بر اساس قوانین پیشنهادی استرالیا، غول های فناوری ممکن است با جریمه هایی به ارزش 5 درصد از گردش مالی سالانه روبرو شوند.

سازمان دیده بان قدرت حذف یا تحریم پست های فردی را نخواهد داشت.

میشل رولند وزیر ارتباطات روز یکشنبه گفت: «اطلاعات نادرست و نادرست باعث ایجاد تفرقه در جامعه می‌شود، اعتماد را تضعیف می‌کند و می‌تواند سلامت و ایمنی عمومی را تهدید کند».

کمیسیون انتخابات استرالیا اعلام کرد که شاهد افزایش اطلاعات نادرست و سوء استفاده آنلاین در مورد روند همه پرسی بوده است.

تام راجرز، کمیسر انتخابات روز پنجشنبه به رسانه های محلی گفت که لحن نظرات آنلاین “تهاجمی” شده است.

یکی از سخنگویان به خبرگزاری فرانسه گفت: «این قانون، در صورت تصویب، طیف وسیعی از اختیارات جدید را برای ACMA برای اجبار اطلاعات از پلتفرم‌های دیجیتال، ثبت و اجرای کدهای اجباری صنعت و همچنین ایجاد استانداردهای صنعتی در اختیار ACMA قرار می‌دهد.

دولت استدلال می کند که مقابله با اطلاعات نادرست برای ایمن نگه داشتن استرالیایی ها در فضای آنلاین و حفاظت از دموکراسی این کشور ضروری است.

غول‌های فناوری از جمله Adobe، Apple، Facebook، Google، Microsoft، Redbubble، TikTok و Twitter امضاکنندگان کد فعلی هستند.

این قوانین منعکس کننده قوانینی است که انتظار می رود در اتحادیه اروپا اجرایی شود، جایی که غول های فناوری ممکن است با جریمه هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه و ممنوعیت کامل فعالیت در داخل اتحادیه روبرو شوند.

غول‌های فناوری ممکن است به دلیل کوتاهی در مقابله با اطلاعات نادرست تحت قوانین پیشنهادی استرالیا که استانداردهای «اجباری» را برای بخش‌های کم‌تنظیم‌شده به ارمغان می‌آورد، با میلیاردها دلار جریمه مواجه شوند.

قوانین برنامه‌ریزی‌شده یکشنبه رونمایی شد و در بحبوحه اطلاعات نادرست در استرالیا درباره همه‌پرسی حقوق بومیان در اواخر سال جاری منتشر شد.

از استرالیایی ها پرسیده می شود که آیا قانون اساسی باید بومیان و جزایر تنگه تورس را به رسمیت بشناسد و آیا باید یک نهاد مشورتی بومی برای بررسی قوانین پیشنهادی ایجاد شود.

ذینفعان تا ماه اوت فرصت دارند نظرات خود را در مورد این قانون ارائه دهند.


اپل اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام Apple Vision Pro در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود به همراه مدل های جدید مک و به روز رسانی های نرم افزاری آتی رونمایی کرد. ما درباره همه مهم‌ترین اعلامیه‌های این شرکت در WWDC 2023 در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به اداره ارتباطات و رسانه استرالیا، یک ناظر دولتی، طیف وسیعی از اختیارات اعطا خواهد شد تا شرکت ها را مجبور به جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست یا اطلاعات نادرست و جلوگیری از پولی شدن آن کنند.

استرالیا همچنین در خط مقدم تلاش‌ها برای تنظیم پلتفرم‌های دیجیتال بوده است و شرکت‌های فناوری را وادار کرده است که عمدتاً تهدیدات محقق نشده را برای خروج از بازار استرالیا انجام دهند.

اما در عوض می‌تواند پلتفرم‌ها را به دلیل ناتوانی در نظارت و مبارزه با محتوای عمدی «کاذب، گمراه‌کننده و فریبنده» که می‌تواند باعث «آسیب جدی» شود، مجازات کند.

لایحه پیشنهادی به دنبال تقویت آیین نامه عملکرد داوطلبانه فعلی استرالیا در مورد اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست است که در سال 2021 راه اندازی شد، اما تأثیر محدودی داشته است.

بر اساس قانون پیشنهادی، صاحبان پلتفرم هایی مانند فیس بوک، گوگل، توییتر، تیک تاک و سرویس های پادکست با جریمه هایی به ارزش پنج درصد از گردش مالی سالانه جهانی روبرو خواهند شد که یکی از بالاترین جریمه هایی است که در سراسر جهان پیشنهاد شده است.