ایتالیا بازرسی متا را در پرونده مالیاتی آغاز کرد که ممکن است برای والدین فیس بوک 925 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

وی افزود که رویکرد GdF در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که “ارتباط مستقیمی بین ارائه عضویت رایگان در پلتفرم های آنلاین و داده هایی که از کاربران جمع آوری می شود” ایجاد کند.

این امر باعث گفتگو بین متا و آژانس مالیاتی ایتالیا – مرحله ارزیابی – شده است که در سال جاری یا با پذیرش پرداخت شرکت یا با شروع دعوای مالیاتی به پایان خواهد رسید.

یک منبع آگاه گفت که EPPO منتظر نتیجه پرونده ایتالیا است قبل از اینکه تصمیم بگیرد اقدامات مشابهی را در سایر کشورهای اتحادیه اروپا دنبال کند یا خیر.

این ارزیابی، به گفته یک منبع با آگاهی مستقیم از این موضوع، به دلیل حساسیت موضوع، بالاترین رتبه مقامات مالیاتی ایتالیا را شامل می شود. نتیجه آن مشروط به چگونگی پیگیری تحقیقات جنایی خواهد بود.

سرجیو سیرابلا، یک عضو بین‌المللی، گفت: «اعتراض GdF اساساً از این واقعیت ناشی می‌شود که عضویت‌های اجتماعی، اگرچه رایگان مجاز است، اما متضمن پرداخت هزینه‌ای غیر پولی است که نشان‌دهنده امتیاز کاربران برای استفاده متا از داده‌های شخصی آن‌ها است.» مشاور مالیاتی

اگرچه برای شرکتی که در سال گذشته بیش از 32 میلیارد دلار (تقریباً 8225 کرور روپیه) درآمد به ارمغان آورد، مبلغ اندکی است، اما این پرونده می‌تواند پیامدهای بسیار گسترده‌تری برای صنعت داشته باشد زیرا متا به خدماتی مانند دسترسی متا بستگی دارد. فیس بوک و اینستاگرام.

پلیس مالیاتی و آژانس درآمد ایتالیا مدلی را محاسبه کردند که براساس آن متا باید در سال 2021 حدود 220 میلیون یورو مالیات بر فروش در این کشور پرداخت می کرد. این رقم برای دوره بازگشت به سال 2015، 870 (925 میلیون دلار یا تقریباً 7609 روپیه) محاسبه شد. کرور) میلیون یورو.

این ممیزی که توسط پلیس Guardia di Finanza (GdF) ایتالیا طراحی و انجام شد، توسط دادستانی عمومی اروپا (EPPO) منتقل شد و تحقیقات جنایی اوایل سال جاری توسط قضات میلان آغاز شد.

لینک مستقیم؟

متا دفاع خود را بر این استدلال استوار خواهد کرد که هیچ ارتباط مستقیمی بین خدمات و دسترسی به داده‌ها وجود ندارد که بتواند به تبلیغ‌کنندگان در هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان کمک کند.

سیرابلا، که در مدرسه پلیس مالی اقتصادی GdF سخنرانی کرده است، افزود: «نتیجه این امر این خواهد بود که کل بخش صنعت پلتفرم‌های دیجیتال و غول‌های فناوری باید نحوه دسترسی کاربران به داده‌ها را بررسی کنند.

متا گفت که تعهدات مالیاتی خود را جدی می گیرد، تمام مالیات های مورد نیاز را در کشورهایی که در آن فعالیت می کند پرداخت می کند و به طور کامل با مقامات ایتالیایی همکاری خواهد کرد.

© تامسون رویترز 2023


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این مورد از یک ممیزی ایتالیایی ناشی می شود که ادعا می کرد ثبت نام کاربران متا می تواند به عنوان یک تراکنش مشمول مالیات تلقی شود زیرا به معنای مبادله غیر پولی حساب عضویت برای داده های شخصی کاربر است.

سخنگوی متا در بیانیه ای ایمیلی به رویترز گفت: «ما به شدت با این ایده که ارائه دسترسی به پلتفرم های آنلاین برای کاربران باید با مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شود، مخالفیم.

ایتالیا انتظار دارد تا پایان سال برای ارزیابی اولیه متا مادر فیس بوک در یک پرونده مالیاتی که می تواند شرکت آمریکایی را با صورت حسابی در حدود 870 میلیون یورو (925 میلیون دلار یا تقریباً 7609 کرور روپیه) کند و آزمایشی را اثبات کند، زمان ببرد. موردی برای بخش فناوری