برخلاف نتفلیکس، Zee5 به اشتراک گذاری رمز عبور مشکل بزرگی را در نظر نمی گیرد

آرچانا آناند، مدیر ارشد بازرگانی پلتفرم استریم هندی ZEE5 Global، در زمانی که رقیب نتفلیکس در حال سرکوب شیوه کاهش درآمد است، نگرانی‌ها در مورد به اشتراک‌گذاری رمز عبور توسط کاربرانش را نادیده گرفت. آناند، که بر تجارت ZEE5 در خارج از هند نظارت می‌کند، می‌گوید: «برای من، اشتراک‌گذاری رمز عبور بد نیست… من دوست دارم مردم پول پرداخت کنند و از خدمات من استفاده کنند، اما این مشکل شماره یک من نیست که مرا شب‌ها بیدار نگه می‌دارد. . ماه گذشته، نتفلیکس به مشترکان خود در ایالات متحده و بیش از 100 کشور گفت که باید برای به اشتراک گذاشتن این سرویس با شخصی خارج از خانواده خود هزینه بیشتری بپردازند. نتفلیکس و رقیب Amazon Prime Video نیز برای افزایش درآمد خود از تبلیغات استفاده می کنند.

بر اساس داده های شرکت تحقیقاتی App Annie، ZEE5 در صدر فهرست شرکت های پخش جریانی هندی در ایالات متحده، خاورمیانه، اروپا و استرالیا با حدود 826600 کاربر فعال قرار دارد. داده‌ها نشان می‌دهد که رقبای Sony Liv و Alt Balaji در رتبه‌بندی پایین‌تر قرار دارند. شرکت Zee Group پس از تبدیل شدن به یکی از اولین پلتفرم هایی که فیلم هندی برنده اسکار RRR و سایر فیلم های پربیننده مانند The Kashmir Files را در سطح جهانی پخش کرد، از همتایان خود پیشی گرفت.

داده‌های شرکت تحقیقاتی Media Partners Asia نشان داد که Hotstar دیزنی با 38 درصد سهم بیننده، بین ژانویه 2022 و مارس 2023، در صدر بازار استریم هند قرار گرفت، در حالی که رقبای Netflix و Prime Video هر کدام 5 درصد را به خود اختصاص دادند. ZEE5 سهم 7 درصدی را در اختیار داشت که یک درجه بالاتر از Sony Liv است. برای ZEE5، که به دنبال جذب مشترکین جدید در خارج از کشور است، به اشتراک گذاری رمز عبور یک فرصت است. این پلتفرم حدود 90 دلار (تقریباً 7400 روپیه) برای به دست آوردن یک مشتری در ایالات متحده، بزرگترین بازار خارج از کشور، هزینه می کند. آناند توضیح داد که وقتی کاربران پولی رمز عبور خود را با دوستان خود در مکان هایی که نام ZEE5 شنیده نشده به اشتراک می گذارند، مشتری جدیدی به نام تجاری معرفی می شود.

کاران تاورانی، تحلیلگر Elara Capital گفت، در عین حال، کسب درآمد همچنان یک چالش برای ZEE5 در هند و خارج از کشور است. Zee Entertainment ماه گذشته گفت که این پلتفرم زیان قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک 1105 کرور روپیه را در سال مالی منتهی به 31 مارس گزارش کرده است. Zee Entertainment در حال ادغام عملیات خود با واحد محلی شرکت سونی ژاپن است. با این حال، ادغام به دلیل مسائل نظارتی در شرکت هندی به تعویق افتاده است. آناند از اظهار نظر در مورد آینده ZEE5 در هنگام ادغام خودداری کرد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع