برنامه Spotify برای آزمایش موزیک ویدیوهای تمام قد در برنامه

© 2023 بلومبرگ LP

Spotify از اظهار نظر خودداری کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این ویژگی به تلاش‌های فزاینده Spotify برای ایجاد ویدیو – که در عصر رسانه‌های جریانی بیشتر از صدا درآمدزا بود – به عنوان بخش اصلی برنامه‌اش اضافه می‌کند. Spotify در حال حاضر به نوازندگان اجازه می‌دهد تا «بوم‌های نقاشی» یا GIF‌های حلقه‌ای زیر ۱۰ ثانیه را آپلود کنند که در حین پخش موسیقی، صفحه را پر می‌کنند. در اوایل سال جاری، ویژگی‌ای به نام «کلیپ‌ها» را معرفی کرد، که ویدیوهایی کوتاه‌تر از 30 ثانیه هستند که برای ارائه ابزار داستان‌گویی به هنرمندان برای برقراری ارتباط در مورد موسیقی‌شان، مشابه نحوه استفاده از TikTok طراحی شده‌اند.

به گفته افرادی که با این طرح آشنا هستند و خواستند نامشان فاش نشود، این سرویس قبلاً صحبت با شرکای خود را در مورد محصول آغاز کرده است، زیرا آنها مجاز به صحبت در مورد آن به صورت عمومی نیستند.

Spotify در حال پاسخگویی به رقابت رو به رشد برای مخاطبان Gen Z توسط YouTube و TikTok است. یوتیوب یک سرویس پخش موسیقی را اجرا می کند و با موزیک ویدیوهای تمام قد و همچنین کوتاه تر کوتاه تر، طرفداران را جذب می کند. همچنین پادکست هایی را به YouTube Music اضافه کرده است. طبق گزارش ها، ByteDance به دنبال گسترش سرویس پخش موسیقی خود Resso است، که در حال حاضر در کشورهایی که Spotify در آن ارائه می شود، فعالیت می کند، و TikTok به یک پلت فرم اکتشاف مهم برای هنرمندان موسیقی تبدیل شده است.

Spotify قبلاً با ایجاد مجموعه‌های اصلی خود و همکاری با شرکت‌های رسانه‌ای، از جمله Paramount Global و Vice Media، برای قرار دادن محتوای تلویزیونی در برنامه، مانند کلیپ‌هایی از برنامه Comedy Central Show Broad City، هدف خود را روی ویدیو قرار داده بود. آن معاملات در نهایت از بین رفت.

Spotify Technology در حال بررسی اضافه کردن موزیک ویدیوهای کامل به برنامه خود است که می تواند به این سرویس استریم کمک کند تا بهتر با YouTube Alphabet و TikTok از ByteDance رقابت کند.

این شرکت همچنین در ماه مارس یک صفحه اصلی موسیقی شبیه به TikTok راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد پیش‌نمایش کنند و قبل از اینکه متعهد به گوش دادن به یک آهنگ کامل شوند، ویدیوهای روی سطح را مشاهده کنند. اوایل این هفته، Spotify اعلام کرد که این پلتفرم از بیش از 100000 پادکست ویدیویی عبور کرده است.