اپل اعلام کرد در میان افزایش تقاضا، تجارت بین‌المللی را تغییر می‌دهد تا هند را به منطقه خود تبدیل کند

تیم های فروش و بین المللی اپل بین Fenger و معاون دیگر رئیس جمهور، داگ بک تقسیم شده اند. Fenger بر سخت‌افزار، خدمات و فروش سازمانی در سطح جهانی نظارت دارد، در حالی که بک مسئول بخش‌های بهداشت، آموزش و دولتی است. هر دوی این مدیران به کوک گزارش می دهند، اما هیچ یک در کنار سایر معاونان مستقیم مدیرعامل در وب سایت اپل به نمایش گذاشته نمی شوند.

سخنگوی شرکت از اظهار نظر خودداری کرد.

اسمن که بیش از دو دهه کهنه کار این شرکت بود، وقت خود را بین دفتر اپل در لندن و پایگاه آن در کوپرتینو، کالیفرنیا تقسیم کرد. او کار خود را به عنوان یک مدیر بازاریابی و مدیریت خطوط مک و آیپاد آغاز کرد. او بعداً قبل از اینکه در سال 2011 مدیر فروش آیفون اپل برای اروپا و سایر بازارهای بین المللی شود، تیم های خرده فروشی را رهبری کرد. اسمن آخرین نقش خود را در سال 2015 آغاز کرد و در پایان سال گذشته بازنشسته شد.

© 2023 بلومبرگ LP

خروج اسمن بخشی از افزایش تعداد مدیرانی است که شرکت را در ماه های اخیر ترک کرده اند. معاون اپل که مسئول خدمات اشتراک بود، اوایل سال جاری از سمت خود کناره‌گیری کرد و رئیس ابر این شرکت قصد دارد ماه آینده از این سمت برود. سال گذشته، مدیران ارشد مسئول طراحی صنعتی، تدارکات، بخش‌های مهندسی نرم‌افزار و سخت‌افزار، حریم خصوصی، سیستم‌های اطلاعاتی و فروشگاه اینترنتی همگی خروج خود را اعلام کردند.

هند علاوه بر خدمت به عنوان موتور فروش برای اپل، برای توسعه محصول این شرکت نیز حیاتی تر می شود. به گزارش بلومبرگ، تامین کنندگان کلیدی در حال حرکت به منطقه هستند و اپل با شریک تولیدی Hon Hai Precision Industry، که به نام فاکسکان نیز شناخته می شود، برای راه اندازی تاسیسات جدید تولید آیفون در این کشور همکاری می کند.

آخرین تغییرات ساختار مدیریت اپل را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اما نه بر نحوه گزارش فروش منطقه ای در نتایج مالی عمومی. در این بیانیه ها، این شرکت هند را به عنوان بخشی از رده اروپا، همراه با خاورمیانه و آفریقا شامل می شود. همچنین چهار منطقه دیگر را شامل می شود: قاره آمریکا، چین بزرگ، ژاپن و بقیه آسیا و اقیانوسیه.

به گفته افراد آگاه در این زمینه، اپل در حال تغییر مدیریت کسب و کارهای بین المللی خود است تا تمرکز بیشتری بر هند داشته باشد، که نشانه ای از اهمیت روزافزون این کشور است.

اپل پس از بازنشستگی معاون رئیس هند، خاورمیانه، مدیترانه، اروپای شرقی و آفریقا – هوگ آسمن – اخیراً این تغییر را ایجاد می کند. با رفتن او، سازنده آیفون در حال ارتقای رئیس هند خود است که به Asseman گزارش داده است. آن مدیر، آشیش چاودری، اکنون مستقیماً به مایکل فنگر، رئیس فروش محصولات اپل گزارش می دهد.

او گفت: «ما در اصل، آنچه را که سال‌ها پیش در چین آموخته‌ایم و اینکه چگونه به چین رسیده‌ایم را می‌گیریم و آن را به کار می‌گیریم. چین در حال حاضر تقریباً 75 میلیارد دلار (تقریباً 614000 کرور) در سال برای اپل درآمد دارد که آن را به بزرگترین منطقه فروش این شرکت پس از آمریکا و اروپا تبدیل می کند.

این تغییر اولین باری است که هند به منطقه فروش خود در اپل تبدیل می شود که شاهد افزایش تقاضا در این کشور بوده است. به گفته مردمی که خواستند نامشان فاش نشود زیرا این حرکت اعلام نشده است، این امر به کشور آسیایی در داخل غول فناوری شهرت بیشتری خواهد داد.

این شرکت در سه ماهه گذشته رکورد درآمدی را در هند به ثبت رساند، حتی در حالی که کل فروش آن 5 درصد کاهش یافت. اپل یک فروشگاه آنلاین برای خدمات رسانی به منطقه ایجاد کرده است و در نظر دارد اولین فروشگاه های خرده فروشی خود را اواخر امسال در کشور افتتاح کند. در آخرین تماس با درآمد، تیم کوک، مدیر اجرایی، گفت که این شرکت “تاکید زیادی بر بازار دارد” و وضعیت فعلی کار خود در هند را با سال‌های اولیه آن در چین مقایسه کرد.


پس از مواجهه با بادهای مخالف در هند در سال گذشته، شیائومی قرار است در سال 2023 رقابت را به عهده بگیرد. برنامه های این شرکت برای سبد محصولات گسترده و تعهد آن به ساخت در هند در این کشور چیست؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع