اینتل پیش بینی سود تمام سال را کاهش می دهد، چیپ میکر برنامه اخراج می کند زیرا شرکتی فروش را به مراکز داده افزایش می دهد

تورم فزاینده به تقاضا برای رایانه ها و سایر ابزارها ضربه زده است و شرکت های الکترونیکی را مجبور کرده است تا سفارشات قطعاتی مانند تراشه ها را لغو کنند زیرا در تلاش برای پاکسازی موجودی هستند.

اینتل در حال از دست دادن سهم بازار در بازار مراکز داده است و گلسینگر گفت که در سه ماهه سوم دوباره سهم خود را از دست داده است.

اینتل در اواخر سال 2020، درست قبل از اینکه گلسینگر سکان هدایت را به دست گیرد، 110600 کارمند داشت. این رقم تا اوایل اکتبر امسال به 131500 افزایش یافته است.

آستر نقره ای

بادهای مخالف اقتصاد کلان چشم انداز بازار رایانه های شخصی و مراکز داده را که هر دو بازارهای بزرگ اینتل هستند، مخدوش کرده است.

اینتل پیش بینی درآمد هر سهم تعدیل شده خود را از 2.30 دلار (تقریبا 189 روپیه) به 1.95 دلار (تقریبا 162 روپیه) کاهش داد.

اینتل همچنین پیش‌بینی هزینه‌های سرمایه‌ای خود را برای این سال مالی به 25 میلیارد دلار (تقریباً 2,05,900 کرور) از پیش‌بینی قبلی 27 میلیارد دلاری (تقریباً 2,22,400 کرور) کاهش داد.

Kinngai Chan، تحلیلگر گروه Summit Insights، گفت: «تجارت رایانه شخصی اینتل با رشد متوالی فروش به سرمایه‌گذاران امیدوار بود که از دست دادن سهام به طور قابل توجهی تعدیل شده باشد، کسب‌وکار PC Client یک خط نقره‌ای بود.

او به رویترز گفت: «محصولات ما محصولات جدیدی مانند Sapphire Rapids ارسال نمی‌کردند، اما از آنجایی که این محصولات اکنون در حال تولید کامل هستند و ما به شدت آن‌ها را افزایش می‌دهیم، وضعیت بهتری نسبت به قبل داریم.» چند ربع طول می کشد تا افزایش یابد.

اینتل روز پنجشنبه پیش‌بینی سود و درآمد کل سال خود را کاهش داد و هشدار داد که کارکنان خود را اخراج خواهد کرد، اما عملکرد قوی‌تر از حد انتظار در بخش رایانه‌های شخصی‌اش به افزایش سهام کمک کرد. سهام این شرکت در معاملات پس از ساعت کاری بیش از 5 درصد جهش کرد. آنها در سال جاری تاکنون تقریباً 47 درصد کاهش داشته اند و عملکرد کمتری نسبت به شاخص S&P 500 و شاخص نیمه هادی فیلادلفیا SE دارند.

گلسینگر به رویترز گفت: “مقداری که ما می‌توانیم با توجه به هزینه‌های افراد انجام دهیم اقلیت ساختار هزینه کلی ما است. بنابراین راندمان رانندگی در شبکه کارخانه برای اقتصاد ما بسیار مهمتر از هزینه مردم است.” می تواند “کاملاً فوری” باشد.

او گفت که این تعدیل ها در سه ماهه چهارم آغاز می شود، اما مشخص نکرد که چه تعداد کارمند تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

درآمد گروه محاسباتی مشتری، که فروش رایانه های شخصی اینتل را تشکیل می دهد، از 7.7 میلیارد دلار (تقریبا 63420 کرور) در سه ماهه دوم به 8.1 میلیارد دلار (تقریبا 66700 کرور روپیه) در سه ماهه سوم افزایش یافت.

این شرکت اکنون انتظار دارد در سال 2022 درآمد سالانه حدود 63 دلار (تقریباً 518870 روپیه) تا 64 میلیارد دلار (تقریباً 527110 کرور) در مقایسه با 65 دلار (تقریباً 535370 کرور روپیه) تا 68 میلیارد دلار (تقریباً 5,35,370 کرور روپیه) باشد. تقریباً 5,60,110 کرور) قبلاً برآورد شده بود. پیش‌بینی اولیه آن حدود 76 میلیارد دلار (تقریباً 626000 کرور) بود. طبق داده های Refinitiv، تحلیلگران به طور متوسط ​​انتظار داشتند درآمد سالانه 65.26 میلیارد دلار (تقریباً 5,37,540 کرور) باشد.

روز پنجشنبه آمازون درآمدی را گزارش کرد که انتظارات تحلیلگران را برای درآمد کسب و کار ابری خود، AWS، که با 28 درصد افزایش به 20.5 میلیارد دلار (تقریبا 1,68,850 کرور) رسید، از دست داد. AWS و سایر ارائه دهندگان خدمات ابری، مشتریان بزرگ سازندگان تراشه، از جمله اینتل و کلید رشد درآمد آنها هستند.

© تامسون رویترز 2022


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

با این حال، گلسینگر گفت اینتل انتظار دارد کل بازار آدرس پذیر خود – بازاری که دنبال می کند – در سال 2023 به 270 تا 295 میلیون واحد برسد.

داده های Counterpoint Research نشان می دهد که عرضه رایانه های شخصی در سه ماهه سوم 15.5 درصد کاهش یافته است. اینتل گفته است که انتظار دارد بازار رایانه های شخصی در سال 2022 در سنین متوسط ​​​​به بالا کاهش یابد.

گلسینگر در پاسخ به سوالی درباره اخراج‌های احتمالی، به رویترز گفت که «اقدامات مردمی» بخشی از طرح کاهش هزینه‌ها خواهد بود. اینتل گفت که در سال 2023 هزینه ها را به میزان 3 میلیارد دلار (تقریباً 24700 کرور روپیه) کاهش خواهد داد.

مدیر اجرایی شرکت پت گلسینگر گفت که کاهش چشم‌انداز سه‌ماهه چهارم نشان‌دهنده عدم اطمینان اقتصادی است که انتظار می‌رود تا سال آینده ادامه داشته باشد و این شرکت زمان می‌برد تا فروش خود را به مراکز داده افزایش دهد که در سه ماهه سوم 27 درصد کاهش یافت.

اما او گفت که اینتل در سه ماهه سوم بهبود “معنی” سهم بازار را در بخش رایانه های شخصی به دست آورد.

چان گفت: «ما معتقدیم از دست دادن سهم مرکز داده آن نیز باید تا سال آینده تعدیل شود.