بریتانیا قوانین سخت گیرانه تری را برای بخش کریپتو معرفی می کند، تبلیغات را با دوره های “خاموش” محدود می کند، هشدارهای خطر

قوانین جدید کریپتو، که مشابه قوانین اعمال شده توسط FCA در سال گذشته برای مقابله با تبلیغات برای سرمایه گذاری پرخطر در امور مالی است، در حالی است که بریتانیا قصد دارد امسال دارایی های رمزنگاری شده را تحت قانون خدمات مالی جدید تنظیم کند.

او گفت: “چالش برای تنظیم کننده این است که یک چارچوب دانش قوی برای مشتری ایجاد کند تا همه بازیگران درگیر بدانند کالای خوب چگونه به نظر می رسد.”

مصرف‌کنندگان بریتانیایی که دارایی‌های رمزنگاری شده را خریداری می‌کنند، برای اولین بار از اکتبر تحت قوانین بازاریابی سخت‌گیرانه‌تر که توسط رگولاتور مالی در روز پنجشنبه رونمایی شد، یک دوره 24 ساعته «خنک کردن» دریافت خواهند کرد.

طبق قوانین جدید، شرکت‌های رمزارز باید هشدارهایی مانند: “سرمایه‌گذاری نکنید مگر اینکه آماده باشید تمام پولی را که سرمایه‌گذاری می‌کنید از دست بدهید. این یک سرمایه‌گذاری پرخطر است و نباید انتظار داشته باشید که در صورت چیزی محافظت شوید. اشتباه می شود.”

اداره رفتار مالی (FCA) اعلام کرد که پاداش‌های «ارجاع به یک دوست» برای خریداران ارزهای دیجیتال نیز لغو می‌شود و کسانی که چنین دارایی‌هایی را تبلیغ می‌کنند باید هشدارهای خطر واضحی ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که تبلیغات شفاف، منصفانه و گمراه‌کننده نیستند.

دارایی‌های رمزنگاری شده، مانند بیت‌کوین، مقررات مستقیم کمی در سطح جهانی دارند، اما تنظیم‌کننده‌ها پس از سقوط FTX در سال گذشته، که باعث شد میلیون‌ها سرمایه‌گذار مجموعاً میلیاردها دلار ضرر کنند، نگاه دقیق‌تری دارند، که برخی از آنها در بریتانیا بودند.

شلدون میلز، مدیر اجرایی بخش مصرف کنندگان و رقابت FCA، گفت: “این به مردم بستگی دارد که تصمیم بگیرند که آیا ارز دیجیتال بخرند یا خیر. اما تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از تصمیم گیری عجولانه پشیمان هستند.”

مایرون جابسون، تحلیلگر ارشد امور مالی شخصی در سرمایه گذار تعاملی پلت فرم سرمایه گذاری، از قوانین جدید استقبال کرد و اشاره کرد که تبلیغات کریپتو به “غرب وحشی از ادعاهای مشکوک و اطلاعات گمراه کننده” تبدیل شده است.

او گفت: «مصرف‌کنندگان همچنان باید آگاه باشند که ارزهای دیجیتال تا حد زیادی کنترل‌نشده و ریسک بالایی دارند.

تحقیقات FCA نشان می دهد که مالکیت ارزهای دیجیتال از سال 2021 تا 2022 بیش از دو برابر شده است، به طوری که 10 درصد از 2000 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند اظهار داشتند که دارایی های رمزنگاری شده دارند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع