بریتانیا پس از ممنوعیت تلفن های دولتی، TikTok را بر روی تمام دستگاه های پارلمان مسدود می کند

بریتانیا هفته گذشته اپلیکیشن ویدیویی متعلق به چین را روی تلفن های دولتی ممنوع کرد.

پارلمان بریتانیا پس از ممنوعیت مشابهی بر روی دستگاه‌های دولتی، TikTok را در همه دستگاه‌های شبکه خود مسدود می‌کند و به آخرین نهاد غربی تبدیل می‌شود که برنامه ویدیویی متعلق به چین را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع می‌کند.

© تامسون رویترز 2023


OnePlus 11 5G در رویداد راه اندازی Cloud 11 این شرکت راه اندازی شد که همچنین شاهد معرفی چندین دستگاه دیگر بود. ما در مورد این گوشی جدید و تمام سخت افزار جدید OnePlus در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ایالات متحده، کانادا، بلژیک و کمیسیون اروپا قبلاً این برنامه را از دستگاه های رسمی ممنوع کرده اند.

سخنگوی TikTok این اقدام را “اشتباه‌انگیز” خواند و گفت که این اقدام بر اساس تصورات اشتباه اساسی در مورد این شرکت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: امنیت سایبری اولویت اصلی مجلس است.

TikTok به دلیل ترس از اینکه اطلاعات کاربران از برنامه متعلق به شرکت مستقر در پکن ByteDance ممکن است در دستان دولت چین قرار گیرد و منافع امنیتی غرب را تضعیف کند، تحت نظارت فزاینده‌ای قرار گرفته است.

سخنگوی مجلس گفت: پس از تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت تیک تاک از دستگاه های دولتی، کمیسیون های مجلس عوام و اعیان تصمیم گرفتند که تیک تاک از همه دستگاه های پارلمانی و شبکه گسترده تر پارلمان مسدود شود.

سخنگوی TikTok در بیانیه‌ای گفت: «ما ناامید هستیم که، علی‌رغم درخواست‌هایمان، هیچ فرصتی برای رسیدگی به نگرانی‌ها به ما ارائه نشده است و فقط می‌خواهیم بر اساس حقایق قضاوت کنیم و با رقبایمان برابر رفتار شود».

این سخنگوی افزود که این شرکت اجرای طرحی را برای حفاظت بیشتر از داده های کاربران اروپایی خود آغاز کرده است که شامل ذخیره داده های کاربران بریتانیا در مراکز داده اروپایی خود و تشدید کنترل های دسترسی به داده ها می شود.

ممنوعیت پارلمان بریتانیا در حالی اعلام شد که مدیر اجرایی TikTok با سؤالاتی از سوی قانونگذاران آمریکایی روبرو شد که متقاعد شده اند که این برنامه باید به دلیل تهدید بالقوه امنیت ملی برای ایالات متحده ممنوع شود.