فناوریای وجود دارد که میتواند این مشکل را برطرف کند و آن شارژ بیسیم است، اما قرار دادن آن در مقیاس نه تنها به سیمکشی مجدد در شهر نیاز دارد، بلکه به پاره کردن خیابانهایی که باید این فناوری نصب شود نیز نیاز دارد. دولت ها در تامین بودجه نگهداری زیرساخت ها خوب عمل نکرده اند، چه رسد به ایجاد زیرساخت های جدید که نیاز به حفظ و نگهداری دارند.
رانندگی خودمختار برای نجات
آیا آن را بخرم؟ آره. من از این سیستم در ماشین خودم زیاد استفاده می کنم و حتی سیستم سطح 2+ هم نیازی به دست زدن به فرمان یا ترمز نداشت. در خودروی سطح 2+ احتمالاً برای تماشای فیلم یا خواب بلیط دریافت میکنید، اگرچه اگر چشمان خود را از جاده بردارید، ایمنتر از خودروهای تسلا در جاده است. من شخصاً سیستم توانمندتر را ترجیح می دهم زیرا می خواهم بتوانم در ماشین بخوانم یا بخوابم.
فناوری رانندگی بهتر، سریعتر، پایدارتر و راحتتر در راه است. هفته گذشته در Mobileye اینتل، آیندهای را دیدم که نشان میدهد ترکیبی از خودروهای الکتریکی و رانندگی خودران به آینده حملونقل شخصی بسیار بهتری منجر میشود.
خودروهای برقی و رانندگی خودران مشکلاتی دارند.
سوار دو ماشین شدیم که یکی از آنها Mobileye Supervision و دیگری Mobileye Drive بود. Mobileye Supervision سیستم سطح 2+ آنهاست و Drive سیستم سطح 4/5 آنهاست که حتی داشتن یک نفر در ماشین اختیاری است. Mobileye همچنین دارای یک فناوری متوسط است که Mobileye Chauffer نام دارد که در آن می توانید سطح 4 را انجام دهید.
من را شگفت زده می کند که چقدر تجربه یک ماشین برقی با نحوه توصیف آنهایی که ماشین های الکتریکی را دوست ندارند اغلب متفاوت است. یکی از تفاوتهای بزرگ این است که در حالی که خودروهای الکتریکی دارای مشکلاتی هستند، این مشکلات بر اساس فعالیتهای انجمن، نسبت به خودروهای مشابه پیشرفته ICE بسیار کمتر است. وقتی مشکلاتی وجود دارد، سیستم هایی مانند سرگرمی و امنیت است که این دو نوع خودرو به اشتراک می گذارند.
همانطور که در بالا ذکر شد، زمانی که من در تاسیسات Mobileye بودم، مجبور شدیم در ماشین های خودران سوار شویم.
یکی از چیزهای جالب سرفیس لاین منبع تغذیه ای است که به صورت مغناطیسی به نوت بوک متصل می شود و اگر سیم را روی آن قرار دهید، محصول را از پرواز در اتاق و شکستن آن نجات می دهد. مورد دیگر این است که آنها یک پورت شارژ USB را روی منبع تغذیه قرار می دهند که به شما کمک می کند تا تلفن شما را بدون نیاز به روشن کردن لپ تاپ شارژ نگه دارید.
مردم در شهرها گاراژ ندارند و استفاده از شارژرهای عمومی نه تنها آزاردهنده است، بلکه یافتن آنها نیز نسبتاً سخت است. این یک مشکل است زیرا خودروهای برقی در مسیرهای کوتاه و ترافیک نسبت به رانندگی از راه دور و سرعت برتری دارند. بنابراین، آنها باید در شهرها بهتر باشند و به مراتب تمیزتر عمل کنند، اما علیرغم برتری ذاتی، در این مناطق غیرعملی باقی می مانند.
تبلیغات
من زمانی متعلق به یک باشگاه اتومبیل بودم که در آن اتومبیل های ما بین رانندگان به اشتراک گذاشته می شد و به من این امکان را می داد که تجربه مالکیت ناوگان اتومبیل های عجیب و غریب را بدون هزینه های مربوط به آن داشته باشم، اما به سرعت متوجه شدم که بیشتر می خواهم اتومبیل شخصی خود را برانم. اولین جگوار F-Types، بیشتر از نمونههای عجیب و غریب واقعی بود که میتوانستم رانندگی کنم، زیرا ترس از شکستن و پرداخت هزینه برای تعمیر این نوع عجیب و غریب، لذت زیادی را از این تجربه میبرد، و صادقانه بگویم، رانندگی ماشین من به سادگی سرگرمکنندهتر بود. .
