مالک توییتر، ایلان ماسک، روز دوشنبه توییت کرد که تیک آبی اصلی توییتر نصف تعداد تبلیغات را خواهد داشت و پلتفرم رسانه های اجتماعی تا سال آینده سطح بالاتری را بدون تبلیغات ارائه خواهد کرد. ماسک همچنین در پاسخ به یکی از کاربران توییتر تأیید کرد که پلتفرم میکروبلاگینگ در نهایت علامتهای آبی را از «حسابهای قدیمی» که از نظر شهرت در زمینههای مختلف تأیید شده بودند، حذف خواهد کرد.
ماسک در مورد جزئیات بیشتر توضیح نداد. این شرکت در روز دوشنبه علامت آبی توییتر را دوباره فعال کرد، پس از آن که هفته گذشته اعلام کرد که حسابهای کاربری برای افراد یک چک آبی دریافت میکنند، در حالی که علامتهای طلایی و خاکستری نشاندهنده حسابهای تجاری و دولتی هستند.
Basic Blue نصف تعداد تبلیغات را خواهد داشت. ما در سال آینده سطح بالاتری را بدون تبلیغات ارائه خواهیم داد.
— ایلان ماسک (@elonmusk) 13 دسامبر 2022
قیمت اشتراک ماهانه به ترتیب 8 دلار (تقریباً 660 روپیه) در وب و 11 دلار (تقریباً 900 روپیه) در دستگاه های اپل خواهد بود.
توییتر نزدیک به 90 درصد از درآمد خود را از فروش تبلیغات دیجیتال به دست میآورد و ماسک اخیراً به سازمانهای حقوق مدنی که برندها را برای توقف تبلیغات توییتری خود تحت فشار قرار داده اند، “کاهش شدید درآمد” را نسبت داده است.
ماسک همچنین به یک کاربر پاسخ داد و گفت که حسابهای تایید شده قدیمی در ماههای آینده علامتهای چک خود را از دست خواهند داد. او گفت: «روشی که به آنها داده شد فاسد و مزخرف بود.
چند ماه دیگر، همه چکهای آبی قدیمی را حذف خواهیم کرد. روشی که به آنها داده شد فاسد و مزخرف بود.
— ایلان ماسک (@elonmusk) 12 دسامبر 2022
این شرکت ابتدا توییتر آبی را در اوایل ماه نوامبر راهاندازی کرد و سپس آن را به دلیل رشد اکانتهای جعلی متوقف کرد. سپس قرار بود دوباره در 29 نوامبر راه اندازی شود اما به عقب رانده شد.
ایلان ماسک که در ماه نوامبر توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خصوصی کرد، ماه گذشته در مجموعهای از توییتها شکایات مختلفی را از اپل فهرست کرد، از جمله هزینه 30 درصدی که سازنده آیفون از توسعهدهندگان نرمافزار برای خریدهای درونبرنامهای دریافت میکند.
این کمیسیون میتواند بر تلاشهای ماسک برای افزایش درآمد اشتراک در توییتر، تا حدی برای جبران فرار تبلیغکنندگان به خاطر نگرانیهای مربوط به تعدیل محتوا، تاثیر بگذارد.
این هزینه انتقادات و شکایتهایی را از سوی شرکتهایی مانند Epic Games، سازنده Fortnite به همراه داشته است، در حالی که نظارت رگولاتورهای جهانی را به خود جلب کرده است.
© تامسون رویترز 2022
برای آخرین اخبار و بررسیهای فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

تاریخ اکران Mission Majnu: فیلم جاسوسی تاریخی به رهبری سیدهارت مالهوترا در 20 ژانویه از نتفلیکس منتشر می شود.
ویدیوی برگزیده روز
مصاحبه اختصاصی با الکس کاتوزیان، شرکت Qualcomm Technologies