اپل در برابر تصمیم تنظیم کننده ضد انحصار بریتانیا برای بررسی مرورگر موبایل خود پیروز شد

سازمان تنظیم کننده رقابت و بازار (CMA) در ماه نوامبر تحقیقات کاملی را در مورد تسلط اپل و گوگل آلفابت در مرورگرهای تلفن همراه و امکان محدود کردن بازار بازی های ابری توسط سازنده آیفون از طریق فروشگاه برنامه خود آغاز کرد.

© تامسون رویترز 2023


تیموتی اوتی، وکیل این شرکت، اوایل این ماه گفت که تحقیقات بازار باید در ژوئن گذشته و همزمان با انتشار گزارشی در مورد اکوسیستم‌های تلفن همراه توسط CMA آغاز می‌شد که نشان می‌داد این دو غول فناوری دارای “دو قطبی موثر” هستند.

اپل استدلال کرد که CMA “قدرت” برای راه اندازی چنین کاوشگری ندارد زیرا خیلی دیر این کار را انجام داد.

وی افزود: “با توجه به اهمیت قضاوت امروز، ما گزینه های خود از جمله درخواست مجوز برای استیناف را بررسی خواهیم کرد.”

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در بیانیه ای آمده است: “قضاوت امروز نشان داد که محدودیت های مادی بر توانایی عمومی CMA برای ارجاع بازارها برای تحقیقات عمیق وجود دارد.”

“این خطر به طور قابل ملاحظه ای توانایی CMA را برای بررسی کارآمد و موثر و مداخله در بازارهایی که رقابت در آنها خوب کار نمی کند، تضعیف می کند.

دادگاه تجدید نظر رقابت (CAT) روز جمعه تصمیم گرفت اپل درخواست تجدید نظر خود را علیه تصمیم تنظیم کننده ضد انحصار بریتانیا برای شروع تحقیقات در مورد مرورگر تلفن همراه و سرویس های بازی ابری خود به دست آورد.

CAT استدلال اپل را تأیید کرد و گفت که با امتناع از اقدام در آن زمان تنها به انتظار دریافت اختیارات بیشتر، ممکن است گفته شود که CMA “در قانون اشتباه کرده است”.

CMA گفت که از این حکم ناامید شده است.