این به همسرم اجازه میدهد تا از دردسر دیر رسیدن من، خطر مسافت رانندگی در شب جلوگیری کند و نگرانی من را از این که کسی سعی کرده است به ماشین من نفوذ کند یا در زمانی که من نبودم توسط آب و هوا یا راننده دیگری آسیب دیده است را از بین ببرد.
تجربه رانندگی خودمختار
به نظرم رسید که رانندگی خودکار، که تا حد زیادی به عنوان خودروهای الکتریکی وارد بازار می شود – و در دهه آینده از یک اقلیت به اکثر وسایل نقلیه در جاده ها تبدیل می شود – یکی از دردسرسازترین مشکلات خودروهای برقی را برطرف می کند که آنها باید در مناطق پر تراکم مانند شهرها بهتر کار کنند، در حال حاضر به دلیل نبود زیرساخت شارژ این کار را نمی کنند.
وقتی این هفته از سفرم برمی گردم، همسرم باید شب ها دیر از خواب بیدار شود تا مرا در فرودگاه ببرد، زیرا دوست ندارم ماشین را بیش از یکی دو روز در هوا بیرون بگذارم. اما با یک ماشین خودمختار، مرا در فرودگاه پیاده میکرد، به خانه میبرد، و بعد از آن میآمد تا من را در زمانی که باید به خانه برسم.
البته، شما همچنین توانایی تماشای فیلم، خواندن یا خوابیدن در سفرهای طولانی را دارید و از تجربیاتی که بسیاری از ما در هنگام رانندگی در مسافتهای طولانی یا نیاز به رانندگی در اواخر شب داشتهایم یا این اتفاق برای من رخ داده است، در سفرهای طولانی دوری میکنید. پرواز چشم
برای من، لپتاپ سرفیس، که چند سال بعد عرضه شد، ابزار بهرهوری بسیار بهتری بود. نسخه فعلی از یک صفحه نمایش منحصر به فرد استفاده می کند که به طور خاص برای کار بهتر با ویندوز طراحی شده است، عمر باتری بسیار بهتری دارد و عملکرد بسیار بهتری نسبت به طراحی تبلت به جلو، به استثنای برخی موارد، دارد.
بحث در مورد اینکه خودروهای برقی با باتری کار می کنند مانند این است که بگوییم خودروهای گازسوز با باک بنزین کار می کنند.
بیایید این هفته در مورد آن صحبت کنیم – و ما با محصول هفته خود پایان خواهیم داد: یکی از لپ تاپ های مورد علاقه طولانی مدت من که در این سفر حمل کردم، لپ تاپ سرفیس مایکروسافت که برای ارائه یک جایگزین قوی تر به بازار طراحی شده است. مک بوک.
مشکلات خودروهای برقی
بخشی از مسئله این بود که این خودروهای آزمایشی هستند که برای این فناوری طراحی نشده بودند. اگر سیستم ساخته شده بود، هم ظاهر بهتری داشت (اگرچه اجرای آن به بدی بسیاری از مواردی که من دیدهام نبود) و هم احتمالاً نرمتر بود زیرا در کارخانه یکپارچه میشد.
من در کالیفرنیا بزرگ شدم، ایالتی که به ندرت به خاطر رانندگان ایمن یا دوستانه شناخته می شود، اما رانندگی در اسرائیل باعث ترس من شد، بنابراین با کمی ترس وارد ماشین خودمختار شدم و به رانندگی رفتم.
من نه تنها یک ماشین الکتریکی، یک جگوار I-Pace 2019 رانندگی می کنم، بلکه مدیر انجمن جگوار I-Pace ایالات متحده هستم.
در خودروهای برقی، باتری ضعیفترین حلقه است که در حال حاضر به زمان بیشتری برای شارژ کردن نسبت به پر کردن بنزین خودرو نیاز دارد. بسیاری از ما با شارژ کردن یک شبه در خانه که راحت تر از رفتن به پمپ بنزین است، این مشکل را جبران می کنیم. (باید اعتراف کنم که از رانندگی در پمپ بنزین ها و شنیدن صدای ناله های مردم در مورد قیمت بنزین ضرر زیادی دریافت می کنم).
