دادگاه عالی در حال استماع دو دادخواست جداگانه از سوی دولت AAP بود که حکم 26 مه دادگاه عالی را به چالش می کشد که از آن خواسته شده بود تا زمانی که خط مشی نهایی اعلام نشده است، هیچ اقدام قهری علیه تجمع کنندگان تاکسی دوچرخه انجام ندهد.
هیئتی از قاضیهای آنیرودا بوز و راجش بینال به دو جمعآور آزادی داد تا درخواست رسیدگی فوری به درخواست خود توسط شورای عالی دهلی را داشته باشند.
این هیئت که دستور 26 مه دادگاه عالی را متوقف کرد، همچنین گزارش داد مشاور دولت دهلی را ثبت کرد که سیاست نهایی قبل از پایان ژوئیه اعلام خواهد شد.
دادگاه عالی در هفته گذشته به دنبال پاسخ از دولت مرکزی در مورد هر دو درخواست دولت دهلی بود.
طرح جمعآوری وسایل نقلیه موتوری 2023 برای هر فرد یا نهادی که ناوگان وسایل نقلیه موتوری را از طریق ابزارهای دیجیتال یا الکترونیکی یا هر وسیله دیگری برای حمل مسافر یا اتصال رانندهای که پیشنهاد تحویل یا تحویل گرفتن آن را ارائه میکند، کار میکند، سوار یا مدیریت میکند، اعمال خواهد شد. محصول، پیک، بسته یا بسته با فروشنده، نهاد تجارت الکترونیک یا فرستنده.
دیوان عالی روز دوشنبه حکم دادگاه عالی را که به موجب آن اساساً به جمعآورندگان تاکسیهای دوچرخه سواری Rapido و Uber اجازه داده بود در پایتخت ملی فعالیت کنند و از دولت دهلی خواسته بود تا زمانی که یک سیاست جدید تدوین نشده است، هیچ اقدام قهری علیه آنها انجام ندهد، باقی ماند.
در ماه مه، دولت دهلی طرح جمعآوری وسایل نقلیه موتوری 2023 را تصویب کرد تا تجمیعکنندههای کابین و ارائهدهندگان خدمات تحویل در پایتخت ملی را تنظیم کند. برخی از نکات برجسته این سیاست عبارتند از دکمه های وحشت اجباری در تاکسی ها، ادغام با شماره اضطراری «112» و انتقال فاز به خودروهای برقی.