بررسی تقاضای استارت‌آپ‌های هندی در Google برای دور زدن دستورالعمل ضدتراست، دریافت هزینه خدمات بالا

ADIF که نماینده استارت آپ های هندی از جمله شرکت پرداخت دیجیتال Paytm و برنامه رسانه های اجتماعی ShareChat است، در شکایت خود در ماه مارس ادعا کرد که گوگل از سیستم هزینه خدمات جدید برای دور زدن دستورالعمل ضد انحصار استفاده می کند که به آن دستور داده بود هیچ گونه شرایط “ناعادلانه و نامتناسب” را اعمال نکند. .

گوگل این موضوع را در یک دادگاه هند به چالش کشیده است.

© تامسون رویترز 2023


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این بیانیه آمده است: «توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها باید 1 تا 3 درصد برای ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت جایگزین و 11 درصد/26 درصد به Google بپردازند، که کل اکوسیستم را ناپایدار می‌کند».

تشکیل پرونده Alliance of Digital India Foundation (ADIF) نشان‌دهنده جدیدترین درگیری بین گوگل و استارت‌آپ‌های هندی است که بارها از شرکت آمریکایی به دلیل اعمال محدودیت‌های تجاری ناعادلانه که به بازیکنان کوچک‌تر آسیب می‌زند، انتقاد کرده‌اند.

گوگل که هند را یک بازار کلیدی در حال رشد می‌داند، با چالش‌های نظارتی دیگری از جمله شکست اخیر که مجبور شد نحوه بازاریابی سیستم اندروید خود را تغییر دهد، مواجه است.

در این پرونده آمده است: “سیاست UCB ناعادلانه است و همین امر منجر به غنی سازی ناعادلانه گوگل می شود.”

در شکایت محرمانه 15 صفحه ای ماه مارس توسط ADIF آمده است: «تغییر خط مشی Google در دریافت هزینه خدمات حتی در تراکنش های پردازش شده توسط پردازشگرهای پرداخت شخص ثالث… عواقب زیانباری برای کاربران و توسعه دهندگان برنامه دارد».

گوگل که از اظهار نظر خودداری کرد، قبلاً گفته بود که هزینه خدمات از سرمایه گذاری در فروشگاه برنامه گوگل پلی و سیستم عامل موبایل اندروید پشتیبانی می کند و تضمین می کند که آن را به صورت رایگان توزیع می کند و ابزارهای توسعه دهنده و خدمات تحلیلی را پوشش می دهد.

گوگل بعداً تصمیم گرفت که ارائه صورت‌حساب انتخاب کاربر (UCB) را برای اجازه دادن به پرداخت‌های جایگزین در کنار Google هنگام خرید محتوای دیجیتال درون برنامه‌ای آغاز کند، اما ADIF در پرونده خود گفت که این سیستم جدید «هزینه خدمات» را اعمال می‌کند.

در دستور ماه اکتبر خود، CCI اعلام کرد که گوگل از موقعیت خود در بازار سوء استفاده کرده و تحمیل اجباری سیستم پرداخت اختصاصی به توانایی پردازشگرهای پرداخت و توسعه دهندگان برنامه برای انجام توسعه فنی و نوآوری آسیب می رساند.

استارت‌آپ‌های برتر در هند از ناظر رقابت این کشور خواسته‌اند تا تحقیقاتی را در مورد گوگل آلفابت به دلیل دور زدن دستورالعمل ضدتراست با دریافت هزینه خدمات بالا برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای آغاز کند.

جزئیات پرونده ADIF که روز پنجشنبه توسط رویترز بررسی شد، قبلا گزارش نشده بود. ADIF و CCI به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کمیسیون رقابت هند (CCI) در ماه اکتبر یک جریمه 113 میلیون دلاری (تقریبا 9,25,357,000 روپیه) بر گوگل اعمال کرد و گفت که باید اجازه استفاده از صورتحساب شخص ثالث را بدهد و توسعه دهندگان را مجبور به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای خود نکند. 15 تا 30 درصد کمیسیون می گیرد.