این آخری بدان معناست که در حالی که استفاده از شارژرهای عمومی دردناک است، اکثر ما به ندرت از آنها استفاده می کنیم. به عنوان مثال، من در سه سالی که یک ماشین برقی داشته ام، چهار یا پنج بار از آن شارژرها استفاده کرده ام. اما من یک گاراژ دارم که می توانم در آن شارژر بگذارم.
Surface Laptop 4 (اعتبار تصویر: Microsoft)
اسرائیل یک مورد آزمایشی خوب بود زیرا رانندگان قوانین رانندگی را به عنوان پیشنهاد به جای قانون در نظر می گیرند. در آنجا مردم را دیدم که در سمت اشتباه خیابان رانندگی میکردند، در پیادهروها پارک میکردند و طوری رانندگی میکردند که انگار برای دربیهای تخریب تمرین میکردند.
این به نوبه خود، تجربه های مشترک بهتری از سواری را فراهم می کند. مالکان می توانند ماشین هایشان را به عنوان تاکسی های Uber-مانند در زمانی که از آنها استفاده نمی کنند کار کنند و در واقع وسیله نقلیه را به یک مرکز سود برای خانواده هایی تبدیل کنند که می توانند آنها را بخرند. من هنوز مطمئن نیستم که بخواهم از ماشین خودم به این شکل استفاده کنم، اما اگر انتخاب کنم از آن استفاده کنم، این گزینه را به من می دهد.
با گذشت زمان، از آنجایی که اینتل و AMD به شدت روی ضرر عمر باتری خود برای ARM کار کردند و در عین حال مزیت عملکرد خود را حفظ کردند، محصول بهتر شد. نسخه AMD محصول فعلی باید عملکرد کمی بیشتر داشته باشد در حالی که پیشنهاد اینتل ممکن است با استانداردهای شرکت مطابقت بیشتری داشته باشد.
یکی از پیامهای اخیری که مردمی که با انقلاب ماشینهای الکتریکی مبارزه میکنند این است که ماشینهای برقی با برق کار نمیکنند، بلکه با باتری کار میکنند. سپس آنها استدلال می کنند که الکتریسیته ای که باتری ها را شارژ می کند از تأسیسات تولید می شود که با سوخت های فسیلی تغذیه می شوند و بنابراین اصلاً سبز نیستند.
در حالی که هنوز تعداد زیادی از نیروگاه های تولید برق وجود دارند که به طور ناکارآمد کار می کنند (باید به این نکته اشاره کنم که استخراج کریپتو مشکلات قابل توجهی در ظرفیت الکتریکی ایجاد می کند)، نرخ اتصال بسیار بالایی بین آنهایی که ماشین های الکتریکی دارند و آنهایی که پنل های خورشیدی روی خود دارند وجود دارد. خانهها – و بیشتر افرادی که ماشینهای الکتریکی دارند، آنها را در خانه شارژ میکنند.
عدم جستجو برای پارکینگ در خیابان، که اغلب یک مشکل بزرگ در شهرها است و شهرها می توانند شارژ بی سیم یا شارژرهای برقی روباتیک را در سازه های پارکینگ قرار دهند که اجرای آن بسیار آسان تر است، و تعداد وسایل نقلیه پارک شده در خیابان را کاهش می دهد. ، و ترافیک را کاهش دهید.
اما وقتی رانندگی خودکار را اضافه میکنید، خودرو به طور فزایندهای از خود مراقبت میکند و با پیشرفت فناوری باتری، خودروها نه تنها مزایای پایدار خود را ارتقا میدهند، بلکه بسیار راحتتر میشوند و در عین حال از بسیاری از هزینههای لازم برای اجرای زیرساختهای اضافی مانند فراگیر اجتناب میکنند. شارژ بی سیم.
ما در مورد توانایی تماشای فیلم، خواندن یا خوابیدن در حین رانندگی صحبت میکنیم، اما مزیت بزرگ خودروهای برقی خودران در شهرها این است که میتوانند در مواقعی که از آنها استفاده نمیشود به مکانهای دور بروند، شارژ شوند، سپس در صورت نیاز برگردند.
طراحی تمیز و ظریف است، بسیار شبیه به پیشنهادات اپل است. این محصول مانند یک محصول ممتاز به نظر می رسد در حالی که قیمت آن مقرون به صرفه است – از 799 دلار برای مدل 13.5 اینچی و 999 دلار برای مدل 15 اینچی – و در رنگ مشکی که رنگ مورد علاقه من در یک نوت بوک است عرضه می شود. بسته به پیکربندی، در رنگ آبی یخی و پلاتینیوم جذاب نیز موجود است.
