اپل بعداً Apple Pay را در ایالات متحده راه‌اندازی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد خریدها را به 4 پرداخت بدون بهره تقسیم کنند.

این شرکت گفت که Apple Pay Later از طریق برنامه Mastercard Installments فعال می شود و افزود که Goldman Sachs صادر کننده اعتبار پرداخت Mastercard بوده است.

در سال 2020، قرنطینه‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر، خریداران را به پلتفرم‌های پرداخت آنلاین تبدیل کرد و تقاضا برای شرکت‌های فین‌تک که خدمات BNPL را ارائه می‌کنند، به‌ویژه برای نسل هزاره و مشتریان Gen Z تقویت کرد.

این شرکت گفت که بیش از 85 درصد از خرده فروشان آمریکایی Apple Pay را می پذیرند.

به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند برای خریدهای آنلاین و درون‌برنامه‌ای که در آیفون‌ها و آی‌پدها انجام می‌شوند، بین ۵۰ دلار (تقریبا ۴۰۰۰ روپیه) تا ۱۰۰۰ دلار (تقریباً ۸۳۰۰۰ روپیه) وام دریافت کنند.

اپل روز سه شنبه سرویس «اکنون بخر، بعدا پرداخت کن» (BNPL) خود را در ایالات متحده راه اندازی کرد، اقدامی که تهدیدی برای مختل کردن بخش فین تک تحت سلطه شرکت هایی مانند Affirm Holdings و شرکت پرداخت سوئدی Klarna است.

سهام شرکت BNPL Affirm بیش از 7 درصد سقوط کرد، در حالی که PayPal حدود 1 درصد کاهش یافت.

به گفته این شرکت، این سرویس، Apple Pay Later، به کاربران این امکان را می دهد که خریدها را به چهار پرداخت تقسیم کنند که در طول شش هفته بدون بهره یا کارمزد تقسیم می شوند. در ابتدا به کاربران منتخب ارائه خواهد شد و برنامه‌هایی برای عرضه کامل آن در ماه‌های آینده ارائه خواهد شد.

کریستوفر برندلر، تحلیلگر DA Davidson، با اشاره به تصمیم خود مبنی بر عدم استفاده از شریک و پذیره نویسی، تامین مالی و دریافت مستقیم وام ها، گفت: “ما از اپل انتظار داریم که محتاطانه عمل کند، به خصوص در این محیط کلان.”

ثروت این بخش از آن زمان به بعد به دلیل افزایش نرخ بهره و تورم داغ که قدرت خرید را کاهش داده و مصرف کنندگان را مجبور به سفت کردن کیف پول خود کرده است، تغییر کرده است.

دنی هیوسون گفت: “Apple Pay Later قطعاً برخی از بازیکنان دیگر را تحت الشعاع قرار خواهد داد. سایر شرکت‌ها امروز به اطلاعیه اپل نگاهی می‌اندازند، زیرا آنها نامی همه‌جانبه هستند. این امر سهم بازار سایر بازیکنان را کاهش می‌دهد.” ، رئیس تجزیه و تحلیل مالی در AJ Bell.

غول‌های پرداخت دیجیتال از جمله PayPal و Block از طریق خرید به این بخش گسترش یافته‌اند، در حالی که Affirm در فهرستی چند میلیارد دلاری عرضه شد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع