ایر ایندیا روز دوشنبه اعلام کرد که از چت بات مبتنی بر ChatGPT و ابتکارات مختلف دیگر به عنوان بخشی از مدرن سازی سیستم های دیجیتال این شرکت که سرمایه گذاری اولیه 200 میلیون دلاری (تقریباً 16.3 کرور) برای آن انجام داده است، استفاده خواهد کرد.
این شرکت هواپیمایی که برنامه تحول Vihaan.AI را آغاز کرده است، گفت که پیشرفت قابل توجهی در تلاشهایش برای مدرنسازی چشمانداز سیستمهای دیجیتالش حاصل شده است، با طرحهای متعددی که قبلاً تکمیل شدهاند و بسیاری دیگر در حال انجام هستند.
همچنین، چنین سیستمهایی سیستمهای فناوری جدیدی هستند که برای بازاریابی دیجیتال، نوسازی مرکز تماس، مدیریت اختلال و تطبیق مجدد سلف سرویس، بازخورد و تحلیل مشتریان استفاده میشوند.
شرکت هواپیمایی متعلق به گروه تاتا همچنین با حضور خود در کوچی و گوروگرام و همچنین در دره سیلیکون در ایالات متحده در ساخت یک تیم دیجیتال و فناوری پیشرفته سرمایه گذاری می کند.
چهار شرکت هواپیمایی بخشی از گروه تاتا هستند – Air India، Air India Express، AIX Connect و Vistara، سرمایه گذاری مشترک با خطوط هوایی سنگاپور.
در حال حاضر حدود 200 میلیون دلار (تقریبا 16.3 کرور روپیه) در سیستم های دیجیتال جدید و خدمات مهندسی دیجیتال و ایجاد نیروی کار دیجیتال پیشرو در صنعت سرمایه گذاری کرده است.
با توجه به توانمندسازی کارکنان، این شرکت هواپیمایی گفت: سیستمهای فناوری جدید برای ابزارهای مدرن و ایمن دیجیتال محل کار، پرتالهای تعامل کارکنان و سلفسرویس، دستگاههای تلفن همراه برای خلبانان، خدمه کابین و خدمه عملیات فرودگاه، جفتسازی و فهرستبندی خودکار خدمه، و خدمه به کار خواهند رفت. مدیریت و مدیریت اختلال خدمه، از جمله.
از جمله، ایر ایندیا بر روی داشتن سیستمهای مشترک در بخشهای خدمات کامل و کمهزینه تمرکز میکند تا از صرفهجویی در مقیاس و صرفهجویی در یادگیری در تمام خطوط هوایی گروه، با استفاده از پلتفرمهای مشترک و دنیای مشترک بهره ببرد. -تیم کلاس
ساتیا راماسوامی، مدیر ارشد دیجیتال و فناوری ایر ایندیا، “… ما در حال اتخاذ رویکردی فقط ابری، سازگار با موبایل، طراحی غنی، با هوش مصنوعی و اولین رویکرد دیجیتالی برای تمام ابتکارات فناوری خود هستیم که با سرعت اجرا می کنیم.” گفت.
برای بهبود عملیاتی، ایر ایندیا در حال مدرن سازی سیستم های مختلف از جمله سیستم خدمات مسافر و سیستم کنترل خروج، سیستم فروش، سیستم مدیریت مهندسی، مدیریت چرخش، مدیریت سوخت و پایداری است.
گروه تاتا در ژانویه سال گذشته کنترل ایر ایندیا را به دست گرفت.
علاوه بر این، ایر ایندیا در حال بررسی روندهای نوظهور مانند استفاده از محاسبات کوانتومی برای حل برخی از پیچیده ترین چالش های بهینه سازی در صنعت است.
در زمینه تعامل با مشتری، شرکت هواپیمایی در حال استقرار سیستمهای فناوری جدید، از جمله «نوسازی وبسایت و اپلیکیشن موبایل، سیستم اطلاعرسانی کاربر پسند، چت ربات مبتنی بر ChatGPT، مدرنسازی سیستم سرگرمی در پرواز و پورتال خدمات مشتری با مشتری در زمان واقعی است. ردیابی درخواست پشتیبانی».
دامنه تحول فناوری در ایر ایندیا گسترده است و همه جنبه های خطوط هوایی از جمله تجاری، مهندسی، عملیات، حمل و نقل زمینی، مالی، منابع انسانی و عملکردهای شرکتی را پوشش می دهد.
این شرکت انتظار دارد که این سرعت سرمایه گذاری را در پنج سال آینده حفظ کند زیرا سفر تحول از رسیدن به خطوط هوایی در کلاس جهانی به سمت رهبری با به کارگیری پیشرفته ترین فناوری ها از فناوری های دیجیتال سنتی تا هوش مصنوعی مولد مدرن تغییر می کند. (AI)، بر اساس یک انتشار.