ایلان ماسک می‌گوید توییتر برای تقویت روزنامه‌نگاری شهروندی کار خواهد کرد، از نخبگان رسانه‌ای انتقاد کرد

همچنین، افراد مشهوری از جمله ووپی گلدبرگ و جیجی حدید در روزهای پس از خرید توییتر را ترک کردند.

اساساً، به نظر می‌رسد که کارآفرین فناوری می‌خواست این را القا کند که نیاز رسانه‌های اصلی به بررسی صحت اطلاعات افزایش یافته است، زیرا در سال‌های اخیر به دلیل پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، روزنامه‌نگاری شهروندی افزایش یافته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع این اقدام پس از افزایش حساب‌های جعلی در این پلتفرم صورت می‌گیرد، پس از آن که رئیس جدید، ایلان ماسک، به کاربران اجازه داد تا 8 دلار برای علامت آبی که قبلاً برای حساب‌های تایید شده سیاستمداران، بازیگران و دیگر شخصیت‌های اصلی رزرو شده بود، بپردازند.

از آنجایی که توییتر هدف خود را برای ارتقای روزنامه‌نگاری شهروندی دنبال می‌کند، نخبگان رسانه‌ای هر کاری را انجام خواهند داد تا جلوی این اتفاق را بگیرند.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 11 نوامبر 2022

در همین حال، از زمان تکمیل قرارداد توییتر، ثروتمندترین مرد روی کره زمین تصمیمات زیادی گرفته است که بر عملکرد توییتر که روزانه میلیون ها کاربر فعال دارد، تأثیر می گذارد.

در اخبار دیگر گزارش شده است) که توییتر در روز جمعه نشان «رسمی» را به برخی حساب‌ها بازگرداند، تنها چند روز پس از حذف آن، در حالی که چندین کاربر گزارش دادند که گزینه اشتراک جدید برای علامت تأیید آبی رنگ ناپدید شده است.

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، از «نخبگان رسانه‌ای» انتقاد کرده و اعلام کرده است که رقابت فزاینده از سوی روزنامه‌نگاری شهروندی باعث می‌شود «انحصارطلبی اطلاعات» رسانه‌های جریان اصلی مختل شود.

در اولین مورد، او درباره هدف توییتر برای ارتقای روزنامه‌نگاری شهروندی صحبت کرد و نوشت: «از آنجایی که توییتر هدف ارتقای روزنامه‌نگاری شهروندی را دنبال می‌کند، نخبگان رسانه‌ای همه چیز را برای جلوگیری از این اتفاق تلاش خواهند کرد.»