اپل اعلام کرده است که تغییراتی را در قیمت برنامه های فهرست شده در اپ استور و خریدهای درون برنامه ای اعمال می کند. غول فناوری مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا که با 44 ارز در 175 فروشگاه اپلیکیشن iOS سروکار دارد، تغییراتی را در قیمت گذاری انجام داده است تا نوسانات نرخ ارز خارجی و تغییرات سیاست مالیاتی را در کشورهای خاصی که شرکت در آنها فعالیت می کند اصلاح کند.
این شرکت در پست وبلاگ اضافه کرد تا پایان ژانویه، درآمد برای توسعه دهندگان محلی که در کامبوج، قرقیزستان، اندونزی، سنگاپور، کره جنوبی، تاجیکستان، تایلند و ازبکستان می فروشند، افزایش می یابد.
در همین حال، افزایش مالیات کالا و خدمات در سنگاپور از 7 درصد به 9 درصد منجر به افزایش قیمت در اپ استور در این کشور شده است. در زیمبابوه نیز با افزایش مالیات بر ارزش افزوده از 14.5 درصد به 15 درصد، کاربران شاهد افزایش قیمت خواهند بود.
در ایرلند، قیمت گذاری اپ استور اپل و خریدهای درون برنامه ای روزنامه ها و نشریات الکترونیکی نشان دهنده کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 0 درصد است. این شرکت تأیید کرد که کاهش نرخ مالیات مشابه در لوکزامبورگ از 17 درصد به 16 درصد مشاهده می شود که در آخرین قیمت گذاری اپل در این کشور منعکس خواهد شد.
اپل ماه گذشته اعلام کرده بود که 700 امتیاز قیمت جدید را برای توسعه دهندگان و ابزارهایی که به آنها در تعیین قیمت در کشورهای مختلف کمک می کند، معرفی خواهد کرد. قیمتهای جدید بهعنوان بخشی از تعمیرات اساسی در ویترین عرضه شد، که این شرکت ادعا میکرد «جامعترین ارتقا» از نظر قیمتگذاری از زمان راهاندازی اپ استور در سال 2008 است.