اولین نمایش بازیگران اوپنهایمر در همبستگی با اعتصاب بازیگران از لندن خارج شد

اوپنهایمر 21 جولای در سینماهای سراسر جهان اکران می شود، در حالی که انتظار می رود فصل دوم House of the Dragon در سال 2024 اکران شود.

AMPTP، سازمانی که به نمایندگی از استودیوهای بزرگ چانه می‌زند، در بیانیه‌ای ادعا کرد که به SAG-AFTRA قراردادی ارائه کرده است که وعده «پرداخت تاریخی و افزایش باقیمانده» را در کنار سقف‌های بالاتر در کمک‌های بازنشستگی و مراقبت‌های بهداشتی و حتی یک «پیشنهاد هوش مصنوعی پیشگامانه» می‌دهد. دانکن کرابتری-ایرلند، مدیر اجرایی SAG-AFTRA به این پیشنهاد پاسخ داد و ادعا کرد که AMPTP ارزش کار بازیگران را بی ارزش کرده است. در مورد پیشنهاد هوش مصنوعی، مشخص شد که استودیوهای تولید می‌خواستند در ازای دریافت حق شباهت دیجیتالی آنها برای ابد، بدون پرداخت غرامت یا رضایت بیشتر، به هنرمندان پس‌زمینه برای یک روز کار پرداخت کنند. موقعیت عجیب و غریب منعکس کننده اپیزود «جوان افتضاح است» Black Mirror از فصل ششم است، جایی که استودیوها حق اسکن و استفاده از شباهت های دیجیتال بازیگران را برای همیشه به دست آوردند.

آخرین باری که صنعت سرگرمی با یک اعتصاب مضاعف مواجه شد در سال 1960 بود که هم نویسندگان و هم بازیگران نگرانی های خود را برای پرداخت های مناسب بیان کردند که از آغاز تلویزیون برخاسته بود. در آن زمان، آنها با هم برای تکرار مکرر تلویزیون و پخش برای فیلم‌ها و نمایش‌ها، علاوه بر رفاه، برنده جایزه شدند. پرداخت‌های باقی‌مانده برای هنرمندان زمانی که در بین پروژه‌ها هستند مفید است. اکنون، در سال 2023، با پیشرو بودن سرویس‌های استریم، شرکت‌هایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس ارقام تماشای برنامه‌های خود را فاش نمی‌کنند، و اساساً نرخ ثابتی را ارائه می‌کنند، صرف نظر از میزان افزایش محبوبیت یک برنامه. بدتر کردن همه چیز بحث استفاده از هوش مصنوعی در تولید فیلم است، مانند استفاده از برنامه هایی مانند ChatGPT برای نوشتن فیلمنامه های کامل فیلم – که مستقیماً بر شغل و معیشت نویسندگان تأثیر می گذارد.

امیلی بلانت، ستاره فیلم، در جریان فیلم ددلاین گفت: «فکر می‌کنم در حال حاضر در حال مرتب‌سازی هستیم… امیدوارم همه یک معامله منصفانه انجام دهند و ما اینجا هستیم تا این فیلم را جشن بگیریم. اوپنهایمر مراسم فرش قرمز “و اگر آنها آن را صدا کنند، ما با هم به عنوان بازیگران متحد با همه ترک خواهیم کرد… مجبوریم. مجبوریم خواهیم دید چه اتفاقی می افتد. در حال حاضر با هم بودن لذت بخش است.» مت دیمون، همبازی اش، احساسات او را تکرار کرد و افزود که استودیوی مستقل او و بن افلک، Artists Equity، به تازگی تولید یک فیلم نامعلوم را تعطیل کرده و منتظر است تا همه چیز بین SAG-AFTRA و استودیوها حل شود. SAG-AFTRA اتحادیه ای است که نماینده حدود 160000 بازیگر سینما و تلویزیون و متخصصان رسانه عمدتاً در ایالات متحده است، که رهبری آن ادعا می کند که معامله آن با استودیوهای فیلم برای دستمزد مناسب منصفانه نیست. دیمون می‌گوید: «تفاوت بین داشتن مراقبت‌های بهداشتی و نه برای بسیاری از بازیگران است، و ما باید آنچه را که درست است توسط آنها انجام دهیم.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این اعتصابات باعث شده است که تولید فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی تا اطلاع ثانوی که توافق‌نامه‌های جدید انجام شود به تعویق بیفتد یا متوقف شود. با این حال، گزارشی از Variety حاکی از آن است که فیلمبرداری در خانه اژدها نامزد جایزه امی به طور معمول در بریتانیا ادامه خواهد داشت. بازیگران سریال HBO عمدتاً از بازیگران بریتانیایی تشکیل شده‌اند که تحت قراردادهای SAG-AFTRA آمریکا کار نمی‌کنند، بلکه تحت اتحادیه بازیگری بریتانیا Equity کار می‌کنند، که قوانین تجاری آن‌ها را از اعتصاب برای همبستگی با اتحادیه‌های بین‌المللی باز می‌دارد. Equity همچنین برای 47000 عضو خود راهنمای ارائه کرده است که بیان می‌کند مجریانی که به اعتصاب می‌پیوندند هیچ محافظتی در برابر اخراج یا شکستن قرارداد نخواهند داشت. شایان ذکر است که اعتصاب نویسندگان در حال انجام هیچ تاثیری بر فیلم‌برداری خانه اژدها نداشت، زیرا فیلم‌نامه‌های فصل 2 مدت‌ها قبل تکمیل شده بود، و اکنون رایان جی.

اوپنهایمر گروه بازیگران اواخر روز پنجشنبه، در همبستگی با اعتصاب بازیگران SAG-AFTRA (انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا) از اولین نمایش خود در لندن خارج شدند. در حالی که هیاهو برای فیلم جدید کریستوفر نولان در میدان لستر قوی بود، احتمال اعتصاب باعث شد که خدمه مراسم نمایش را فقط در شب قبل یک ساعت جلو بیاندازند. از آنجایی که اتحادیه بازیگران نتوانست به یک معامله عادلانه با استودیوهای فیلمسازی – برای پرداخت باقیمانده مناسب – دست یابد، اعتصاب با 98 درصد اختلاف رأی فراخوانده شد و باعث شد. اوپنهایمر بازیگران به منظور رعایت شرایط اتحادیه از محل خارج شوند.