بایننس در حال مذاکره برای ایجاد هاب رمزارز در نیجریه است




منبع

این “منطقه آزاد مجازی” که توسط صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده و NEPZA برنامه ریزی شده است، قصد دارد کارآفرینان بلاک چین و وب 3 را از قاره آفریقا گرد هم آورد و توسعه و پذیرش در این بخش ها را تسریع بخشد.

“هدف ما ایجاد یک منطقه آزاد مجازی شکوفا برای استفاده از اقتصاد مجازی تقریباً تریلیون دلاری در بلاک چین و اقتصاد دیجیتال است. ما به دنبال ایجاد زمینه های جدید برای گسترش فرصت های اقتصادی برای شهروندان خود هستیم.

در همین حال، این نوع مناطق ویژه اقتصادی در سایر نقاط جهان نیز شروع به ظهور کرده است.

این تاسیسات متمرکز بر بلاک چین در نیجریه می‌تواند به جامعه در حال گسترش ارزهای دیجیتال در منطقه کمک کند تا با استارت‌آپ‌ها و مشاغل نیز عمیق‌تر در این صنعت غوطه‌ور شوند.

صرافی ارز دیجیتال Binance در حال هماهنگی با نیجریه برای ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی است که توسط بخش کریپتو تامین می شود. در یک مطالعه اخیر توسط CoinGecko، نیجریه به عنوان کنجکاوترین کشور رمزنگاری در جهان ظاهر شد، که ممکن است بایننس را برای کشف فرصتی برای گسترش بخش دارایی های دیجیتال در این کشور مجذوب کرده باشد. پس از تکمیل، این مرکز کریپتو در نیجریه تنها موجودیت مشابهی را در تمام غرب آفریقا ایجاد خواهد کرد. این ابتکار که توسط Binance حمایت می شود، توسط سازمان مناطق پردازش صادرات نیجریه (NEPZA) نیز پشتیبانی می شود.

شرکت تحقیقاتی Triple-A تخمین می زند که بیش از 13 میلیون نیجریه ای در سال 2021 دارای ارزهای رمزنگاری شده بودند. این رقم 6.3 درصد از کل جمعیت نیجریه را تشکیل می دهد.

به عنوان مثال، در امارات متحده عربی، جایی که بایننس یک ارائه دهنده خدمات رمزنگاری دارای مجوز است، ADGM مستقر در ابوظبی قصد دارد به مرکز فعالیت های رمزنگاری تبدیل شود. اولین بار در سال 2013 به عنوان یک مرکز تجاری در جزیره المریه توسعه یافت.

طبق گزارش Chainalysis در سپتامبر سال گذشته، بازار کریپتو در نیجریه، کنیا، تانزانیا و آفریقای جنوبی با هم شاهد رشد 1200 درصدی بود و به ارزش بازار 105.6 میلیارد دلار (تقریبا 780 کرور) در یک سال رسید.

بازار جهانی ابوظبی (ADGM) همچنین ادعا می کند که بزرگترین حوزه قضایی تنظیم شده دارایی های مجازی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) است.