بازی‌های آنلاین به زودی می‌توانند GST را بالاتر ببرند. برنامه ریزی دولت برای طبقه بندی آنها به عنوان بازی های مهارتی، شانس

عدم وجود یک تعریف واضح اغلب منجر به ارسال اخطارهای مالیاتی به درگاه های بازی آنلاین و دعاوی بعدی می شود.

وظیفه تمایز قائل شدن بین آن چیزی است که باید یک بازی مهارتی باشد و چیزی که می توان آن را بازی شانس نامید.

دریافت 28 درصد GST از کل مبلغی که بازیکن برای یک بازی برای هر دو دسته بازی آنلاین واریز می کند، باعث کاهش پول جایزه باقی مانده برای توزیع می شود و بازیکنان را از پورتال های قانونی کسر مالیات دور می کند. کارشناسان بخش گفته‌اند که این ممکن است گیمرهای آنلاین را به سمت پورتال‌های غیرقانونی که مالیات کسر نمی‌کنند تشویق کند.

موضوع آزاردهنده وضع مالیات بر کالاها و خدمات (GST) برای بازی‌های آنلاین، تقریباً دو سال است که آتش گرفته و بسیاری از ایالت‌ها به دنبال نرخ مالیات پایین‌تری برای بازی‌های آنلاینی هستند که به مهارت نیاز دارند. آنها بر این عقیده هستند که بازی های مهارتی نباید با بازی های شانسی برابری شود.

بازی‌های آنلاینی که برنده شدن به نتیجه خاصی بستگی دارد یا ماهیت شرط‌بندی یا قمار دارد، ۲۸ درصد مالیات بر کالاها و خدمات (GST) را جذب می‌کند، در حالی که آن‌هایی که دارای مقداری مهارت هستند می‌توانند با ۱۸ درصد مالیات کمتری مشمول مالیات شوند.

دولت GoM با 28 درصد GST در بازی های آنلاین موافقت کرده بود. با این حال، در غیاب اجماع در مورد اینکه آیا مالیات باید فقط بر کارمزدهای دریافت شده توسط پورتال یا کل مبلغ، از جمله مبلغ شرط، دریافت شده از شرکت کنندگان، وضع شود، دولت تصمیم گرفته بود همه پیشنهادات را به شورای GST ارجاع دهد. تصمیم نهایی.

گروه وزیران در گزارش قبلی خود که در ژوئن 2022 به شورا ارسال کرد، 28 درصد GST را برای ارزش کامل مبلغ، شامل هزینه شرکت در مسابقه، که توسط بازیکن پرداخت می‌شود، بدون ایجاد تمایز، مانند بازی‌های مهارتی، پیشنهاد کرد. یا شانس با این حال، شورا از دولت دولت خواسته بود که در گزارش خود تجدید نظر کند.


شیائومی گوشی هوشمند پرچمدار خود با محوریت دوربین شیائومی 13 اولترا را عرضه کرد، در حالی که اپل اولین فروشگاه خود را در این هفته در هند افتتاح کرد. ما درباره این پیشرفت‌ها و همچنین گزارش‌های دیگر در مورد شایعات مرتبط با گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این مقام مسئول در اینجا به خبرنگاران گفت: “همه بازی های آنلاین بازی شانسی نیستند و ماهیت شرط بندی یا قمار ندارند. وزارت دارایی نظر خود را در صحن شورا ارائه خواهد کرد.”

بازی های آنلاین در طول قرنطینه کووید شاهد جهش شدیدی بود و تعداد کاربران در هند به طور قابل توجهی افزایش یافت. طبق گزارش KPMG، بخش بازی‌های آنلاین تا Rs افزایش خواهد یافت. 29000 کرور تا سال 2024-25، از روپیه. 13600 کرور در سال 2021.

در حال حاضر، بازی های آنلاین 18 درصد GST را جذب می کنند. این مالیات از درآمد ناخالص بازی اخذ می‌شود، که هزینه‌هایی است که توسط پورتال‌های بازی آنلاین دریافت می‌شود.

گروهی از وزرا به ریاست کنراد سانگما، وزیر ارشد مگالایا، در دسامبر سال گذشته گزارشی در مورد GST در مورد بازی های آنلاین به وزیر دارایی Nirmala Sitharaman ارائه کردند.

تصمیم نهایی در مورد مالیات بر بازی های آنلاین توسط شورای GST در جلسه بعدی خود که احتمالاً در ماه می یا ژوئن برگزار می شود، اتخاذ خواهد شد.

یک مقام رسمی گفت: وزارت دارایی در حال بررسی طبقه بندی بازی های آنلاین به دسته های مهارت و شانس و تعیین نرخ متمایز GST است.