در حال حاضر، Diablo 4 در مرحله پیش فصل خود است و فروشگاهی با موجودی محدود را برای خرید وارد می کند. با شروع فصل اول، بازیکنان میتوانند انتظار پاس نبرد و فروشگاهی حتی کاملتر را داشته باشند که مطابق با یک موضوع باشد. فروشگاه درون بازی همچنین دارای یک سیستم اطلاعاتی در پشت آن است که تا حد زیادی موارد را بر اساس هر کلاسی که بازی می کنید توصیه می کند. دوره پیش فصل به عنوان یک دوره آزمایشی برای آن عمل می کند، زیرا تیم به کار بر روی به روز رسانی اصلی ادامه می دهد.
در مصاحبه قبلی با IGN، فرگوسن اشاره کرد که الحاقات Diablo IV شامل داستانهای داستانی میشود، با برخی از «زمینههای غنیتر» که در حول و حوش یک فصل اضافه میشوند، که همچنین از یک موضوع پیروی میکند و در نتیجه لوازم آرایشی و مکانیکهای گیمپلی جدید متناسب با آن ایجاد میشود. خود روایت به هیچ وجه کمپین اصلی را گسترش نمی دهد و صرفاً به عنوان داستان های اضافی در دنیای باز بازی عمل می کند. او در آن زمان گفت: «از آنجایی که چیز خوب در مورد جهان این است که داستانهای زیادی وجود دارد که میتوانید بدون اینکه داستان لیلیث/ایناریوس باشد، بگویید. در مقایسه، هر دو Diablo II و Diablo III هر کدام یک توسعه بزرگ دریافت کردند، البته پشتیبانی مداوم از طریق وصلهها و بهروزرسانیهای محتوا ارائه شد. این تیم قصد دارد سال ها Diablo IV را به روز کند، حتی یک پاس نبرد را معرفی کند که به سادگی حاوی اقلام آرایشی باشد.
Diablo IV به تازگی در تمامی پلتفرمها راهاندازی شده است، اما این مانع توسعهدهنده بلیزارد از گسترش میراث خود نشده است. در مصاحبه ای با Kinda Funny Games، مدیر کل راد فرگوسن تایید کرد که این استودیو در حال حاضر دو توسعه در حال توسعه دارد. او گفت: «همانطور که اینجا نشستهام، در شرف راهاندازی بازی اصلی هستیم، فصل یک را به پایان میرسانیم، داریم روی فصل دوم کار میکنیم، داریم روی الحاق یک کار میکنیم.» او افزود که توسعه دومین الحاقیه بزرگ نزدیک بود شروع شود Diablo IV با در نظر گرفتن قالب سرویس زنده طراحی شده است، محتوای قابل توجهی در طول زمان در فصول اضافه خواهد شد. این یک ارتقاء بزرگ در مقایسه با مدل Diablo III است که 11 سال پیش منتشر شد و در آن زمان رها شد.
Diablo IV هماکنون برای رایانههای شخصی (از طریق Battle.net)، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series S/X منتشر شده است.
در ماه می، این شرکت همچنین پیشرفت پایان بازی Diablo 4 را برجسته کرد، که قرار است بازی را تا مدت ها پس از اتمام کمپین اصلی لذت بخش نگه دارد. شما یک Capstone Dungeon دارید که به شما امکان می دهد دویدن های مکرر را انجام دهید – در سختی های فزاینده – به عنوان وسیله ای برای جمع آوری انواع غارت و ادامه قوی تر شدن. Nightmare Dungeons نیز بازمیگردد و به شما امکان میدهد از بین 120 سیاهچال موجود در Sanctuary یکی را انتخاب کنید و آن را به یک زمین بازی خشنتر تبدیل کنید. اینها را میتوان با یافتن Nightmare Sigil فعال کرد، که اهداف دشوار، افزایش تعداد دشمن و پورتالهایی را که هیولاهایی را از قلمروهای دیگر پرتاب میکنند، اضافه میکند.
هفته گذشته، بلیزارد ریسک بازیهای رقابتیتر Diablo IV را افزایش داد. امیدوار کننده برای جاودانه کردن 1000 بازیکن اولی که در حالت هاردکور به سطح 100 می رسند، با حک کردن نام/برچسب های نبرد خود بر روی مجسمه لیلیت. در حال حاضر، هیچ صحبتی در مورد اینکه مجسمه در کجا نگهداری می شود یا با آن چه خواهند کرد، وجود ندارد، اما من فرض می کنم در مقر اصلی است. برای افراد ناآشنا، حالت هاردکور اساساً حالتی است که در آن شخصیت شما پس از مرگ حذف میشود و شما را مجبور میکند که دوباره بسازید و از همان ابتدا شروع کنید. مشکل نیز در این مورد بسیار زیاد است.