف کنندگان و کارگران شهر، گفت که این قانون به رهایی هزاران کارگر از فقر کمک می کند.

این قانون شرکت‌ها را ملزم می‌کند که به کارگران تحویل‌دهنده 17.96 دلار (تقریباً 1500 روپیه) در ساعت پرداخت کنند که این رقم در آوریل 2025 به حدود 20 دلار (تقریباً 1650 روپیه) افزایش خواهد یافت. بر اساس ساعات ورود کارگران به برنامه.

این شرکت‌ها شهر را به نقض قانون ایالتی که قوانینی را که «خودسرانه و دمدمی‌انگیز» هستند، نقض کرده است. آنها به دنبال دستورهایی هستند که مانع از اجرای قانون در حین ادامه دادخواستها و احکامی برای نقض دائم قانون شوند.