به گفته مردم، در هفتههای اخیر، تیم عملیات استریم برادران وارنر دیسکاوری، کار بر روی مسائل فنی مربوط به پخش اخبار زنده در مکس را آغاز کرده است.
سیانان، یکی از بزرگترین سازمانهای خبری جهان، برای یافتن جایگاه خود در عصر استریم تلاش کرده است. سال گذشته، این شرکت تنها چند هفته پس از راهاندازی سرویس پخش CNN+ را تعطیل کرد. این شبکه همچنین به دنبال ثبات رهبری است. اوایل این ماه، کریس لیخت، مدیرعامل این شبکه، پس از مدت کوتاهی و پرفراز و نشیب در این شبکه، از سمت خود کنارهگیری کرد.
به گفته افراد آشنا، شرکت برادران وارنر دیسکاوری قصد دارد اواخر امسال برنامههای زنده از CNN را به سرویس استریم مکس اضافه کند و شرط میبندد که اخبار میتواند به جذب مشترکین کمک کند.
اخبار و ورزشها در حال حاضر نقش مهمی در مکس بازی نمیکنند، و در HBO Max، نسخه قبلی این سرویس، بهطور برجسته ظاهر نمیشوند. سیانان چند برنامه در مکس دارد، از جمله برنامههایی که توسط کریس والاس و اندرسون کوپر میزبانی میشوند. اما اینها زنده نیستند.
در حالی که CNN به طور گسترده در سیستم های ماهواره ای و تلویزیون کابلی در سراسر جهان توزیع می شود، پخش برنامه های زنده آن در Max می تواند تقویت قابل توجهی برای مخاطبان شبکه ایجاد کند.
© 2023 بلومبرگ LP
در حالی که ورزش بخش عمده ای از برنامه نویسی در Paramount+ و Peacock، دو سرویس استریم رقیب بوده است، کمتر مشخص است که اخبار چه نقشی در این رقابت خواهند داشت. نتفلیکس صدها فیلم مستند را تأمین مالی می کند، اما گفته است که در تجارت خبری نیست. Amazon.com و Apple از سرویسهای خبری ویدیویی بزرگ استفاده نمیکنند، در حالی که Paramount Global، Comcast و Walt Disney Co تا حد زیادی برنامههای خبری خود را جدا از سرویسهای پخش سرگرمی خود نگه داشتهاند.
برادران وارنر دیسکاوری ماه گذشته مکس را معرفی کرد و این سرویس را به عنوان ترکیبی از برنامهنویسی واقعیت از دیسکاوری و نمایشهای فیلمنامهای و فیلمهای پرفروش HBO Max به مشتریان ارائه کرد. دیوید زاسلاو، مدیر اجرایی، گفته است که در پاییز چیزهای بیشتری درباره اخبار و ورزش برای گفتن خواهد داشت.
قرار دادن اخبار در مورد مکس در ایالات متحده می تواند پیچیده باشد. ارائهدهندگان تلویزیون پولی مانند Comcast و DirecTV معمولاً حق ارائه کانالهای کابلی به مشترکین خود را پرداخت میکنند و نسبت به تلاشهای شرکتهای رسانهای برای ارائه برنامههای مشابه به صورت آنلاین حساس هستند.
طبق اطلاعات S&P Global Market Intelligence، مشترکان CNN امسال از 85 میلیون در سال 2020 به 70 میلیون نفر کاهش یافته است. در پایان ماه مارس، برادران وارنر دیسکاوری حدود 100 میلیون مشترک استریم بین HBO، HBO Max و Discovery+ داشت.
یک نفر گفت که مدیران برادران وارنر دیسکاوری در حال بررسی رویکردهای متفاوتی برای ارائه برنامه زنده CNN در Max در ایالات متحده هستند، از جمله برخی که نیازی به مذاکره مجدد با ارائه دهندگان تلویزیون ندارند.
افرادی که خواستند نامشان فاش نشود در مورد اطلاعات غیر عمومی گفت که مالک CNN قبلاً تصمیم گرفته است اخبار زنده را به این سرویس در خارج از ایالات متحده اضافه کند.