اپل در حال کار بر روی ویژگی‌های تولید زبان طبیعی برای سیری در Apple TV: گزارش

بر اساس گزارشی، سیری – دستیار صوتی اپل برای آیفون، آی پد، مک، هوم پاد و اپل تی‌وی – به زودی می‌تواند به‌روزرسانی گسترده‌ای دریافت کند. گفته می شود که شرکت کوپرتینویی در حال کار بر روی یک فناوری زبان طبیعی جدید برای سیری در نسخه آتی tvOS، سیستم عامل آن برای Apple TV و HomePod است. در حالی که انتظار می رود این فناوری عملکردهای بهبود یافته ای را برای دستیار صوتی اپل به ارمغان بیاورد، بعید است که این شرکت روی چت ربات های هوش مصنوعی برای رقابت با ChatGPT یا Google Bard کار کند.

Google Assistant، رقیب اصلی سیری، در طول سال‌ها به سرعت توسعه یافته است و به کاربران اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های اطلاعاتی به پرسش‌ها، همراه با پاسخ‌های هوشمندانه و متنی به دستورات خاص دریافت کنند. این گزارش بیان می‌کند که توسعه سیری با چالش‌هایی مواجه شده است زیرا دستیار از هوش مصنوعی به هیچ شکلی استفاده نمی‌کند و همچنان بر یک سیستم مبتنی بر الگو تکیه می‌کند.

طبق گزارش 9to5Mac، اپل در حال کار بر روی یک چارچوب جدید برای عملکرد Siri Natural Language Generation در دستیار صوتی است. این فناوری که با اسم رمز “Bobcat” شناخته می شود، در tvOS 16.4 مشاهده شد که در حال حاضر در مرحله آزمایش است. این نشریه همچنین ادعا می‌کند که یافته‌هایش گزارشی را در نیویورک تایمز تأیید می‌کند که این شرکت در حال توسعه «مفاهیم تولید زبان» است.

در حالی که فناوری جدید زبان طبیعی بر روی آخرین نسخه بتا tvOS 16.4 در حال آزمایش است، هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا به نسخه نهایی که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده ارائه می‌شود راه پیدا کند یا خیر، وجود ندارد. اپل می تواند آزمایش این ویژگی ها را در کانال بتا ادامه دهد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

در حالی که به نظر می رسد سیری بالاخره قرار است ارتقاهای معنی داری را در نحوه پاسخگویی به سوالات کاربران به لطف هوش مصنوعی دریافت کند، اما بعید که اپل یک رقیب پیشرفته ChatGPT را در آینده نزدیک راه اندازی خواهد کرد. همچنین شایان ذکر است که اپل هنوز به طور رسمی جزئیات برنامه‌های خود را برای عرضه نسخه بهبودیافته سیری برای Apple TV و همچنین دستگاه‌های دیگر مانند iPhone، iPad، Mac و HomePod اعلام نکرده است.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که همان کدی که عملکرد tvOS را فعال می‌کند در iOS، iPadOS و macOS وجود دارد و نشان می‌دهد که اپل می‌تواند فناوری جدید زبان طبیعی را به سایر دستگاه‌های خود نیز بیاورد.