اپل تحت اسکنر دیده بان ضد تراست ایتالیا به دلیل سوء استفاده ادعایی از تسلط بر بازار برنامه ها

© تامسون رویترز 2023


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بر اساس قانون رقابت اتحادیه اروپا، شرکت هایی که به سوء استفاده از تسلط بر بازار مجرم شناخته می شوند، تا 10 درصد از گردش مالی سالانه را جریمه می کنند.

روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا اعلام کرد که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد سیستم پرداخت موبایلی اپل به عنوان بخشی از یک پرونده ضد انحصار مداوم علیه سازنده آیفون است.

اپل در بیانیه ای ایمیلی به رویترز گفت که قوانین حفظ حریم خصوصی را «به طور یکسان برای همه توسعه دهندگان، از جمله اپل» اعمال می کند.

این شرکت افزود: “ما به تعامل سازنده با AGCM برای رسیدگی به هر یک از سوالات آنها ادامه خواهیم داد.”

این ناظر گفت که اپل از آوریل 2021، توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث را با اعمال “سیاست حفظ حریم خصوصی محدودتر” نسبت به خودش جریمه کرد.

اپل و دیگر غول‌های فناوری ایالات متحده بارها تحت نظارت قانون‌گذاران اروپایی قرار گرفته‌اند.

آژانس ضد انحصار ایتالیا AGCM روز پنجشنبه اعلام کرد که تحقیقاتی را علیه غول فناوری آمریکایی Apple Inc به اتهام سوء استفاده از موقعیت مسلط این شرکت در بازار اپلیکیشن‌ها آغاز کرده است.

این مقام گفت: “رفتار تبعیض آمیز ادعایی اپل ممکن است باعث کاهش درآمد تبلیغاتی برای تبلیغ کنندگان شخص ثالث شود که به نفع بخش تجاری اپل است.”

طبق گفته سازمان دیده بان ایتالیایی، کاربران برنامه های غیر اپل پیام های قابل مشاهده تر و قوی تری برای مسدود کردن ردیابی داده ها دارند.

این امر ممکن است رقبا را از بازار توسعه و توزیع برنامه دور کند و به نفع برنامه های داخلی اپل، دستگاه های تلفن همراه و سیستم عامل iOS باشد.

در سال 2021، غول تجارت الکترونیک Amazon.com Inc توسط AGCM به اتهام سوء استفاده از موقعیت مسلط در بازار ایتالیا به منظور حمایت از پذیرش خدمات لجستیکی خود جریمه شد.

AGCM گفت که به توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث نیز اطلاعات جامع کمتری در مورد موفقیت کمپین های تبلیغاتی خود ارائه می شود.

پرونده ایتالیایی

AGCM در بیانیه خود گفت: علاوه بر این، توسعه دهندگان برنامه های خارجی «از نظر کیفیت داده های در دسترس توسط اپل» در ضعف قرار دارند.