برگه اتهامات پرونده‌های ED علیه Razorpay، شرکت‌های فین‌تک در تحقیقات پول‌شویی مرتبط با برنامه‌های وام چینی

آژانس تحقیقات فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که دادگاه ویژه پیشگیری از پولشویی (PMLA) مستقر در بنگالورو، شکایت دادستانی (برگه اتهام) را مورد توجه قرار داده است.

اشخاص متهم شامل شرکت‌های فین‌تک Mad Elephant Network Technology Private Limited، Baryonyx Technology Private Limited و Cloud Atlas Future Technology Private هستند که توسط اتباع چینی و سه شرکت مالی غیربانکی (NBFCs) ثبت شده در RBI به نام خدمات مالی X10 “کنترل” می‌شوند. Private Limited، Track Fin-ed Private Limited و Jamnadas Morarjee Finance Private Limited.

در مجموع هفت شخص و پنج نفر به عنوان متهم در برگه اتهام معرفی شده اند.

“تجارت وام دهی به طور غیرقانونی توسط این شرکت های فین تک اداره می شد و این NBFC ها آگاهانه به این شرکت ها اجازه می دهند از نام آنها برای دریافت کمیسیون استفاده کنند بدون اینکه مراقب رفتار آنها باشند. همین امر همچنین نقض قوانین منصفانه است. این آژانس گفت: بانک مرکزی هند.

پرونده پولشویی ED از FIR های متعدد CID پلیس بنگالور ناشی می شود که بر اساس شکایات دریافتی از مشتریان مختلفی که از وام های دریافت کرده بودند و از طرف عامل بازیابی این شرکت های وام دهنده پول “با آزار و اذیت مواجه شده بودند” تشکیل شد.

این آژانس قبلاً دو دستور ضمیمه موقت برای مسدود کردن وجوهی به ارزش 77.25 کرور روپیه صادر کرده بود که در حساب‌های بانکی و درگاه‌های پرداخت نگهداری می‌شد که بعداً توسط مرجع قضائی PMLA تأیید شد.


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این آژانس گفت که درگاه پرداخت Razorpay Software Private Limited نیز در برگه اتهام به عنوان متهم نام برده شده است.

اداره اجرا روز جمعه اعلام کرد که یک برگه اتهام علیه دروازه پرداخت Razorpay، سه شرکت فین‌تک تحت کنترل اتباع چینی و چندین NBFC و برخی دیگر در تحقیقات پولشویی مرتبط با برنامه‌های وام چینی که گفته می‌شود افراد زیادی را فریب داده‌اند، تشکیل داده است.

به گفته ED، این تحقیقات نشان داد که شرکت‌های فین‌تک «با NBFC مربوطه برای پرداخت وام‌ها از طریق برنامه‌های وام‌دهی دیجیتال توافق کرده‌اند».