در ماشین محرک هم جذاب و هم کمی ترسناک بود. عادت کردن به رانندگی با ماشین کمی زمان می برد و ماشین به چیزهایی که من هنوز ندیده بودم واکنش نشان می دهد. تماسهای نزدیک همه به این دلیل بود که رانندهای تهاجمی با ما ارتباط برقرار میکرد یا رفتار نامنظمی داشت، اما ماشین پیشبینی کرد و از مشکل جلوگیری کرد.
از آنجایی که ماشین تهاجمی تر رانندگی می کرد، ترمز و انحراف پیش بینی کمتری داشتیم. استفاده از سیستم در شهری با رانندگان دیوانه بسیار زیاد، کاری نیست که بخواهم انجام دهم، حتی اگر ماشین بی عیب و نقص رفتار کند.
هفته گذشته برای بازدید از امکانات چشمگیر اینتل در اسرائیل بودم. در حالی که بیشتر سفر بر روی مرکز توسعه اسرائیل اسرائیل (IDC) متمرکز بود، همچنین یک ارائه در مورد تاسیسات Mobileye اینتل در اسرائیل برگزار شد. این بخش، که در نهایت به یک IPO تبدیل خواهد شد (حرکتی که باید تا بهبودی بازار منتظر ماند) گروهی است که تلاشهای خودروی مستقل اینتل را هدایت کرد.
تبلیغات
این برای مایکروسافت خوب بود زیرا آیپد، از آنجایی که مبتنی بر ARM بود، از نظر عمر باتری، مزایای زیادی در بازار تبلتها داشت که تبلت اولیه x86 اینتل با سرفیس آن را برآورده نمیکرد.
به طور کلی، یک راه حل بسیار چشمگیر که، متأسفانه، تا سال 2024 یا بعد از آن نمی توانم آن را بخرم.
بسته بندی
نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.
اما این ایده که ماشین خودش را کنار بگذارد، به طور خودکار خودش را شارژ کند، و سپس در زمانی که نیاز به رانندگی داشته باشم، من را بلند کنم، برای من فوق العاده جذاب است. از جستوجوی پارکینگ، به یاد آوردن جایی که ماشین را پارک کردهام، و نشستن در ماشین در حین شارژ کردن آن هم جذابیت خاصی ندارد، متنفرم.
من شخصاً نسخه 15 اینچی مشکی AMD این محصول را ترجیح میدهم و از آن استفاده میکنم، اما به طور کلی، سرفیس لپتاپ 4 محصول مورد علاقه من در خط سرفیس و محصول هفته من است.
در پایان روز، من اولین رانندگی خود را با ماشینی که خودش رانندگی میکرد، گرفتم و در یک لحظه شما را با آن تجربه همراه خواهم کرد. جالب است بدانید که ارائههای افتتاحیه موفقیتهای اخیر اینتل و ابررایانههای کوانتومی را پس از عرضه شبیهسازیهای Quantum Supremacy در آگوست پوشش دادند.
من طرفدار زیادی از آن محصولات اولیه تبلت نبودم زیرا آنها به سادگی با نحوه کار من مطابقت نداشتند. خوب، با خروج زودهنگام استیو جابز، که نقش مهمی در هدایت این روند داشت، خطر مایکروسافت تا حد زیادی از بین رفت و روند تبلت متوقف شد و نیاز به آن دسته از محصولات کاهش یافت.
جدیدترین سرفیس همچنان یکی از بهترین لپتاپهای ظاهر و با عملکرد عالی است.
سیستم سطح 2+ نرمتر به نظر میرسید، و خودرو به گونهای برنامهریزی شده بود که تهاجمیتر باشد، به این معنی که من از پدل فانتوم (پدال ترمز خیالی در سمت سرنشین) برای ترمز کردن زیاد استفاده کردم.
رانندگی خودکار سطح 4 به خودروها امکان می دهد در حالت خودران کار کنند.
هنگامی که مایکروسافت سرفیس وارد بازار شد، نتیجه این نگرانی بود که آیپد بازار فعلی رایانههای شخصی را تحت الشعاع قرار دهد و آن را از بین ببرد و آن را از بازار تحت سلطه مایکروسافت به بازار تحت سلطه اپل تغییر دهد.