اپل در حال آماده سازی چندین مک بوک جدید، هدست واقعیت ترکیبی، iOS 17 و موارد دیگر برای WWDC: مارک گورمن

گورمن در آخرین نسخه خبرنامه خود Power On، محصولات مورد انتظار و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را پیشنهاد کرد تا در سخنرانی اصلی اپل در WWDC منتظر آنها باشیم. انتظار می رود کنفرانس سالانه توسعه دهندگان آخرین نرم افزارهای این شرکت، از جمله پیشرفت های سیستم عامل iOS، iPadOS، MacOS و WatchOS را به نمایش بگذارد.

اپل در حال کار بر روی چندین مدل مک بوک جدید است. به گفته گورمن، یک مک بوک ایر 15 اینچی، یک مک بوک ایر 13 اینچی به روز شده، یک مک بوک پرو 13 اینچی پایه و یک آی مک 24 اینچی به روز شده، پوشش های WWDC را خواهند شکست. همچنین انتظار می رود اپل اولین مک پرو خود را با تراشه های داخلی و مدل های پیشرفته مک بوک پرو به روز معرفی کند.

اپل قرار است از 5 ژوئن میزبان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود (WWDC) باشد. جزئیات دقیقی در مورد آنچه غول کوپرتینویی در این گردهمایی پنج روزه رونمایی می کند هنوز رسماً فاش نشده است. با این حال، شایعه شده است که اپل اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را در طول این رویداد عرضه خواهد کرد. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، کنفرانس سالانه با محصولات دیگری نیز همراه خواهد بود. اینها می توانند شامل مک بوک ایر 15 اینچی، مک بوک ایر 13 اینچی به روز شده، مک بوک پرو 13 اینچی پایه و آی مک 24 اینچی به روز شده باشند. گفته می شود که اپل xrOS، iOS 17، iPadOS 17، macOS 14 و watchOS 10 جدید خود را در WWDC 2023 به نمایش می گذارد.

گفته می شود هدست AR/VR اپل که مدت هاست شایعه شده بود در این رویداد رونمایی خواهد شد. به گفته گورمن، «هدست واقعیت ترکیبی ستاره نمایش خواهد بود» و اولین دسته محصول جدید اپل در نزدیک به یک دهه خواهد بود. این شرکت همچنین می‌تواند نسخه اولیه xrOS، نرم‌افزاری که برای اجرا بر روی هدست طراحی شده است، اپ استور آنبورد و ابزارهای همراه آن را در طول کنفرانس به نمایش بگذارد.

انتظار می‌رود اپل در طول این رویداد، iOS 17، iPadOS 17، macOS 14 و watchOS 10 را معرفی کند. iOS 17، نسخه بعدی نرم افزار آن برای واحدهای آیفون، می تواند در کنار آیفون 15 مورد انتظار در اواخر امسال، مخاطبان بیشتری را جذب کند. انتظار می رود watchOS این بار یک به روز رسانی بزرگ دریافت کند. iPadOS 17 نیازمندی‌های نرم‌افزاری را برای مدل‌های اصلاح‌شده iPad Pro که سال آینده با نمایشگرهای OLED عرضه می‌شوند، در خود جای می‌دهد.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

همه این مدل‌ها می‌توانند اواخر امسال یا اوایل سال 2024 به فروش برسند. مک‌بوک‌های جدید احتمالاً با تراشه M3 عرضه نمی‌شوند و در عوض از پردازنده‌هایی مطابق با پردازنده‌های فعلی M2 استفاده می‌کنند.